
2012 — hibridarea completă a automobilelor în China
2012 - hibridarea completă a automobilelor în China
Guvernul Chinei va obliga producătorii auto să foloseacă un dispozitiv de acţionare hibrid la toate autoturisme, care vor fi produse după începutul anului 2012. Această măsură este necesară pentru a reduce consumul de combustibil şi poluarea cu gaze în întreaga ţară.
Un astfel de program radical pare irealizabil, dacă nu ar fi fost luat în consideraţie faptul că, tehnologia hibrid nu înseamnă un aparat de transmisie hibrid high-tech, ci utilizarea aşa-numitului “soft hibrid” (mild hybrid), care costă numai 150 dolari pentru un vehicul. În SUA acesta este cunoscut sub abreviatura BAS (battery-alternator-starter), iar în China preferă să-l numească BSG (battery-starter-generator).
Soft hybrid, mai precis, hybrid ieftin, este o combinaţie de tehnologii ieftine, dar eficiente, canalizate spre economisirea carburanţilor pentru autoturisme fără modificări semnificative în proiectarea sistemului de transmisie şi a automobilului în ansamblu.
Hibridul "popular" poate include un anumit sistem de ”start-stop”, care opreşte motorul maşinii îndată ce aceasta se opreşte, şi include momentan în clipa când apăsaţi pe pedală de acceleraţie, astfel încât conducătorul auto nu simte disconfort din cauza nevoii de a aştepta pornirea motorul.
Această funcţie este asigurată de demaror-generator îmbunătăţit, care, în afara pornirii rapide, este o sursă suplimentară de cuplu şi ajută motorul principal la viteze mici, îmbunătăţind caracteristicile dinamice ale maşinii, fără costuri suplimentare de combustibil. În momente de incetinire, noul starter-generator regenerează o parte de energie, taxând acumulatorul auto. Este evident, că pentru asigurarea muncii productive a BAS (sau BSG), maşina cu o instalaţie hibrid necesită un accumulator mai încăpător şi mai puternic.
În ciuda faptului că soft hibrid nu dă oportunitatea de a trece esenţial pe tracţiunea electrică, acesta oferă maşinii hibrid o serie de avantaje importante atât în mediul urban, cât şi pe drumurile rurale. De exemplu, în conformitate cu EPA (Environmental Protection Agency- trad.), din 2009, maşina Saturn Vue, echipată cu un sistem hibrid BAS a arătat o scădere a consumului de combustibil în oraş cu 32% şi 24% pe autostradă, comparativ cu versiunea de bază nonhibrid.
În 2008, consumul de benzină în China a ajuns la 540 milioane de tone, iar 520 milioane au revenit pentru motorină. Conform cercetătorilor chinezi, după introducerea sitemului BSG economisirea anuală de combustibil va constiui 5 milioane de tone.
Directorul general al companiei Chery New Energy a declarat pe această temă: "Electrificarea include atât introducerea vehiculelor electrice, cât şi utilizarea elementelor de combustibil. Însă motorul tradiţional cu combustie internă este încă prea devreme să nu-l luăm în consideraţie, pentru că această tehnologie va rămâne lider în industria de automobile pentru o perioadă lungă de timp. "
Guvernul chinez pregăteşte deja un plan de investiţii pentru promovarea transportului public, cu utilizarea tipurilor noi de energie.
Sursa cu link pe http://autos.globaltimes.cn/china/2010-07/555478.html