Prima locomotivă din Marea Britanie pe bază de hidrogen construită de cercetătorii din Birmingham
O echipa de studenţi şi ingineri de la Universitatea din Birmingham, a dezvoltat și a finalizat recent construcția primei locomotive din Marea Britanie, pe bază de hidrogen.
Acest mijloc de transport hibrid feroviar, utilizează celule de combustibil pe bază de hidrogen și baterii plumb-acid, cu care de obicei, sunt echipate automobilele. În acest caz, gazele de evacuare ale locomotivei sunt doar vapori de apă și căldură.
Locomotiva destinată pentru căi ferate înguste, utilizează celule de combustibil pe bază de hidrogen pentru funcţionarea unui motor electric cu magneți permanenți, precum și pentru încărcarea bateriei.
Celulele de combustibil pe bază de hidrogen pentru mijloacele de transport, nu sunt doar sursa de energie ecologică curată, ele de asemenea, vor permite să se extindă traseul parcurs în comparaţie cu versiunea locomotivei bazată doar pe baterie. Volumul elementului de combustibil este mai mult de 5000 litri de hidrogen stocat în hidrura metalică solidă, la o presiune scăzută,de obicei, 5 bar (1 bar = 105 Pa – trad.). Aceasta este una dintre cele mai avansate sisteme de stocare pe bază de hidrogen, dezvoltate de asemenea, la universitatea în cauză, care a fost testată pe o barcă fluvială motorizată, Ross Barlow.
Puterea celulelor de hidrogen pentru locomotivă poate transporta pînă la 400 de kilograme de marfă la o distanță de pînă la 2,7 kilometri. Dacă este necesar de a crește distanța, este posibil să se instaleze două rezervoare suplimentare cu combustibil.
Prototipul a fost testat pe o cale ferată miniaturală, Staplford în cadrul concursului, realizat de Institutul de Inginerie Mecanică. Potrivit șefului echipei de dezvoltare, Stephen Kent, la testare locomotiva a arătat o rezistenţă şi mai mare, transportînd marfă de 4000 kg. De asemenea, locomotiva electrică este dotată cu un sistem de frînare cu recuperare, care permite mijloacelor de transport să colecteze, să stocheze și să re-utilizeze energia produsă în urma frînării. Transportul are de asemenea, o suspensie pneumatică reglabilă și un panou de control de la distanță hi-tech, care funcționează prin Wi-Fi.
Potrivit dr. Stuart Hillmansen de la Şcoala de Inginerie Electronică și de Calculatoare de la Universitatea din Birmingham, această locomotivă pe bază de hidrogen va deveni un exemplu convingător în viitor, al modului de dezvoltare a energiei pe bază de hidrogen.
Sursa: ekopower.ru