«Studenţescul» automobil electric InECO
Unul dintre cele mai originale produse de la Salonul Auto din Frankfurt, care s-a desfăşurat în luna septembrie, a fost "studenţescul" supercar electric InECO. Acesta nu este primul proiect de acest gen, dar se caracterizează prin faptul că în multe privințe se apropie de automobililele electrice lansate în serie pe piață.
La elaborarea automobilului InECO au participat colaboratorii și studenții de la Universitatea Tehnică Dresden, Germania (Technische Universität Dresden, TUD). Proiectul a fost susţinut de compania Leichtbau-Zentrum Sachsen GmbH și ThyssenKrupp AG.
Dimensiunile conceptuale InECO amintește de hatchback-urile tradiționale (spre exemplu Audi A3 din a treia generație): lungimea - 4,2 m, lățimea - 1,87 m, înălțimea - 1,4 m, lungimea osiei - 2,73 m. Salonul maşinei este proiectat pentru patru pasageri. Cu toate acestea, greutatea sa este de doar 0,9 t (inclusiv bateria litiu-ion!).
Dat faptul că automobilul este foarte uşor se datorează mai multor factori. În primul rând, dezvoltatorii au optimizat propulsia. În al doilea rând, au încercat mai multe opțiuni de combinare a caroseriei și în cele din urmă au ales-o pe cea mai de succes. În al treilea rând, ca material de bază pentru caroserie a servit conexiunea dintre plastic, fibră de carbon și oțel aliat.
Bateria InECO este "responsabilă" pentru alimentarea cu energie a motorului, care dezvoltă 122 CP. Bateria, de altfel, se află într-un compartiment cu un sistem de răcire independent. Viteza de 100 km / h este atinsă în 7,5 secunde. Viteza maximă este de 160 km/h. Gama de viteză a vehiculului, în funcție de tipul de suprafață și regimul de conducere selectat, este de aproximativ 120-140 km.
Exteriorul automobilului InECO este foarte atractiv: linii netede, partea din faţă expresivă, discurile roţilor sunt originale. Desigur, specialiştii speră să intereseze cu un design frapant, în special tinerii. Pe de altă parte, finisajul carcasei este lipsit în mod clar de funcționalitate, spre de exemplu, nu există barele Railing.
După cum s-a menționat deja, InECO nu este primul vehicul "verde" universitar. Studenții de la Universitatea Clemson (Clemson, Carolina de Sud, Statele Unite), cu susţinerea companiei Mazda, au elaborat hibridul cu şase locuri Deep Orange 3.
Proiectul a fost estimat de către dezvoltatori la suma de 27.995 dolari, însă este puțin probabil ca acesta să fie lansat în serie.
În prezent automobilul electric InECO este prezentat doar într-o copie. Despre producerea în serie a acestui proiect universitar este prea matur, cu toate că prezentarea sa la Salonul Auto de la Frankfurt vorbește de la sine. În cazul în care dezvoltatorii vor dota InECO cu opțiuni moderne și vor reduce greutatea, acesta este capabil să atragă investitori. Cu încredere deplină putem susţine că o parte din tehnologiile TUD folosite pentru a crea InECO vor capta cu siguranță atenția producătorilor de automobile.
Sursa: facepla.net