Şcoala cu faţă umană
Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate
Marina Kosmina
Jurnalul educaţiei şi carierei " levi.ru
Părăsiţi scoala in parc pentru a începe în cele din urmă de învăţare
... În timp ce în lume există o şcoală, dar - solicită, lectii, program, teme, teste şi examene - copiii nu vor învăţa.
Lăsaţi copiii în pace, le lasa libertate deplină.
Dă-le dreptul de a investiga nimic ei înşişi - numai atunci ei vor începe să înveţe ceva. Totul Altele - violenţă împotriva unui copil lipsit de sens.
Aceasta este concluzia mulţi ani în urmă a venit o profesoară de limba engleză minunat, astăzi - Profesor asociat la Universitatea de Stat de la Moscova, un expert în domeniul teoretice si aplicative de educaţie etică Miloslav A. Balaban.
Apelaţi lecţie ca un caz special de totalitarism
Da, exact:-sarcina de sistemul de clase de învăţământ - cu toate atributele de teroare asupra libertăţii individului, în primul rând, în principiu ostil copilului. Şi în al doilea rând, este depăşit fără speranţă.
Tot ce am folosit pentru a lua în considerare o fundatie de nezdruncinat, esenţa şcolii, norma de dispozitivele sale - modul de întreaga şcoală, care, după cum sperăm, să le discipline şi învaţă-i să lucreze (în special intelectuală), să trăiască în societate, cu nevoia sa de munca de zi cu zi în general şi pe este, în special, cu programele sale, calendare, programe şi termenele limită, cu inevitabilitatea acestei autorităţi de stat şi a cerut executivului - şi astfel, modul de întreaga şcoală este de fapt doar un-de aplicare a sistemului represiv nu permite copilului sa respire, să trăiască şi să se dezvolte. Pentru că l-au urât atât de solid şi consistent.
- În cazul în care copilul a fost lăsat singur, fără nici o sugestii de la adulţi, el se va dezvolta la fel de mult ca se poate dezvolta, - a declarat Alexander Neill, fondator şi conducător al şcolii liber Summerhill in Marea Britanie pentru mai multe decenii a dovedit că este îndreptăţită la o astfel de riscantă declaraţii.
Acest lucru este în principiu contrară tot noi suntem obisnuiti cu formare şi educaţie, nu-i asa? Dar pentru unii motiv aceste încă foarte puţine), aşa-numitele şcoli free (, unde a refuzat să fie constrânşi să înveţe de la supravegherea şi evaluarea, disciplina şi programul, pick up şi a reveni la normal copiilor, a respins şcoala tradiţională.
În celebrul Moscova "Scoala autodeterminare" Alexandru câţiva ani în urmă Tubelskogo pune un experiment fantastic - studiouri deschis Parcul de pe conceptul de Parcul Scolii Miloslav Balaban. Aproape simultan, un proiect similar in Ekarinburge la scoala № 95 a început profesorul Alexandru Goldin.
Open Studio atât de bine cunoscut faptul că elevii nu trebuie să se întoarcă în orice moment şi poate las, dar are dreptul de a veni în orice zi şi să înceapă acolo, să continue să se angajeze, uneori, de cotitură pentru a ajuta la profesor, şi de a ajuta de multe ori reciproc, nu se aştepta la şi nu temându-se de orice doi câte doi şi trei. categoric regulă valid pentru profesori: nu pentru a forţa copiii să viziteze studiourile lor. Profesorul are numai dreptul de a lucra pe ele însele, a inventa moduri de a face în studio cât mai curând tentante pentru tinerii alegători sale, picioare de vot.
Acest nivel fără precedent a libertăţii şi delicat permite copiilor nu numai în goana după extazul prin coridoare, dar, de asemenea, să se deplaseze cu o viteză în formarea lui, la nivelul lor, pe cont propriu spirala.
Şi după un timp acestea incep sa se miste, astfel încât nu a visat să le dea la profesori. Prima dată, în special cele rămase în urmă în altă parte a şcolii a fost ameninţat: "Ca şi plângi parc! Nu toate ca tine - nimeni nu are nimic!" Dar, la reuniunea finală de la sfârşitul celui de al treilea an de părinţi sugerat VîskaZat susţine Parcul şcolii, în prezenţa administraţiei.
