Poarta „futuristică” în China
În Hong Kong ,se desfăşoară cu cea mai mare viteză , lucrările de pregătire pentru construcţia gării feroviare ultra-moderne, ”Express Rail Link West Kowloon Terminus”. Proiectul ecologic, a fost elaborat de Andrew Bromberg, de la studioul arhitectural internaţional „Aedas-AECOM”. Lucrarea de designe a luat premiul întâi la concursul „Best Futura Mega Project in MIPIM Awards 2012”.
Unul din cele mai importante centre financiare din Asia şi din întreaga lume, Hong Kong, este punctul extrem de sud al Chinei continentale şi din cele mai vechi timpuri serveşte ca port maritim. De aici se trage calea ferată terestră care se uneşte cu întreaga reţea de transport continental. Noul proiect presupune construirea a 15 rute feroviare subterane pentru trenuri de mare viteză ,care vor lega Hong Kong-ul şi Beijing-ul. Această ecluză, de asemenea, va consolida integrarea socială şi economică cu oraşele din delta râului Zhu Jiang şi cu alte puncte administrativ importante de pe continent.
În mod tradiţional, Hong Kong-ul prezintă o zonă foarte urbanizată, dar în realitate, valorificarea pământului nu depăşeşte 25%. Celelalte terenuri sunt preponderent dealuri şi pante muntoase abrupte acoperite de verdeaţă luxuriantă. Totodată, unele din ele sunt declarate zone de agrement şi celelalte – rezervaţii naturale (în total, aproximativ 40%). Autorităţile din Hong Kong, întotdeauna au acordat o atenţie deosebit de importantă problemelor mediului şi înverzirii teritoriului, care în condiţiile actuale sunt deosebit de relevante.Însă calitatea aerului încă lasă mult de dorit,iarna, musonii aduc în regiune emisii industriale şi gaze toxice din toată atmosfera.
Proiectul „Express Rail Link West Kowloon Terminus”, va deveni un fel de picătură de balsam pentru inimă şi încă un pas „verde” spre crearea unui mediu de trai durabil. Pentru construcţie a fost aleasă Peninsula Kowloon, anume aici sunt amplasate cele mai multe clădiri urbane.
Liniile armonioase ale mega-structurilor creează un sistem de terase, acoperite cu peluze şi plantaţii verzi. De aici, pasagerilor li se vor deschide vederi panoramice ale oraşului şi spre zonele lui atractive. De fapt, clădirea gării cu multe nivele se va transforma într-o zonă de parc, pentru plimbări de zi şi de seară, exerciţii de atletism şi ciclism.
Designul interior expresiv creează un sentiment de agilitate şi de spaţiu. Materialele de culoare deschisă şi sistemul de iluminat bine gândit, ajută la reducerea consumului de energie la minimum. Unele zone din încăperile interne sunt decorate în conformitate cu principiul de grădinărit vertical, care ajută la menţinerea în sediu, a unei proporţii suficiente de oxigen şi de dioxid de carbon CO2.
În 2009, a fost începută construcţia a 142km de cale ferată de mare viteză, care în curând va reduce timpul de călătorie între oraşe, mai mult de două ori, deoarece trenul poate accelera cu o viteză de până la 200 de kilometri pe oră. Este convenabil faptul, că complexul gării prevede schimbul confortabil de rută, cu reţeaua de metrou a oraşului Hong Kong.
Compania „Aedas-AECOM” este una, din cele mai importante firme de arhitectură din domeniul designului, cu birouri prin întreaga lume: Asia, Orientul Mijlociu, Europa şi America de Nord. Diversitatea opiniilor şi ideilor, conducerea le explică prin trei feţe ale companiei: firma a fost înfiinţată în 2002, prin fuziunea „LPT” din Hong Kong şi firma britanică „Abbey Hollford Row”, în 2003 la ele au aderat arhitecţii de la „TCN” (resortisanţi din ţările terţe) din Birmingham. Acest lucru a permis specialiştilor de a împărtăşi experienţa şi cele mai bune practici, pentru a ajunge la o înţelegere mai largă referitor la pieţele locale, climă, cultură, economiei, materiale, construcţii şi standarde. Toate acestea contribuie ca"Aedas-AECOM” să integreze factorii ecologici, sociali şi economici la etapele de dezvoltare şi realizare a ideilor.
Conform calculelor creatorilor, „Express Rail Link West Kowloon Terminus” va consolida în continuare poziţia strategică a Hong Kong-ului ca poartă de sud a Chinei. Finalizarea complexului de mare anvergură se aşteaptă până în 2015.
Sursa: facepla.net