ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

Suedezii au creat un nou tip de orez cu mai puține emisii de metan

Cercetătorii din cadrul Universității de Științe Agricole din Suedia au dezvoltat un nou soi de orez modificat genetic foarte hrănitor și cu emisii reduse de metan, conform unui studiu publicat în revista britanică Nature. Realizarea este un mare progres în asigurarea hranei și totodată în protecția mediului de vreme ce plantațiile de orez sunt răspunzătoarea pentru 17% din emisiile totale de metan eliberate în atmosferă, informează 7sur7.be.

„Soiul a fost cultivat și testat în China timp de trei ani”, a precizat Chuanxin Sun, cercetor în cadrul universității suedeze. Soiul SUSIBA2, realizat cu ajutorul unei gene de orz, are particularitatea de a stoca zaharurile produse prin fotosinteză în tije și semințe și nu în rădăcini, ca celelalte soiuri. Prin urmare, se obține un orez cu conținut ridicat de amidon și zahăr complex.

Această descoperire este în deplină concordanță cu noile cerințe ale agriculturii: reducerea amprentei asupra mediului, odată cu creșterea producției cu 70% până în 2050 pentru a răspunde nevoilor tot mai mari ale populației globului.

Potrivit articolului, cultura orezului este una dintre sursele emisiilor de gaze cu efect de seră, aflate la originea încălzirii climatice. Ea emite în principal metan (40% dintre emisii) și oxid de azot (50%), gaze care au o putere de încălzire de 30 și, respectiv, 300 de ori mai mare decât CO2. Orezăriile sunt responsabile de aproape 17% din emisiile mondiale de metan. „SUSIBA2 este primul orez cu emisie slabă de metan și ar putea oferi o soluție durabilă acestei probleme”, au explicat cercetătorii.

 

Sursa: green-report.ro

ABONAȚI-VĂ
Duminică, 09 august 2015 15:00
Vizualizări: 1737

Citiţi de asemenea

Într-o lume în care pădurile sunt văzute doar ca „resurse”, iar râurile ca „infrastructură”, există o perspectivă mai ve...
114
Vorbind despre etnobiologie, adesea ne imaginăm sate îndepărtate, păduri, văi montane. Dar astăzi o parte semnificativă ...
154
Atunci când se discută despre conservarea ecosistemelor, de cele mai multe ori se aduc în discuție soluții tehnice și ce...
142
Pe urmele gândirii lui V.A. Suhomlinski „Consider că școala este școală doar atunci când principalul subiect din ea est...
138