Profesorii de aşteptat ca furia ca întotdeauna, va fi transmis la lipsa de cunoştinţe sistematice. Dar, pentru a auzi: - Copiii nu au timp pentru a vizita toate interesante pentru studiourile lor la literatura si matematica, de exemplu, nu scaune de ajuns pentru toată lumea.
Efectul detaşa lesa
Da copilului libertatea de lecţii! Dar primul lucru pe care au făcut - va folosi, şi nici o lecţie, nu vei vedea. Corecte. Si nu vad. Circa două luni cea mai mare parte noilor veniţi în Parcul nu poate să aleagă clase pe sufletul şi mai regulat plimbare pe ele.
- Ei ar fi mulţumit, dar cu un mâner atât de greu, desigur, şi vom verifica: Este adevărat că puteţi all zile pentru a juca tenis şi nu participe la oricare dintre studio? Ca o gluma, noi numim acest efect câinii tineri, au fost eliberaţi din lesa, - spune Olga Miloslavovna Leontiev, care a demarat proiectul "Parcul Open Studios", ca un lider de echipă de profesori şi copii. - Atunci lor "samoraspisanie devine mai mult sau mai puţin constant. Şi aproximativ şase luni departe de copii incearca sa determine bine, în orice Studios Park vor să facă.
În Parcul (numele de un anumit fel!) Este fundamental trei poziţii: respingerea de sesiuni de formare obligatorii de aceeaşi vârstă, în educaţie şi aproape în totalitate - de la estimări. În mod ideal, şi nu au nevoie de nici un paşaport, nu de evaluare. Potrivit Miloslav Balaban, cele mai bune de educaţie a copilului ar fi un portofoliu cu revizuiri ale tuturor profesorilor cu privire la succesul său. Este vorba despre succes! Pentru el şi judecătorul, în funcţie de el, şi să lucreze, iar universitatea ia. Şi dacă suntem birocraţi suspecte, apoi fiecare profesor trebuie să fie doar sigiliul personal, ca un doctor.
Examene ... uneori se pare că doar de dragul copiilor lor şi merg la şcoală, că examinările au fost la educarea lor. Dar poţi să faci fara ei!
- Să aibă experienţa altor ţări, precum Danemarca, unde atât adulţi şi copii să înveţe şi dragoste reinvete, şi biblioteca este mai popular decât cinema - Olga Miloslavovna. - Copiii invata fara note regulate, precum şi examenele finale pot relua o durată de viaţă. Dar puţini oameni doresc: pentru a obţine o profesie bună, chiar să meargă la şcoală poate fi, şi nu trece examenul pentru primele nouă ani de studiu. Scoala este pentru copii (până la clasa a 9) şi pentru adulţi, în care să înceapă sau să continue studiile lor poate fi de cel puţin şaizeci de ani.
... În cazul în care incidentul a copilului trei-şase luni care se încheie procesul de vindeca de la ura faţă de servitute de muncă intelectuală, oamenii incep sa lucruri interesante.
Prins într-un parc de libertate (numai limitare: nu poti pleca la şcoală în timpul orelor de şcoală - după ce toţi profesorii sunt responsabile pentru viaţa ta), nu a reuşit studenţii şi adolescenţii cu probleme sunt cercetători dornici de pace şi tovarăşii prietenos cadrelor didactice proprii şi copii mai mici. Şi examenele de refrigerare final, sperietoare de profesori şi părinţi, acest biban pe care să probalansirovat între viaţă şi armata - trece, trece copii, la fel ca toate celelalte - care onorează pe cei care, cu o medalie de aur, unele cu argint, care, în medie, toate subiectele, cu excepţia iubit aurit. Cu aceeaşi chirie rata dobânzii, care într-o şcoală normală! Şi, recent, într-un parc mai bun student de la Moscova a refuzat să meargă la medalie: ea nu vede nici un sens în ea. Pentru mulţi copii parc oameni simbolurile externe de succes înceta treptat să aibă sens.
Şi că a fost destul de diferite, cum se spune, un contingent ... În cazul în care copiii au fost recrutaţi în parc, să ia toate, dar mai ales cei care studiaza greu.
