Project Sunroof – proiectul ce va bulversa piața energiei solare
Proiectul Google – „Project Sunroof” analizează cu ajutorul sistemului Google Earth posibilitatea de instalare pe acoperișuri a panourilor solare și calculează beneficiile pentru locatarii casei. În prezent în baza de date sînt 43 de milioane de acoperișuri.
Proiectul educă proprietarii de case, le demonstrează beneficiile trecerii la echipamentul solar, accelerează dezvoltarea pieței energiei solare, transmite Greentechmedia.
Proiectul a fost lansat în trei orașe în august 2015, în ianuarie 2016, numărul orașelor conectate la acest serviciu a ajuns pînă la 20, în aprilie 2016, Google și-a extins baza pînă la 43 de milioane de acoperișuri în 42 de state din SUA.
Conducătorii proiectului sînt convinși că acest program va accelera dezvoltarea pieței americane de surse regenerabile de energie. Fiind un mare consumator de energie „verde”, aceștia vor să le ajute și altora să trează pe partea „luminoasă”.
Pentru efectuarea calculelor, Sunroof utilizează imagini captate de la înălțime de Google Earth.
Dacă doriți să înțelegeți dacă e posibilă instalarea panourilor pe acoperiș și care e beneficiul în valoare bănească, trebuie să introduceți adresa. Serviciul analizează orientarea acoperișului, umbrii, timpul local, numărul de zile cu soare pentru această localitate, pentru ca peste o secundă să emită verdictul – cît poate fi economisit datorită arendei timp de 20 de ani a unui panou solar pe acoperiș.
Suma economisită poate fi precizată, introducînd și factura de întreținere. De asemenea, puteți vedea și cheltuielile la procurarea sau creditarea panoului sau cu un singur click să găsiți cel mai apropiat furnizor de echipament. Sunroof a deschis o bază de date a furnizorilor locali, companii mari și servicii, pentru ca fiecare să poată lua legătura cu orice companie din listă.
Proiectul este avantajos prin faptul că oferă o evaluare momentană a capacității acoperișului și calculele preliminare. Companiile ce prestează servicii în acest domeniu, primesc de la autorii proiectului lista cu acoperișurile analizate. Însă doar după participarea la licitații și cu achitarea pentru informația oferită.
Proiectul are un avantaj deoarece nu există monopol, este controlat doar procesul de căutare. Principala dificultate pentru Google este extinderea permanentă a cercului de clienți potențiali. Iar ei află despre noutățile tehnologice de pe site-urile de știri. Proiectul trebuie popularizat. Odată cu aceasta, piața energiei regenerabile va cunoaște un adevărat boom.
Echipa de la Google oferă informație tot mai completă despre acoperișuri. Spre exemplu, despre dimensiunile lor și prezența coșurilor de fum. Pe de altă parte, compania dorește să sporească valoarea Sunroof pentru companiile mari, care investesc sume mari în proiecte similare.
În perspectivă, acest serviciu va analiza acoperișurile clădirilor comerciale și obștești, va propune serviciul de monitorizare a prețurilor la serviciile comunale pentru companiile „solare”. Asta în cazul dacă va exista cerere și o dezvoltare suficientă a tehnologiilor.
Sursa: rodovid.me