Shtaynerovskie Scoala
Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate
intelectuali ruşi au impresionat în mod tradiţional de delicateţe şi soulfulness, să nu mai vorbim de spiritualitate şi dragostea pentru natura. Toate acestea cu exces - în Waldorf (shtaynerovskih) şcoli.
Dar întrebarea este: va copilul Waldorf este gata pentru a concurenţei şi lupta pentru supravieţuire în dure secolul nostru? corespondentul nostru sa confruntat cu această dilemă în Londra.
În cazul în care Studiul?
La Londra, ne-am mutat de la un mic Lisa, astfel că problema a şcolii a fost dată patratica. Citeva ore petrecute pe teren, a fost suficientă pentru a înţelege: grădiniţe şi şcoli - principalul subiect de conversaţie şi cea mai mare grijă de mame britanice. Acest lucru este de înţeles: alegerea este înfricoşător. Şcoli pentru fiecare gust şi de buzunar, de la stat liber la vile private pentru aristocraţi firimiturile ereditare. În unele scoli copiii se pregătesc aceste catolici, altele - Aceşti oameni de afaceri, în al treilea - programatori reale. Si apoi, a doua şi a treia - practic de la naştere.
Este dificil să se amintească exact cum ideea de Waldorf sau shtaynerovskoy, scoala. Copiii sunt prietenii noştri sa dus la o instituţie similară din New York. Văd adesea adolescenti, care a apărut la casa de seniori a mers în altă cameră şi au fost angajate în treburile lor, nu se prezintă interes în colegii parinti. Prieteni de familie au fost prieteni şi partajate cu părinţi şi copii. Acesti baieti părea a fi liber, dar nu la uşurinţa, relaxat, dar bine-manierat, muzică, şi a citi, dar moderat de sport şi jucăuş.
Ce am învăţat despre Şcoala Waldorf
Mai întâi de toate, sa dovedit că Steiner copiii încep să înveţe la şapte ani în loc de patru ani şi jumătate, ca şi în alte şcoli britanice. Cu şapte ani la paisprezece copii este unul şi acelaşi profesor. În fiecare dimineaţă el a salutat studenţii şi începe lecţia principală, care durează două ore.
Copiii sunt invatati supune o săptămână trei blocuri - de exemplu, matematica în primul rând, apoi engleza, apoi istoric. Se crede că modul în care subiectul este studiată ca profund. Copilul este literalmente "gatit" în subiect: de învăţare, uitând să doarmă, se trezeşte, şi continuă să înveţe. Manualele nu au toate cunoştinţele vine de la profesori care spune pur şi simplu ceea ce copiii au nevoie să ştie. Dar copiii au un registru de lucru care devine manual lor. Acolo ei nu înregistrează numai informaţiile pe care tocmai aţi primit, ci şi gândurile lor pe această temă, deschiderea mici, să facă schiţe. De fapt, ei scriu şi să întocmească manuale lor.
Baieti există alte cadre didactice: limba, de lucru, - Waldorf speciale de gimnastica euritmie, care combină muzică, meditaţie, cuvântul şi de a exercita - sau, de exemplu, muzică (dacă profesorii clasă nu au urechi). Dar cine conduce lecţia dimineata - principala problemă. În mod ideal, el are grija de studenti din primele şapte ani. Acest lucru permite profesorului să ştie fiecare copil este aproape, obiceiurile lui şi familiei sale.
Majors şi secundar: scoala de arta elementare, limbi straine, muzica, artizanat, grădinărit. Copiii invata sa unit, croşetat, brodeze, ţese, a lucra cu materiale moi pentru a juca la flaut. Evaluări nu fac copii.
Antroposofie
Rudolf Steiner a scris prima sa carte în domeniul educaţiei, care a fost numit "Educaţia copilului, în 1907. Şi în 1919, atunci când o fabrică de ţigări, Waldorf-Astoria din Stuttgart a deschis prima scoala, fondata pe principiile descrise de Steiner. Prin urmare, denumirea de "Scoala Waldorf. Acest nume de asocieretsiiruetsya astăzi cu o metodă de predare.
Steiner este celebru nu numai pentru descoperirile sale în educaţie. El a fost un filozof excentric, un mistic mare. El a fost cel care a inventat şi a dat la antroposofie lume, o teorie exotice, amestecate într-un cocktail barbotare de reîncarnare, karma, astrologie, numerologie şi mai multe piese multe alte relevanţă directă în ceea ce priveşte rezerva de natura ştiinţei ermetice, precum şi la moda moderne de intelectuali de Vest.
Amestec la prima vedere, şarpe cu clopoţei, cu toate acestea oameni vrednici, inclusiv compatrioţii noştri Andrew White, Wassily Kandinsky şi Andrei Tarkovski, la momente diferite se autointitulau viaţă activă ei de aderenţi. Scopul educaţiei Steiner - pentru a dezvolta abilitatile unui copil natural şi va consolida încrederea în puterea lor proprie, care va avea nevoie în viaţa de adult.