Acest succes, de succes, cum ... Foc-l imediat
În 1949, un sat siberian, în Orientul Îndepărtat au o tânără profesoară de limba engleză Miloslav Balaban. Manuale atunci, în acele zone nu au fost, şi a adaptat cartea pentru un anumit motiv au fost. Pe baza h abundenteTaenia aceste cărţi şi sistemul liberal evaluărilor profesorului, care nu au trăit în linişte şi nu continua traditia care produc cu succes limbajul semnelor profesionale la o limbă străină, dezvoltat ca proceduri eficiente pentru predarea limbii engleze, că realizarea de elevii săi a fost mai bună în Uniunea Sovietică - 97 la sută! Asupra fenomenului de graba de a scăpa de.
La noul loc de muncă în Colegiul Tehnic metalurgice în regiunea Gorki, Miloslav A. a continuat căutările pentru liberali, şi de al treilea an de elevii săi sunt gratuite pentru a citi articole de specialitate; în reviste americane. Pe această bază, a scris şi a publicat un manual pentru şcoli tehnice. În legătură cu toate aceste realizări, el a fost imediat respinsă.
El a avut nici o alegere, ci de a face în şcoală absolvent de la Moscova şi o disertaţie. Primirea departament la Institutul Pedagogic din Ucraina, la Facultatea de Limbi Străine, Miloslav A. organizat pe studiile lor studenţi atât de intensă comunicare, că nivelul de cunoaştere a limbii pe care o au depăşit cu mult cerinţele programului. Un succes inexplicabil de metoda liberale nu se potrivi cu cei care sunt în mod constant să justifice propriile lor eşecuri programe de congestie. Suspecte de profesor şi elevii săi pentru atât de mult timp şi migală verificate, că el a început să caute un nou loc şi el a fost în regiunea Moscovei Institutul Pedagogic.
Dar acolo nu au de lucru ca oameni. Bine-cunoscută pentru două sute ani de la principiul şcoli Bell-Lancaster în cazul în care elevii mai mari invata mai tineri, bazat pe ideea de "training verticale", el a reuşit să demonstreze că elevii mai mari de a învăţa în mod eficient ele tocmai pentru că au folosit lor inca slab carte-learning pentru scopul propus - explicarea mai tineri, care atât de dificil de înţeles. Efectul a fost atat de remarcabil, că Ministerul şi a aprobat un experiment de zece ani a fost obligată să înceteze imediat. O alta ar fi: elevii vorbesc atât de superficial în limba engleză, că în timpul sesiunilor vizita la Moscova, a vorbit şi a devenit prieteni cu turisti americani.
În toate acestea, chicoteste de ştiinţă au acum propria lor logica: Ei bine, întregul sistem de predare pentru a anula? Este mai uşor pentru a anula un parvenit.
Ca urmare, Miloslav Alexandrovici a devenit profesor asistent la Universitatea de Stat din Moscova. Timp de mulţi ani, dedicandu-educaţia etică teoretică şi aplicată, el a concluzionat: "În clasa de la şcoală nu este altceva decât echipamentele mecanice, nr. Ea încă serveşte ca un mecanic, cum sunt recunoscute de istorie oficială şi ideologia raţionalism primitive. În faţa noastră şi studenţii noştri au o enormă sarcină - trage culturii - aceasta înseamnă, de asemenea - impasul actual. "
O bucatarie pentru distilarea de oameni
Noi, părinţii, din anumite motive, se pare că la şcoală, suntem noi înşine părăsesc - structura posibilă numai a regimului de viaţă pentru copii în domeniul educaţiei, deşi ne-am luat-o este slug Goriushka ... Totusi, oamenii au venit în ... şi nici mai rău decât alţii, nu-i asa? Am avea ceva cu dvs., poate, şi colegi, dar sistemului şcolar, from under care am fost în stare să mă still out - singurul de forme tensionate, a stabilit trei secole în urmă, când economy Europei a fost bazată pe munca wage şi a luat weight her proletari.
Este ridicol şi imposibil de crezut astăzi, că termenul "scoala" vine de la rădăcina greacă semnificând petrecere a timpului liber! La Platon, de exemplu, nu a fost o şcoală în înţelegerea de astăzi, şi studio deschis.
