Volvo va testa 100 de masini fara sofer pe strazile din Gothenburg

/ Vizionări: 2454

Вольво протестирует 100 автомобилей без водителя

 

Din 2017 Volvo va introduce o flota de 100 de automobile fara sofer in traficul din orasul suedez Gothenburg, ca parte a stategie sale zero accidente.

Masina inteligenta de oras de 1.800 euro
Masina inteligenta de oras de 1.800 euro

Volvo a semnat un accord cu autoritatile de tranzit ale municipalitatii Gothenburg  pentru introducerea unei flote de 100 de automobile care se conduc singure. Folosind camera videoa, GPS si o multime de senzori automobilele vor colecta informatii din trafic pentru a se deplasa in perfecta siguranta.

Ministrul suedez al infrastructurii, Catharina Elmsäter-Swärd, alaturi de CEO-ul Volvo, Håkan Samuelson, au participat, luni, la un drive test pentru a prezenta proiectul in fata opiniei publice.

Poate unii dintre noi se cred niste soferi desavarsiti, insa sunt momente in care nu mai suntem chiar atat de buni”, a declarat ministrul suedez al infrastructurii , Catharina Elmsäter-Swärd, citat de agentia de stiri TT.

Proiectul a reunit mai multe autoritati centrale si locale printre care se regasesc Agentia Suedeza de Trafic, Autoritate de Trafic, Municipalitatea Gothenburg si parcul stiintific Lindholmen.

Volvo Cars si-a propus sa devina lider de piata al constructorilor de automobile fara sofer. De asemenea, compania estimeaza ca pana in 2020 clinetii volovo nu vor mai fi implicate in niciun accident.

Viziune noastra este aceea de a transforma sofatul intr-o acciune fara riscuri”, a declarat Håkan Samuelsson.

Bugetul total se ridica la 56 milioane de euro

Initiativa pilot, numita “Condu-ma”, beneficiaza de un buget de 500 de milioane de coroane, adica aproximativ 56 milioane de euro

Primele masini fara sofer vor putea rula cu o viteza maxima de 70 de kilometri pe ora pe o retea rutiera de circa 50 de kilometri selectionata de promotori, care include si trasee cu circulatie intensa.

Proiectul va incepe inca din 2014, prin prospectarea clientilor si dezvoltarea tehnologiei.

Pentru a intra in circulatie, vehiculele fara sofer vor fi prevazute cu sisteme de camere la 360 de grade, GPS-uri si detectoare care le vor permite sa ruleze in siguranta deplina si sa evite coliziunile.

Alti producatori de automobile, precum si gigantul american al Internetului Google se intrec sa fie primii care sa vanda masinile fara sofer marelui public.

Compania japoneza Nissan anticipeaza ca va lansa pe piata primele astfel de modele in 2020.