Warning: getimagesize(/var/www/clients/client6/web15/web/web/pics/2011/03/fsoc_reklama_i_rebionok01.jpg): failed to open stream: ��� ������ ����� ��� �������� in /var/www/clients/client6/web15/web/engine/View.php on line 171
Publicitatea şi copiii: problemele adulţilor
ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

Publicitatea şi copiii: problemele adulţilor



Publicitatea şi copiii: problemele adulţilor

 

 

Marketing-ul destinat copiilor nu este un fenomen nou, însă astăzi el are un domeniu de aplicare mai larg, decât oricând. Potrivit estimărilor analiştilor, volumul total al pieţei ruse a produselor şi serviciilor pentru copii, fluctuează de la patru până la şapte miliarde de dolari. Potrivit multor cercetători, copiii contemporani au devenit publicul cel mai râvnit pentru marketologi, deoarece acestea au dobândit o putere de cumpărare mai mare şi au o influenţă mai mare asupra părinţilor lor în comparaţie cu generaţia anterioară. Al treilea motiv, pentru care agenţii de publicitate acordă o atenţie fixă copiilor, este evident: cu viitorii consumatori adulţi trebuie de lucrat deja azi.

Copilul, vorbind în limba de publicitate, este un consumator "trei în unu": el cheltuie banii de buzunar, influenţează achiziţiile părinţilor  şi în viaţa viitoare adultă va cheltuit banii câştigaţi pe branduri favorite. De exemplu, în Statele Unite copiii sub 12 ani cheltuie în medie 50 de miliarde de dolari pe an, adolescenţii - de trei ori mai mult, în plus, copiii încurajează părinţii să achiziţioneze bunuri de aproape 600 miliarde dolari.



Iată ce gândesc marketologii despre consumatorii lor potenţiali sub 14 ani:

  • copii de azi sunt o generaţie "aici şi acum”, ei sunt interactivi şi nerăbdători (comunicare momentană prin SMS, telefon, ICQ, forum, e-mail, fast-food, dinamica mare de filme şi videoclipuri muzicale);
  • marfa joacă un rol important în comunicare cu colegii, indiferent dacă sunt jocuri pe calculator, un site pentru a descărca muzica sau un exemplar nou pe piaţa jucăriilor - posesia bunului devine cheia pentru recunoaştere şi popularitate;
  • copiii preferă produse, care sunt promovate pe diferite căi şi implică mai multe simţuri - pentru a deveni popular eroul benzilor desenate ar trebui să apară în film, în seria de desene animate, în jocul de calculator şi pe rafturi cu jucării.

 

Profesorii şi psihologii sunt de părere că publicitatea adresată copiilor:

  • impune copiii să râvnească la lucruri, pe care părinţii nu pot procura, provocând astfel un complex de inferioritate;
  • sub influenţa publicităţii copilul cerşeşte de la părinţi lucrul dorit;
  • publicitatea băuturilor răcoritoare şi a altor produse fast-food cu conţinutul ridicat de zahăr, sare şi grăsimi dezvoltă o obişnuinţă de alimentare nesănătoasă;
  • uneori în publicitate personajele îndeplinesc acţiuni periculoase, pe care copiii pot imita în viaţă.


Mulţi profesori şi psihologi cred că, unul din motivele ale epidemiei valorilor materialiste în rândul copiilor este publicitatea. Ei sunt îngrijoraţi de impactul publicităţii asupra dezvoltării autoevaluarii şi formării valorilor la copii, care în cele din urmă dau naştere la un sentiment de insatisfacţie sau, invers, de narcisism.

După cum menţionează psihologii, din toate metodele ale impactului psihologic al publicităţii asupra copiilor cele mai influente sunt metode de molipsire, imitaţie şi sugestie. Dezvoltarea motivării la copii provine de la o imitaţie a formulării conştiente a unui scop precis. Copilul îşi atribuie diferite modele de comportament, valori şi viziuni ale adulţilor despre lume.

Pentru adolescenţi interesul faţă de celebrităţi este o formă de socializare şi de auto-afirmare. Vedetele de cinema şi din industria muzicală s-au  transformat în purtători de publicitate: ceea ce aceştia mănâncă, bea şi poartă devine la modă în rândul tinerilor. Psihologii bat alarma, deoarece copiii, spre deosebire de adulţi, încă nu se pot opune efectelor publicităţii cu obiectivele lor.

Astăzi nu există nici o şcoală ştiinţifică pentru a studia influenţa publicităţii asupra copiilor, nu există o bază solidă, studii durabile în acest domeniu, nu numai în Rusia, dar şi în alte ţări, în care publicitatea a apărut mult mai devreme.

Copiii au nevoie de o protecţie specială împotriva efectelor de publicitate? Pediatrii americani recomandă părinţilor să limiteze copiilor vizionarea programelor de televiziune la două ore pe zi. În Suedia, Norvegia publicitatea, care vizează copiii sub 12 ani, a fost interzisă, în Grecia - publicitatea TV a jucăriilor de la  şapte dimineaţa până la zece seara.

În ţara noastră, Legea federală cu privire la publicitate are un număr de articole privind protecţia minorilor.
Cu toate acestea, după cum ştiţi, orice problemă socială nu poate fi rezolvată numai cu ajutorul legislaţiei. Singura modalitate pentru a rezolva această problemă - educaţia mass-media a copiilor, direcţia în pedagogie, care încurajează elevii să înveţe legile de comunicare în masă.

De mult timp au fost elaborate programe speciale, care învaţă pe copii şi adolescenţi să perceapă, în mod critic, şi să analizeze textele informaţionale: articole de ziar, emisiuni TV, videoclipuri muzicale, afişele filmului. Desigur, cu cât mai mici sunt copiii, cu atât metoda este mai aproape de jocuri.

Scopul lor principal este de a elimina aura de mister, de fabulă şi de miracol de pe produse promoţionale, prin înţelegerea că publicitatea este construită ca un instrument de manipulare, inclusiv a înşişi copiilor.

 

 

Sursa

Marţi, 15 martie 2011
Vizualizări: 4757

Știrile partenerilor noștri

Citiţi de asemenea

Viața este plină de sens, chiar dacă poate părea dintr-o parte incompletă.- Doi chinezi în ultimii 12 ani sădesc copaci ...
46
O femeie care coace pîine fără drojdie mai mult de doi ani, a împărtășit rețeta pentru maia cu mulți prieteni și cunoști...
204
Lui Ion Ceban i s-a dat pe gust mersul cu bicicletă. Astfel, pe două roți, acesta a mers în această dimineață să inspect...
40
Satul Muvîr din raionul Igrinsk nu cu mult timp în urmă, pur și simplu nu exista pe hartă. Recunoscut ca fiind neprofita...
131