- Aceasta este deschisă de intrare şi de ieşire, au fost o filosofie antică naturale şi istoria naturală, şi tehnologie. Si pentru mii de ani a fost un sistem de intrare şi ieşire deschise de educaţie continuă în diferitele grupe de vârstă. In ultimii doi sau trei secole a fost distrusă de extindere a şcolii de masă-clasă, care a fost prototipul unei mori, deoarece creatorul său şi a fost fiul unui morar. - Miloslav a spus Balaban. - Elevii de diferite vârste, modulostyam, temperament, de tip în clasa întâi să se ocupe de pietre de moară şcoală, în final, bine filtrate "albit", iar restul au fost trimise pentru re-prelucrare - pentru al doilea an. Şi pentru ultimii trei sute de ani, deoarece Jan Amos Comenius, elevii din şcoală a fost întotdeauna o novice, şi întregul sistem de învăţământ a avut ca scop suprimarea va a copilului. Iar principalul avantaj al elevului a fost subordonarea completă a cadrelor didactice, punerea în aplicare a ordinelor sale. Dar când sa întors la şcoală în familie, un student nu a putut găsi locul în sistemul de piaţă nu a fost capabil să facă cazul său - el ar putea se supun numai. Prin urmare, absolvenţii Comenius au fost sortite să devină proletari. Administrative de control al tehnologiei New Times, a înlocuit regimul presupune mai autoritară a feudalismului în ceva destul de obiectiv. Scopul real al sistemului de învăţământ tehnic a devenit doar un clasament publice (sortare) de elevi, mai degrabă decât develop abilitatile lor personale, care nu poate creşte în conformitate cu planurile unificat, ordinele de la birou.
... Cine va spune acum, pentru că - şcoala a preluat administrarea şi regimul sancţionator în fabrici incipientă, în acelaşi timp, sa întâmplat sau de şcoală a provocat, dar este clar că un nou sistem social ca o formă diferită de oameni de la început. Şi un regim strict de lucru - şi până la -, grupuri contemporan permanente, examenelor şi a certificatelor precum dreptul la viaţă, monitorizarea şi evaluarea cu sancţiuni şi respingerea pretenţii - timp şi spaţiu, închis la intrare şi ieşire (încorporate şi structurată neîncrederea oamenilor) sa mutat în ştiinţă şi tehnologie, educaţie şi de fabricaţie, au devenit norma cultura si civilizatie.
Ce pot sa spun, a angajat forţă de muncă, şi acum nevoie de ... Şi, probabil, întotdeauna va fi nevoie. Şi nu ne putem aştepta la nici un guvern din lume, că refuză să şcoli tradiţionale, şi se angajează să pună în aplicare atitudini liberale la şcoală, pentru orice guvern de a conduce masele, iar aceste mase trebuie să fie convenabil controlat.
Dar ceea ce am secolului ХХ1, cu transformarea sale magice de la calculator lume şi caracterul imprevizibil al dezvoltării împinge copiii lor - pentru noi, unice, preţioase şi unic, pentru un viitor minunat suntem pregătiţi pentru nimic - în domeniul educaţiei fabrica de fermă, în cazul în care fiecare element al regimului şi toate nuanţele relaţiile sunt de la sfârşitul Evului Mediu au fost proiectate şi concepute pentru distilarea de mulţimile de locuitori blând de maşini învechit?
Dar, hai: copiii învaţă cum să ... Şi la fel ca milioane de oameni
Ca şi în cazul! Dar dacă o bună educaţie dobândite în şcoală, timp de patru şi cinci intelectuali, plus un nivel individual şi ascultători de mare? Sau este coaching copii indicativ că acestea sunt indiferente, fără gust, nu este necesar deoarece nu au nici o legătură cu lumea de interesele lor? Conectaţi aceeaşi lume a intereselor lor cu programele şcolare care le avem, la adulţi, pentru un motiv mintea nu este suficient.
Şi, prin urmare, dacă un copil nu este nascut cu darul de adaptabilitate socială de mare sau cu intelectul omnivor, şcoala îl angajează imediat în conflict deschis. Din greu pentru a gestiona şi malovospriimchivym copil dintr-o familie nefericita, si talentul copiilor, care - nu în stiintele abstracte, cu un copil de mai jos capacitatea medie, dar natura a liderului ... Lista poate fi lung. Şi am deja cred că este inevitabil - un război în pereţii şcolii între adulţi şi copii. actiuni punitive de adulţi, copiii partizane rezistenţă. Câştigătorii în şcoală obişnuită, de regulă, nu - în această direcţie este întotdeauna neschimbat. Şi cei mai mulţi profesori, normal, bine, oameni inteligenti face it, ars în acelaşi timp, lupta disciplina asigurarea şi lecţiile învăţate până în prezent, pur şi simplu pentru că altfel nu se poate imagina care lucrează în şcoli. La urma urmei, cum altfel să păstreze la birourile lor hoardă de copii sau adolescenţi, deoarece conduce în capetele de cunoaştere sistematică?
