ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

Toyota Prius — maşina cea mai vândută în Japonia



Toyota Prius - maşina cea mai vândută în Japonia



Ne-am obişnuit deja cu faptul că ştirile din Japonia sunt ale viitorului. Să sperăm, a viitorului nostru. În timp ce întreaga lume civilizată doar se pregăteşte pentru lansarea vehiculelor electrice în serie, iar maşinele hibrid sunt încă o noutate, gigantul auto japonez Toyota înregistrează un record original - vânzările vehiculelor cu o propulsie hibrid Toyota Prius, care se confruntă cu a treia modificare. 

În ciuda problemelor majore recente, legate de livrări şi întoarceri ulterioare de maşini, vânzările autovehiculelor Toyota sunt în continuă creştere, iar autovehiculele hibride ale acestei companii, conform datelor Automobile Dealeri de Asociere din Japonia (JADA), ocupă locul întâi după numărul de vânzări în Japonia, şi deţin laurii victoriei 12 luni consecutive.

Luna trecută, compania a reuşit să vândă 27208 Toyota Prius. Şi pentru a deveni posesorul fericit al unui automobil ecologic nou va trebui să faceţi coadă timp de şase luni!

O astfel de popularitate se datorează nu numai eficienţei economice, şi unui nivel ridicat de conştiinţă ecologică în rândul populaţiei locale. Poate nu toată lumea, dar cu siguranţă mulţi dintre şoferii japonezi sunt pasionaţi de a conduce repede vehicule, ceea ce, puţin probabil, poate oferi o maşină orientată spre economii maxime. Aşa a fost înainte. Noua versiune a modelului Prius este echipată cu un motor mult mai puternic, însă nu mai economic, cu un volum de 1,8 litri (a fost de 1,5). Adevărul este că de la 1 aprilie 2009, în Japonia funcţionează programul pentru încurajarea şoferilor care cumpără vehicule de orientare ecologică.  În afara unei maşini economice de calitate, fiecare proprietar al unui nou Prius beneficiază de înlesniri fiscale până la trei ani.

Toyota Prius - maşina cea mai vândută în Japonia

Generaţia a treia de Prius, nu numai că a sporit popularitatea modelului, dar, de asemenea, a depăşit recordul său propriu în economia de combustibil. Puterea nouă “a patra” de 1.8 litri şi de 98 CP, cu un cuplu maxim - 142 Nm la 5200 existente (mai devreme la Prius a fost instalat motor de 1,5 litri care dezvoltă 76 CP), un nou Prius accelerează pînă la 100 km/h pentru 9,8 sec., ceea ce este cu o secundă mai puţin, decât la modelul precedent. Consumul mediu de combustibil în ciclul combinat a scăzut cu 0,4 litri - până la 4,7 litri la 100 kilometri. Rolul important în reducerea consumului de combustibil a jucat greutatea hibridului, redusă datorită utilizării aliajelor de aluminiu solide.

Toyota Prius - maşina cea mai vândută în Japonia

Contrar opiniei existente, motorul pe benzină mai puternic este utilizat într-un sistem hibrid mai degrabă în cazul conducerii pe autostrăzi, decât la accelerări brusce. Cu un cuplu ridicat la viteze mici, motorul cu ardere internă poate folosi mai puţin combustibil şi, în acelaşi timp să menţină, în mod efectiv, o viteză mare.
 
La proiectarea unui hibrid nou, caracteristicile aerodinamice au fost în centrul atenţiei. Designerii au avut o sarcină dificilă - să dezvolte un exterior impresionant şi să îmbunătăţească o serie de factori importanţi: creşterea spaţiului intern şi reducerea coeficientului de rezistenţă aerodinamică.

Autoturismul a petrecut o mulţime de timp în tunelul aerodinamic, şi ca urmare noua Toyota Prius a fost cea mai bună dintre cei mai apropiaţi concurenţi cu coeficientul de rezistenţă aerodinamică - 0,25.

Toyota Prius - maşina cea mai vândută în Japonia

Un nou sistem de frânare regenerat (frânare regenerativă), controlat cu ajutorul electronicii, a fost optimizat pentru creşterea cantităţii de energie generată în timpul frânării.

Inginerii Toyota au prevăzut posibilitatea de a instala pe acoperiş  celule solare hibride, care ar trebui să furnizeze energie la un nou sistem de control al climei. Sistemul împiedică creşterea temperaturii în cabină, în timp ce maşina este la parcare, şi, prin urmare, reduce timpul de răcire, în cazul în care conducătorul auto revine.

Succesul proiectului “Prius” a inspirat reprezentanţii Toyota la crearea versiunilor hibride din gama modelurilor companiei, care ar trebui să apară în viitorul apropiat.

Toyota Prius - maşina cea mai vândută în Japonia

 

 

Sursa

Joi, 08 iulie 2010
Vizualizări: 4103

Citiţi de asemenea

Principala caracteristică a pădurii, au aflat cercetatorii, au fost copacii vechi din specia Eospermatopteris și Archaeo...
19
Anume așa – o cremă magică,  de casă propune o femeie de 57 de ani să fie numită crema de întinerire, rețeta căre...
56
Republica Moldova, alături de Grecia, Armenia și Georgia și-a propus să modernizeze companiile asociate cu cultivarea și...
54