Vehicule electrice: prima staţie de reîncărcare din Europa
Vehicule electrice: prima staţie de reîncărcare din Europa
Fluxul de ştiri de pe piaţa vehiculelor electrice este în creştere ca valurile tsunami. În curând vom avea de uni mai multe ştiri într-un singur articol pentru a oferi cititorilor noştri o imagine mai mult sau mai puţin adevărată a acestei ramuri din industria "verde".
La 20 mai 2010 în Ţările de Jos compania Epyon a lansat în exploatare prima staţie comercială de reîncărcare rapidă a vehiculelor electrice în Europa. Prima staţie electrică este situată în oraşul Leeuwarden, în imediata apropiere de o staţie de alimentare obişnuită, oferind benzină şi motorină, din fericire, staţia electrică nu necesită rezervoare mari şi nu ocupă mult spaţiu.
Prima staţie nouă de reîncărcare rapidă a vehiculelor electrice oferă puterea de 50kW şi poate încărca complet micro- autobuze electrice de la compania TaxiKijlstra timp de 30 de minute. Taxi Kijlstra este cea mai mare companie, care furnizează servicii transport la nordul ţării, recent a convertit două maşini cu 9 locuri de pasageri în automobile electrice pentru efectuarea operaţiunilor de transport experimentale (de pilot).
Acest microbuz-taxi poate călători 100 km la o singură incarcare, ceea ce nu este foarte încurajator: o jumătate de oră la staţia de reîncărcare şi două ore pe drum, totodată nu se poate îndepărta de la staţie. În acest sens, decizia companiei Better Place de a înlocui rapid bateriile, deşi pare mai scumpă, totuşi dă speranţe mari pentru utilizarea optimă a vehiculului electric în calitate de taxi. În planurile provinciei Frizia în următorii cinci ani - de a aduce numărul de vehicule electrice la o cifră ambiţioasă de 100 mii de bucăţi.
Staţia de încărcare Epyon are mai multe prize de 400V de standard internaţional CHAdeMO (creat în parteneriat cu Toyota, Nissan, Mitsubishi, Fuji Heavy Industries şi Tokyo Electric Power), ceea ce asigură încărcarea rapidă simultană a mai multor vehicule electrice.
«CHAdeMO» se descifrează ca “CHArge de MOve” sau “charge for moving” (încărcare pentru mutare), sau “încărcare pentru mişcare”, adică “încărcare pentru circulaţie”.
În procesul de colectare a informaţiei am descoperit încă un vehicul electric japonez, care este deja în producţia de masă. Această maşină Subaru Stella EV, în spatele căreia se află acelaşi Fuji Heavy Indust, a participat la crearea standardului «CHAdeMO».
Vom adăuga în lista noastră de vehicule electrice promiţătoare la ziua de azi şi în viitorul apropiat maşina electrică Subaru Stella EV. În acelaşi timp, vom spune unele detalii despre acest proiect.
În iunie 2009, vehicul electric Subaru Stella EV a devenit drept răspuns al companiei Subaru la dezvoltarea companiei Mitsubishi a hit-ului său electric i-MiEV, despre care am povestit în mod repetat, pe paginile revistei noastre.
Subaru Stella EV este echipat cu baterii litiu-ion cu o capacitate de 47kW-ore, care se încarcă de la priza de 220W timp de 5 ore. Sistemul de taxare rapidă permite de a încărca bateria până la 80% în 15 minute. La o singură încărcare, acest vehicul electric mic va merge până la 100 km cu posibilitatea de accelerare până la 100 km / h. Vehicule electrice de la Mitsubishi şi Subaru vor costa in jur de $ 45 500 şi, respectiv, 47 600 dolari, totodată guvernul japonez a promis să compenseze proprietarilor aproximativ 25% din costul vehiculului, încurajând astfel dezvoltarea mijloacelor de transport electrice individuale în ţară.