Dar nu le au? DivizareNYM cei norocosi, desigur, da. Dar cât de multe? Şi care oferă şcoala restul - mai precis, că luat de la ei?
- Mai multe Lev Tolstoi, vorbind cu elevii, cu ochiul stabilit că ei învaţă doar aproximativ zece la sută a programelor studiat - a spus Miloslav Balaban. - Şi în studiul nostru a confirmat timp Gallup de evaluare Tolstoi: elevi, ca o sută de ani în urmă, proprii doar o zecime din materiale care fac obiectul.
"Tu nu critica, atunci nu invata"
... În primul rând, sistemul de valori în Parcul a fost atât de neaşteptată pentru adulţi şi libertatea de copii - este atât de nemărginită ca unii parinti au revoltat şi au început să ceară disciplina cea mai severă în ceea ce priveşte copiii lor.
- Nu stii copilul meu, nu sunteţi profesorul său de clasă. Că mai devreme în liceu, am venit doar de peste, asa spun imediat cine era nepoliticos, în cazul în care nahuliganil, care au luptat. Şi ştii insistă asupra faptului că totul este bine. Nu stii nimic despre fiul meu! - Cu astfel de menţiuni, prima dată a venit la Olga părinţii Miloslavovne cei care încă nu a învăţat disciplina cele mai riguroase.
- Şi aici este acest băiat a fost unul dintre cei mai buni studenţi: mereu zambitoare, activ, foarte curios, el a chemat pe toţi profesorii trebuie să răspundă doar zambetul aceeaşi bucurie, deoarece cu el a fost de lucru foarte interesant, el a fost pur şi simplu indispensabile. Avem toate acceptat si respectat el, la fel ca toţi ceilalţi aşa cum a fost. Dar lucru ciudat că au fost părinţii unui băiat foarte talentat, care a învăţat să fie în orice sistem, doar pentru a tine pasul cu toate, el plictisit - Olga Leontiev.
Sine pentru mulţi ani a lucrat la şcoala clasică, ea a înţelege modul în care ia iritat pe scoala clasica de glumele lui constantă în sala de clasă. Dar cine este de a spune cine este am plecat că lucrările mintală pentru copii - ritual, umor şi vitalitate - un sacrilegiu, ca un criteriu pentru predarea abilităţilor - audibilitate, sau orb de zbor pete zboară în clasă?
- Ce e mai mult - astăzi fericire al unui copil, capacitatea de a învăţa să înveţi fără supraveghere şi prodding, calităţi umane care creste si se dezvolta intr-o atmosfera de libertate si respect - a cerut Olga Leontiev - sau cunoştinţele, aptitudinile, achiziţionate la costul de supunere, umilire, uneori chiar de sănătate şi defalcări nervos? De ce-l plătească atât de mult? La urma urmei, toată lumea ştie că cunoştinţele de cărţi mai târziu, aproape dispare complet din memoria copiilor. Uneori, cu toate acestea, rămâne ceva important, care vă ajută naviga mare de informaţii, pentru a descoperi noi şi-l reciclaţi în mod corespunzător. Prezenţa acestor calităţi ascunse care distinge o persoană educată de toate celelalte. Deasupra lor de dezvoltare şi ar trebui să funcţioneze.
Cine este un om educat
... Când sfârşitul pilot de formare primul "parc" de un an, părinţii elevilor, mai multe mai confuz, nu sunt sigur de alegerea corecta, departe de o nostalgie pentru disciplina scolara prezent, atunci când profesorul certat părinţii pentru controale rău rău face temele, sa cerut să scrie. .. scrisori de recomandare de la copiii lor că ei, copiii mei, a existat un nou şi bun pentru un student în parc. Despre ce baietii au învăţat încă - în cazul în care au învăţat, care trece prin parc.
Şi că s-au dovedit.
"Sunt foarte fericit la fiul meu, Coste M.
