Vehicule electrice vor deschide calea pentru cicliştii urbani
Vehicule electrice vor deschide calea pentru cicliştii urbani
“Cu bicicleta la lucru”, ”Bicicleta este cel mai ecologic mijloc de transport”, “Ciclismul este plăcut şi util”, toate aceste sloganuri auzim constant, şi este dificil să nu cădem de acord cu faptul că aderarea la aceste apeluri nu numai că va îmbunătăţi situaţia mediului in oraşul vostru, dar, de asemenea, va face modul de viaţă dvs. mai sănătos. Oare este adevărat? Să încercăm să înţelegem, folosind cele mai recente date ale cercetărilor oamenilor de ştiinţă din Marea Britanie şi Belgia.
Oare mersul cu bicicleta este util?
Se pare ca răspunsul la această întrebare nu este atât de clar, cât s-ar putea crede. Da, mersul cu bicicletă întăreşte nu doar muşchii picioarelor, dar şi întregul sistem cardiovascular al organismului, permite să săturăm corpul nostru cu oxigen şi adrenalină, ajută să pierdem în greutate şi să ridicăm starea de spirit.
Dar sunt lucruri atât de familiare pentru noi, că de multe ori le atragem mai puţină atenţie decât vremii de afară. Calitatea aerului pe care îl respirăm. Cât de des gândiţi despre aerul pe care îl inhalăm de zeci de ori pe minut?
“Cu bicicleta la lucru” - sună încurajator. Dar dacă nu aveţi posibilitatea de a ajunge la locul de muncă, ocolind autostrăzile animate, în special, în orele de vârf, sfatul meu este: lăsaţi această idee nebună. Nu este nevoie să aduceţi sănătatea dvs. unică şi preţioasă pe altarul luptătorilor pentru mediu. În cazul contrar, nu numai nu veţi obţine sănătatea dorită, dar puteţi-o submina serios. Alegeţi pentru ciclism locuri mai pitoreşti: parcuri, păduri, străzi liniştite, atracţii rurale.
De ce mersul cu bicicleta într-un oraş mare poate fi riscant pentru sanatatea dvs.?
Studiile, efectuate de Universitatea Hasselt din Belgia, au arătat tabloul următor. Plămânii ciclistului în timpul conducerii sunt ventilate de mai multe ori mai puternic decât la pietoni sau la şoferi. Acest lucru, pozitiv la prima vedere, primeşte un semn negativ, de îndată ce suntem conştienţi de faptul că aerul cu care sunt ventilate plămânii entuziastului ciclist în oraş conţin multe substanţe toxice care intră în corpul lui de 4-5 ori mai intens decât în alte organism ale cetăţenilor, care stau liniştit în maşinile lor sau se plimbă măsurat pe trotuar. Belgienii meticuloşi au contat chiar câte nanoparticule pe un metru de cale inhalează cicliştii şi pietonii: 1,1 mln şi 5,58 mln, respectiv. Aceste cifre sugerează faptul că la cicliştii creşte riscul de boli cardiovasculare şi de astm bronşic. Deci, înainte de a urma orbeşte orice sloganuri, oricât de bine intenţionate nu sunt motive, gândiţi-vă "oare într-adevăr aveţi nevoie?".
Ce putem face?
Da, apelul de a merge la serviciu cu bicicleta, am criticat, dar ce să faceţi, vă sfătuim următoarele:
1. Continuaţi să vă plimbaţi cu bicicleta şi daţi sfaturi altora. Acest lucru este chiar un mod foarte sănătos de a petrece timpul.
2. Încercaţi să evitaţi autostrăzile principale cu traficul intens. Tineţi drumul prin străzile liniştite, prin parcuri şi pistele speciale pentru ciclişti.
3. Participaţi la activităţile desfăşurate de cluburi de ciclism pentru a promova mersul cu bicicleta.
4. Petreceţi concediul în excursii cicliste pe locurile ecologice curate.
5. Utilizaţi bicicleta pentru exerciţii fizice, dacă nu aveţi posibilitate să o folosiţi ca un mijloc de transport sigur.
Dar ce putem spune despre maşina electrică în legătură cu informaţia sus-menţionată?
Introducerea de masă a vehicului electric nu va rezolva problemele globale, ci va ajuta să eliminăm o mulţime de factori poluanţi ai aerului în afara oraşelor. Ceea ce va face mersul cu bicicleta mai accesibil şi mai sigur şi, în consecinţă, poate rezolva parţial şi unele probleme de transport.