Primul din lume proprietar al vehiculului electric Nissan Leaf şi-a împărtăşit impresiile
Primul din lume proprietar al vehiculului electric Nissan Leaf şi-a împărtăşit impresiile
Compania Nissan a dat în primire vehicul electric Leaf, primul din serie, proprietarul său, relatează publicaţia Inside Line. Acesta a devenit un antreprenor de 31 de ani din Silicon Valley americană, Olivier Chalouhi, care recent se deplasa cu o bicicleta, echipată cu un motor electric, fabricată cu mâinile proprii. Maşina a fost achiziţionată la centrul de dealeri Nissan în oraşul Petaluma, situat în apropiere de San Francisco. După cum a spus reporterilor primul proprietar al primului electric de serie din lume, dlui este mulţumit de kilometrajul maşinii, pentru că călătoriile lui zilnice nu depăşesc 50 de kilometri. "Aveam nevoie de o maşină care ar fi fost electrică, ar putea cu uşurinţă ţine pasul cu fluxul, deplasându-se de-a lungul autostrăzii, şi ar avea în cabină două dispozitive speciale de fixare pentru două scaune pentru copii. Leaf a fost singura ofertă pe piaţă, care corespundea acestor cerinţe", - a spus Chalouhi.
Achiziţionarea a fost făcută datorită proiectului The Clean Vehicle Rebate Project (CVRP).
Proiectul CVRP a fost realizat de Departamentul pentru resurse aeriene al Agenţiei de Mediu din California şi este susţinut de Centrul de energie ecologică (CCSE). În cadrul proiectului privind îmbunătăţirea calităţii aerului au fost alocate 4.1 milioane de dolari, în scopul încurajării producerii şi utilizării vehiculelor cu zero emisii de poluanţi în atmosferă. În listă sunt incluse maşini cu acţionare electrică, maşini hibride şi mişini pe celule de combustibil. Programul a fost creat după semnarea proiectului de lege nr. 118 de către guvernatorul Californiei, Arnold Schwarzenegger, în octombrie 2007, şi include organizarea proiectelor privind îmbunătăţirea calităţii aerului până în 2015.
Principalul avantaj al proiectului "The Clean Vehicle Rebate Project" pentru locuitorii din California constă în faptul că acesta reduce semnificativ nivelul de poluare al aerului şi stimulează producerea şi achiziţionarea autoturismelor uşoare şi a vehiculelor comerciale de ultima generaţie cu zero emisii.
Participanţii la program sunt rambursaţi parţial pentru costul maşinii (în sumă de 5.000 $ pentru un vehicul uşor pentru persoane fizice şi proprietarii afacerilor care au cumpărat sau au închiriat un vehicul nou cu zero-emisii, care corespunde cerinţelor programului sau o maşină hibrid. Pentru unele modele de vehicule comerciale cu " zero emisii, valoarea compensaţiei atinge 20.000 dolari.
- Leaf este mult mai convenabil, decât Honda Fit, pe care o conduce soţia mea. Leaf accelerează mai bine, este mult mai liniştit şi mai bine echipat. De asemenea, cred că în Leaf simţiţi mai puţin viteza. Garanţia pentru baterie este standardă, în plus, proprietarii sunt gata s-o înlocuiască în perioada de garanţie în cazul în care capacitatea ei va scădea sub 60%.
Pe maşină sunt lipite plăcuţe de metal "cu zero emisii" şi „carpool” (transportarea liberă a pasagerilor), de obicei, la călătorii zilnice, care la utilizare pe scară largă poate reduce sarcina sistemelor urbane de transport.
Unele oraşe oferă asistenţă pentru astfel de proprietari: organizează parcări speciale pentru a găsi tovarăşi de călătorie, alocă pe traseuri benzi pentru maşini cu multipli pasageri.
-Maşina limitează cuplu la o viteză mai mică de 16-18 km / oră, are
zgomot redus, acceleraţie bună, este confortabilă, bine echipată. Dacă nu aveţi nevoie să transportaţi tone de mărfuri pe distanţe lungi, uitaţi de maşini pe benzină.
Bluetooth funcţionează perfect (muzică, contacte, telefon), inclusiv iPhone. De fapt, veţi obţine o mulţime de experienţe plăcute la folosirea tehnologiilor noi fără fir, instalate în cabina acestei maşini.
Nissan Leaf este echipat cu un motor electric compact, instalat în partea din faţă a maşinii, care aduce în funcţiune roţile din faţă. Motorul electric de curent alternativ dezvoltă o putere de 80 kW şi un cuplu de 280 Nm, care oferă o viteză de 145 km / h . Motorul electric primeşte energie de la bateria litiu-ion cu o putere de 90 kW, elaborată de către experţii de la Nissan. Kilometrajul vehiculului electric până la o reâncărcare a bateriei constituie 175 km (în conformitate cu noul ciclu de conducere european), ceea ce este suficient pentru călătorii zilnice prin oraş.
În Japonia şi Statele Unite această maşină va fi lansată în vânzare în decembrie, iar pe piaţa europeană - la începutul anului viitor, la prima etapă noul produs va fi vândut doar în patru ţări: Marea Britanie, Olanda, Irlanda şi Portugalia, unde există subvenţii guvernamentale pentru achiziţionarea vehiculelor electrice.
În SUA, costul Leaf este de 32 780 de dolari.