Mă bucur că ai:
Unul), nu mai cred că eşti mai rău decât cineva din baieti ştiu cum şi ce pot face ceva.
2) Nu e frică de sarcini dificile, ia, duce la o concluzie, în ciuda îndoielilor.
3) Înţeleg că sunteţi interesat în mai multe, si tu multe lucruri pe care alţii nu pot.
4) Am invatat sa lucreze cu baieti diferite, să coopereze, pentru a le ajuta.
5) Înţelege că, dacă locul de muncă, de a investi efort, face tot ce poti - puteţi: joaca un rol important, face o mulţime de lucru pentru a învăţa pe alţii, cuhoţ cel mai bun în ceva, de a învăţa o mulţime.
6) Nu vrei să mergi la şcoală.
7) Vrei să înveţi o mulţime.
8) Vrei să înveţi complexe.
9) Vrei să înveţi cum să faci multe lucruri bine. "
Nu credeţi că dezvoltarea unui astfel de program, mulţi oameni să ia o viaţă întreagă şi, uneori, dor de ea? Ce este nimic ca capacitatea de a trăi? Ceea ce distinge omul a avut loc, puternic, capabil să reziste la viaţă şi con-ei înşişi în felul lor? Nu este aceasta fundatie a naturii şi a minţii, care apoi trebuie să meargă (şi doar şi poate minciuna corect), milioane de biti de informatie - relevante, interesante, selectate în mod deliberat informaţii? Nu se poate spune că aceste calităţi - este obiectivul de creştere, drepturile de educaţie?
Invata dacă această şcoală tradiţională? Sau, mai degrabă, dacă ea nu preda? Sau aceste calitati, ea reuşeşte să zdrobească şi să distrugă? De fapt, cu un buchet de sentimente similare, fluturandu-si dorinte de copii trec pragul de 1 septembrie.
În cazul în care, în unele nisip du-te după toate aceste dorinţe şi înţelegere?
"Dar ei vor rămâne ignoranţi!"
Suntem obişnuiţi să cred că numai academic elaborat un plan global, este greu de legat elevilor program poate oferi unui copil o educaţie completă, enciclopedic, vedere sistematică a lumii. Ce luptele sunt jucate în instituţiile academice pentru componenta "sau pentru aceasta, includerea acestei unităţi sau pentru integrarea acestor discipline la acest nivel este, dar nu pe ... Masa bolnav cu angină, componente şi ratează niciodată prins cu ea. Şi zece Petit-acces de furie, pe baza de divorţul părinţilor ", pe care o conduce în loturi într-un coridor de la piscina, cufunda în stare de şoc şi în lacrimi mama pedkollektiv, şi întregului bloc de ştiinţă integrate in aceasta toamna, alunecarea de-a lungul marginea conştiinţei sale, lăsând impresia - aici de cunoştinţe sistematice , uita-te atent la enciclopedic lume! Asa ca lasa-poate-l în pace? Să le permită să dezvolte nu este pe deplin, dar numai pe o spirală care provine dintr-un mic interes, de exemplu, să pui cu picioarele groase şi se deplasează în interes cald în viaţa dispozitiv de uimitor în general? Credeţi că nu este purtat de studiu pe tema copilului la nivel mondial de ce pui sunt, în general, picioare groase - în cazul în care este întrebarea lui? Dacă aceasta este lucrărilor ştiinţifice şi devine singurul conţinut de viaţă şcoala lui de la început? Mai ales dacă profesorul este fascinat de acest subiect la fel de mult ca el?
Doar pentru a găsi acest interesant! Motivarea se mută munţii, şi spirală tind să se extindă, captarea o mulţime de lucruri utile pe drum. Din păcate, el nu poate ajunge la chimie integrantă sau organici, si fizica cuantica, cu entuziasm de manevră numai în fluxurile de informaţii. Dar niciodată nu au master de 70 de procente din copiii din şcolile obişnuite, şi încă, aşa cum a confirmat de oamenii de ştiinţă, 90 la sută din informaţiile incluse în programul de urechea dreaptă, zboară din urechea stanga?
Poate copilul construi spontan traiectoria lor ani de învăţământ, croindu-şi drum într-o mare de informaţii, după sale de auto-interes, sau ar trebui să înghită măsoară măsura în vârstă de experienţă culturală a omenirii - rezistenţă pasivă, superficial, cu încetează, dar planul?
