Şapte localităţi fără autoturisme (+Foto)
Şapte localităţi fără autoturisme (+Foto)
Este greu de crezut că până la începutul secolului XX, aproape fiecare oraş din lume a fost complet liber de autoturisme. Numai cu 100 de ani mai târziu trebuie să muncim din greu pentru a scăpa de armade de maşini, care au umplut dens autostrăzile din lume. În unele oraşe există zone în care nimeni nu are voie sa intre cu maşină, dar am dorii să găsim locuri în care populaţia îşi rezolvă problemele fără autoturisme. Prezentam spre atenţia cititorilor noştri mai multe localităţi, ale căror locuitori sunt serios preocupaţi de aerul curat. Dacă vă veţi decide să le vizitaţi, nu uitaţi să luaţi cu dvs. o pereche de pantofi comozi.
Insula Sark, Marea Britanie (populaţia - 560)
Sark, situat în sud-vest al Canalului, reprezintă o zonă de coastă uimitoare de 60 km. Pe insulă sunt permise doar căleşti cu cai, biciclete şi tractoare, deşi pentru persoane în vârstă unele restricţii sunt scoase, lor li se permite să se deplaseze cu mijloace de transport electric. Pasagerii şi mărfuri sosesc numai cu feribotul, deoarece pe Sark nu există aeroport, şi zborurile aeronavelor deasupra insulei sunt strict interzise.
Insula Mackinac, Michigan, Statele Unite ale Americii (populaţia - 600)
În timp ce pentru unii oameni, trăsurile cu cai pot părea o noutate romantică, pentru 600 de locuitori de pe insula Mackinac, situată pe râul Hudson, ele au devenit, pur şi simplu, un stil de viaţă. Pe teritoriul zonei de atracţie turistică, cu o suprafaţă de aproximativ 6 kilometri pătraţi, încă în 1898 au fost interzise toate vehiculele motorizate, iar astăzi este permis doar zgomotul ambulanţelor şi snowmobilelor. Aveţi posibilitatea să vă deplasaţi pe jos, cu bicicleta sau cu trăsura.
Medina din Fez el-Bali, Maroc (populaţia - 156 000)
Medina din Fez el-Bali este patria pentru mai mult de 156 000 de oameni şi se consideră una din cele mai mari zone urbane fără maşini din lume. Străzile înguste sunt un patrimoniu vechi, în unele locuri lăţimea lor este de numai 60 cm, în Medina chiar şi o deplasare cu bicicletă este limitată din cauza lipsei de spaţiu.
Hydra, Insulele Saronic, Grecia (populaţia - 3000)
Intenţionaţi să vizitaţi Grecia şi doriţi să evitaţi traficul rutier? Duceţi-vă cu catamaran până la insula Hydra, unde sunt interzise orice mijloace de transport motorizate, cu excepţia camioanelor pentru colectarea gunoiului. Caii, măgari şi taxiuri acvatice sunt alegerea principală, dar oraşul este atât de mic, încât aproape toată lumea ajunge la destinaţie pe jos.
La Kumbresita, Argentina (populaţia - 345)
Situat în Anzi, oraşul La Kumbresita cu străzile mici, pavate cu piatră, a fost declarat zona pietonală axată pe eco-turism. Nu sunt permise nici un fel de vehicule motorizate, puteţi ajunge în oraş doar pe jos, numai după ce veţi lăsa maşina la parcare, la o distanţă respectuoasă de intrarea principală. Puteţi închiria o cameră într-un hotel în stil alpin sau cu o permisiune aveţi posibilitatea de a organiza o tabăra oriunde în oraş.
Insula Lamu, Kenya (populaţia - peste 2000)
Cândva Lamu a fost centrul comerţului cu sclavi, iar în prezent a devenit o atracţie turistică, în mare parte datorită faptului că această insulă este menţionată în Lista Patrimoniului Mondial ca cea mai veche şi mai bine conservată aşezare Swahili din Africa de Est. Din cauza că maşinile sunt interzise, cel mai răspândit mijloc de transport sunt măgarii. Pe insulă sunt aproximativ 2-3 mii măgari lucrători.
Veneţia, Italia (populaţia - 70 000)
Oh, Veneţia! În acest oraş fermecător, opţiunile de deplasare sunt limitate cu mersul pe jos sau înot cu barca. Cu alte cuvinte, anume acest lucru au făcut timp de secole veneţienii. Acest oraş reprezintă cea mai mare zonă urbană fără autovehicule din Europa şi se mândreşte cu 400 de poduri de legătură între 118 insule mici, pe care oraşul este de fapt construit.
Sursa: facepla.net