Waldorf profesorii
Şcoli şi grădiniţe sunt gestionate colectiv - conferinţa profesorilor ", care se întruneşte o dată pe săptămână şi să discute toate problemele din viaţa şcolară. Pentru a deveni un profesor Waldorf, nu se afla neaparat in facultate un profesor, dar trebuie să treci un curs special: pentru a studia ceramica, canto, muzica, articole din programa şcolară (matematica, istorie, gramatică) şi, desigur, cărţi şi cursuri Steiner. Se presupune că acţiunile profesorul vizualizari Antroposofice şi la lucrările de vocatie. Dar, antroposofie, elevii nu sunt predate.
În general, profesor profesionale, care au decis să devină un profesor Waldorf, este necesar un efort considerabil să se reorganizeze. Pentru copiii în astfel de şcoli a cadrelor didactice - nu este teribil unchiul (sau mătuşa), cu un pointer, si companion pe care le puteţi veni întotdeauna în sus şi de a pune o întrebare, iar copiii nu ezitaţi să o fac. Profesorii nu poate ridica vocea, jur, îndoiţi elevi disciplina rigide. Se crede că la un nivel intelectual, motiv pentru astfel de comportament, copiii încă nu înţeleg. Dar, văzând cum se comportă profesor, ei încep să-l imite.
Cauza împotriva
Nu ştiu pentru tine, dar pentru familia noastră toate cele de mai sus sună mai mult decât promiţător. Dar ar fi nedrept şi neînţelept să ignore punctele de vedere ale oponenţilor de educaţie Steiner.
Mai multe site-uri (mai ales religioase) şcolile shtaynerovskie acuzat de sectarism. Experienţa de a comunica cu prietenii noştri arată că taxele nu sunt cu adevărat justificate. Antroposofia nu - Scientologie că noi nu twist-l atrage. Da, şi ce ar putea fi acolo, Steiner - că nu veţi Hubbard.
O argumente mult mai grave împotriva şcolilor Waldorf oferi unele educatori profesionale. Fie că ei au dreptate sau nu, dar cu ei trebuie să fie luate în considerare. Director al scolii ruse din Londra, Julia Desyatnikov - Avocatul abordare opusă în învăţământul primar. Ea consideră că încep mai devreme pentru a preda copiilor - mai bine, şi ia în şcoala lui, chiar doi ani. Începe să înveţe matematică în şase - sincer prea târziu şi greşit. (În şcolile shtaynerovskih pentru că nu vor fi acceptate înainte de opt.)
- Ei bine, dacă studentul a fost insanely talentat - Julie spune - şi el are un sistem minunat de percepţie. Dacă este ceva chiar sub-instruit şi sa dus la universitate, el va fi capabil de a lua rapid şi eficient toate că, pe baza unei baze de bun, care a primit. Apoi, totul este bine. Şi dacă aceasta nu este atât de minunat? Dacă are nevoie de o mulţime de timp, dar el nu este gata? Eu însumi am asistat în mod repetat, destul de o situaţie dramatică în cazul în care un copil de Scoala Waldorf a fost transferat la normal. Aici prea plin de lemn de foc, el nu a inteles ce se intampla. În primul rând, el nu a fost gata pentru volumul de cunoştinţe. Dar asta e nimic, este absolut nu este pregătită pentru stilul de comunicare care există în şcoală obişnuită. Chiar şi într-o bună uite - nimeni nu se joc cu el şi elochii în fiecare dimineaţă. Şi el vrea sa-l uită în ochii lui, el este folosit la it, şi este dificil să vină. Acesti copii sunt foarte sociale şi răsfăţat.
Greu să susţin cu experţii, în special în acest ignorant în domeniul pedagogiei, ca robul tau umil. Dar, din nou exemplu de prieteni pentru copii, mai degrabă decât să infirme ceea ce confirmă Desyatnikov. Am fost mulţumit cu testul său, dar partea ei părea mult mai educaţi, şi cel mai important - cred, decât cele mai multe dintre colegii lor.
profesori Shtaynerovskie puternic spre deosebire de copiii aşezat în faţa calculatorului sau a televizorului. Aceasta nu înseamnă că le îndepărta copiii de la realităţile secolului XXI? O atenţie deosebită este acordată la art. de lucru pentru copii cu lemn, lână, creioane de ceară. Cu toate acestea, profesorii sunt în cauză nu numai dezvoltarea artistică şi emoţională, ci şi intelectul şi voinţa de a cunoaşterii. Ei cred că oamenii eliberaţi, destul de pregătite pentru a se întâlni cu "ireal" lumea de dincolo de pragul şcolii.
În cazul în care pentru a merge trenul Lisa
Aparent, de a evalua în mod obiectiv avantajele şi dezavantajele de şcoli Waldorf este dificil, poate chiar imposibil. Cel mai probabil, cazul şi nu în sistem. Frumos şi profesori teribil găsit în public şi catolici, şi în şcoli shtaynerovskih. Unii parinti sunt încrezători că copiii lor au nevoie de o mână fermă de ghidare şi cunoştinţe profunde de matematică, alţii se tem de circulaţie neglijent pentru a rupe tulpina fragila a copilăriei.
În ceea ce priveşte Lisa noastre, ea a mers la o şcoală publică frumos aproape de casa. La Waldorf nu a fost scaune goale. Din păcate sau din fericire - cine ştie? Timpul, cum se spune, va spune.