Sangele este în formarea materiei. Aceasta lama nu este o cârpeală un inovator, nu o şcoală experimentală a ars.
- Experienţa mea de predare arată că, într-un singur obiect copilul poate alege de fapt, felul lor şi, în acelaşi timp să dezvolte cunoştinţele mai eficient decât cu învăţarea secvenţială - continuă Olga Leontiev. - Urmaţi setările în cunoaşterea valorii autonome, puteţi, de exemplu, i învăţăm pe copii nu numai în limbi străine, dar, de asemenea, chimie şi biologie. Dar dacă da, de ce toate traiectoria lor de învăţământ, el nu se poate rula? Poate!
Deci, de ce nu pune copilul în situaţia de căutare şi selectaţi de la începutÎn timp ce în viaţă lui nenumărate întrebări? Pentru a iniţia în continuare activitatea cognitivă a adolescenţilor ucis o şcoală va fi foarte dificil.
- Cred că principalul lucru putem face în parc, şcoală şi nu poate make scoala - de la bun început pentru a crea o oportunitate to search pentru uz personal sensul fiecărui copil în acest activity artificiale, - spune Alexandru Goldin, now directorul de number şcoală Ekaterinburg 19, şeful Şcolii Federale experimentale platforma Park.
De ce de studiu pentru mine singur?
Mă întreb de ce scoala podskazyvanie considerată o infracţiune. "Pentru sfaturi si va pedepsi pe cei şi altele." Aceasta este, cel care a fost crucificat de bord, şi cei care sunt încercarea de a salva un coleg de clasa de la masacru. Întreaga clasă trebuie să stea pasiv şi de ceas, în mod ironic, aşa cum interogat de writhes sub întrebările profesorului. Fiecare om pentru el. Solidaritatea este pasibilă de nu mai puţin de o crimă. Acest lucru - filosofie regim.
Şi dacă viaţa din şcoală pentru a porni cu susul în jos? În cazul în care copiii au ajutat reciproc pe o bază de zi cu zi? Dacă cineva care a trecut să-l materialului a explicat în continuare? Se pare o pierdere de timp, se pare, el ar putea în acest timp, în propria lor podnalovchitsya exerciţii şi tema va merge. Dar nu Adesea, formală, înţeleasă superficial, cunoştinţe este ştearsă cât mai curând a crescut de manual. R: explica cineva mai tânăr, şi chiar şi colegii, care trece el însuşi privi în detalii, deschide în mod neaşteptat, şi că jumătate din el însuşi înţeles greşit, se repetă o dată sau de plictisitor, plictisitor caldura formulă de umplere de relaţii umane - veti intelege lucrurile astea la un alt nivel, pentru a construi , a face cunoştinţele lor, cum se spune în parc. Acesta este omul, că el adoptă cele mai bune cunoştinţe de individuale nu - o frunza, nu pe ecran. indicii emoţionale, garoafe pentru imagini, ţineţi imagini, idei şi formule în memoria noastră. Iar acest sistem de învăţare reciprocă, urmaţi procesul natural de fraţi interne reciprocă şi limbi surori, economie acasă şi de artizanat, a fost cunoscut de sute de ani în urmă. De ce nu ne-am restructurat de plictisitor ideologia egoiste ale consumului fără transferul?
- Cel mai mare şi periculoasă Şcoli greşeală - Luarea departe dreptul copiilor de a da. Dă să nu acestor controale şi cei care nu ştiu încă, - spune Olga Leontiev. - Secţiunea Aflaţi, a spus profesorul său, a primit o marca, dar nimeni nu a fost mai important şi valoros persoană. Un alt lucru este atunci când un copil a invatat ceva, şi un altul a cerut să explice. Ele sunt interesante pentru fiecare alte persoane, explicând simte persoană importantă.
Acest relaţiile vibrante între familie seniori si juniori, naturale, au fost distruse mult timp în urmă, odată cu apariţia de servicii de consiliere clasa de scoala. Ei au nevoie de a re-crea. Să nu se uite mai tineri, după vârstă, dar în scopul de a oferi fiecărui copil o sansa de a deveni pentru cineva ajută, înţelept, senior cu experienţă ... Copiii sunt atât de importante pentru a experimenta acest sentiment! În cazul în care apar parc nou, acestea acoperă doar multe "vechi" gardieni, iar noii veniţi au pierdut - nu din cauza persecuţiei, ca de obicei, dar de super-hiper şi interesul.
