Prima Toyota Mirai, alimentată cu hidrogen, ajunge în Europa
Toyota a introdus în Europa primul său autovehicul cu alimentare pe bază de hidrogen. Producătorul de maşini a expediat primele cinci modele de Toyota Mirai la Bristol şi la Zeebrugge în Belgia. Acestea vor intra în vânzare luna viitoare, la un preţ de 66.000 de euro. Toyota Mirai va intra spre vânzare în Germania, Danemara şi Marea Britanie cu 50-100 de bucăţi, în 2015 şi 2016. Acestea sunt ţările care deja au o infrastructură iniţială de alimentare cu hidrogen.
Toyota spune că, odată cu această lansare, îşi propune să crească gradul de conştientizare şi acceptare a tehnologiei de celule de combustibil în industria auto şi să promoveze dezvoltarea infrastructurii de hidrogen necesare.
Lansarea Mirai vine la 15 ani după ce Toyota a debutat cu hibridul Prius în Europa. Celulele de ombustie cu hidrogen eliberează zero emisii CO2, transformând, în schimb, combustibilul de hidrogen în apă. Vehiculele cu hidrogen sunt mai uşor de realimentat, spre deosebire de multe dintre maşinile electrice cu zero-emisii a căror alimentare durează ore în şir.
În eforturile sale de a promova maşinile cu combustibil pe bază de hidrogen, Toyota a anunţat că îşi va împărtăşi gratuit tehnologia cu industria auto, ca să stimuleze acest sector care creşte atât de încet.
Honda, alt producător auto japonez care a inestit în vehicule pe bază de hidrogen, a livrat primele sale maşini ix35 cu celule de combustibil în Marea Britanie anul trecut. De asemenea, a înfiinţat un punct de realimentare cu hidrogen la scară comercială, în Swindon.
Asimilarea vehiculelor pe bază de hidrogen e comparabilă cu tehnologiile hibride full-electric şi plug-in deja disponibile cu puncte de încărcare mult mai răspândite.
În primul trimestru al anului 2015, în Marea Britanie s-au inregistrat un record de 9.000 de vehicule noi cu emisii extrem de scăzute, în timp ce, în Statele Unite, producătorul auto Tesla se aşteaptă să livreze 12.000 Tesla Model X şi S în cel de-al treilea trimestru al acestui an.
Sursa: green-report.ro