- Această eroare poate fi sistemul tradiţional de educaţie constă tocmai în instalarea de faptul că un student trebuie să ia ceva ... La urma urmei, de ce de studiu, dacă cineva, cu excepţia cazului în care nu aveţi nevoie? Picturi scrie pentru a le uitam alte poeme - a se citi. Medicul sunt de a trata oamenii, şi un bucătar - un feed gustoase. Dacă da, atunci şcoala, noi nu trebuie să creeze un loc unde puteţi obţine o educaţie, precum şi posibilitatea de a extinde indispensabil pentru alţii. Este clar ca principalul lucru in viata - pentru a găsi un loc unde ai nevoie de cineva. Numai atunci şi de a fi fericit.
Deci, valorile şcoală parc Shift: educaţia nu este ceva care le puteţi obţine, şi ceea ce pot da.
Si singurul lucru in parc, fara scoala, la toate - este disciplina problemeÎn primul rând în clasă. Zboara, cu toate acestea, încă nu se poate auzi: atunci cand oamenii sunt cu adevărat de lucru, el nu putea face zgomot.
În general, nu să înveţe, şi să comunice
Miloslav Balaban formulează această concluzie, chiar mai mult o erezie a citi: "Dacă vom accepta obiectivul de educaţie nu este în creştere de student peste alta, şi extinderea şi consolidarea contactelor cu lumea, este necesar să restructureze întregul proces de învăţământ, astfel încât să maximizeze intensitatea de comunicare între copiii înşişi.
Având în vedere educaţia copilului ca consolidarea locul acesteia în societate, putem presupune că este necesar să se promoveze la suprafata, nu familiaritate profunzime cu materialul.
În acelaşi timp, o creştere spectaculoasă a numărului de contacte posibile cu altele, care vor deveni mai puternice legături sociale.
Ar putea fi o varietate de interese pentru a evalua mai mare decât depăşirea a materialului software-ul următor? Acest lucru ar putea oferi o bază pentru schimbare de valori educaţionale şi etice, şi cu ea - pentru dezvoltarea şcolii de multe calitati care au atras până în prezent nu suficientă atenţie în educaţie. Acestea includ, de exemplu, include de obicei bunătate şi toleranţă, care atât de puţini sunt în şcoală, dar atât de necesare în viaţă şi sunt atât de lipsite de societate.
Poate este timpul să se uite la şcoală şi universităţi ca o modalitate de a realiza aceste obiective: să fie sănătos, fericit şi creative, pentru a fi actor, au o mulţime de relaţii bune şi puternice de fiinţe umane - să fie o persoană?
Nu mai vorbi in randurile!
Astfel de şcoli în Rusia, destul de sincer, un pic. Multe scoli s-au du-te la acest lucru, dar au presat perspectiva EGE, teste, felii uniforme, pe baza unor "noi, de asemenea, a fost în şcoală este rău, dar am avut încheiat perioada ...
Astăzi, un experiment la Şcoala din Moscova de autodeterminare este un profesor Tatjana paşi. Si Olga Balaban a condus mişcarea - ajută pentru a deschide alte parcuri, nu deţine seminarii pentru a ajuta elimina frica de la profesori la libertatea copiilor. Acum, ea vrea să facă eliminarea fricii şi, de asemenea, cu liderii de învăţământ.
- Persoanele care doresc să ajute la organizarea unei astfel de şcoli, o mulţime, dar ei înşişi, cred că, chiar fiind conştient de acest lucru! - Ea zâmbeşte. - Iată Summerhill - a existat în Anglia pentru aproape 80 de ani. Periodic, a încercat să închidă, dar a intervenit adepţii ei si absolventi, iar şcoala continuă să funcţioneze. Cred că, şi în Ministerul Educaţiei noastre sunt ascunse, pentru moment, tolerante la o educaţie gratuită sunt oameni gata să sprijine crearea şi dezvoltarea unei reţele de astfel de şcoli în Rusia. Ca în cazul în care doar pentru a găsi le menţină astfel încât profesorii care sunt pregătite să lucreze într-o şcoală, parc?