5 automobile «verzi» de la Salonului Auto din Frankfurt
5 automobile "verzi" de la Salonului Auto din Frankfurt
Monitorizând anunţuri, parvenite de la Salonului Auto din Frankfurt, care a avut loc în septembrie 2009, vom prezenta un top cu cinci maşini ecologice.
Audi E-Tron
O maşină electrică conceptuală, care se bazează pe un model R8. Carul este propulsat de patru motoare electrice (două pentru fiecare axă), capacitatea maximă este de 313 CP şi cuplul maxim este de 4500 Nm (newton-metri - trad.). Motoare sunt taxate de la un set de baterii litiu-ion, o taxă auto este de ajuns pentru 248 km. Potrivit Audi, acceleraţia de la zero la o sută de kilometri pe oră la acest supercar conceptual durează 4,8 secunde, iar la 60 până la 120 de kilometri pe oră - 4,1 secunde. Viteza maximă este limitata la aproximativ 200 km/h.
Reîncărcarea completă a bateriilor de la o priză electrică obişnuită de uz casnic va dura 6-8 ore, utilizarea prizei cu o tensiune de 400 volţi va scurta timpul de încărcare până la două ore şi jumătate. În plus, în timpul mişcării energia stocată în baterii va fi completată printr-un sistem de recuperare a energiei în timpul frânării.
De asemenea, este demn de remarcat faptul că, în ciuda instalaţiei energetice grele (greutatea totală a bateriilor, invertorului şi altei electronice este aproximativ 470 de kilograme), prin utilizarea cadrului spatial şi a panourilor de caroserie din plastic, înteţite cu fibre de carbon, inginerii au reuşit să obţină o greutate totală a vehiculului de 1600 de kilograme.
După cum am raportat anterior, Audi intenţioneaza sa creeze o gamă de vehicule electrice. În afară de supercar din gama vehiculelor electrice vor face parte un roadster si o masina de oraş compactă, construită pe baza conceptulului Volkswagen Up!
BMW Vision
Vision EfficientDynamics dispune de o unitate de putere hybrid, care include un diesel de 1,5 litri cu trei cilindri turbo de 163 CP, o cutie de viteză cu 6 trepte cu doua ambreiaje şi două motoare electrice.
Ca urmare, puterea de propulsie totală a conceptului BMW Vision EfficientDynamics cu o formulă de aterizare 2+2 este 356 CP. Cuplul maxim este de 800 Nm. Cu o masă de 1395 kg conceptul de la BMW accelerează cu 100 km/h în 4,8 secunde, iar viteza maximă este limitata electronic la 250 km/h. Cu astfel de performanţe dinamice impresionante, consumul de carburanţi al Vision EfficientDynamics constituie doar 3,76 litri la 100 kilometri.
Încărcarea deplină a bateriilor litiu-ion de la o priză electrică de uz casnic obişnuită durează 2,5 ore. În cazul în care vom utiliza faza specială cu tensiunea de 380 volţi, timpul de încărcare se va reduceă la 44 de minute.
Renault Fluence ZEC
La bordul Fluence ZEC (zero emisii de la car - "o maşină cu zero emisii") este un set de baterii litiu-ion, fabricate de Better Place, cu care Renault are câteva contracte pe termen lung de dezvoltare a infrastructurii de electromobile în Europa şi Israel.
Preşedintele Concernului Carlos Ghosn, a promis să lanseze hibridul pe piaţă în 2011. Francezii anunţă mare viitor noului model: în conformitate cu calculele lor, cu apariţia Fluence ZEC volumul vânzărilor vehiculelor electrice va creşte înzecit.
Volkswagen E-Up! Concept
E-Up! cu o transmisie frontal, se pune în mişcare cu ajutorul motorului electric, plasat în partea din faţă a corpului. Pe un timp scurt, la accelerare puterea lui poate ajunge la 60 kW. Cuplul maxim este de 210 Nm şi este atins de la zero. Acest lucru permite lui E-Up de 1085 de kilograme să accelereze de la zero la 100 km/h în 11,3 secunde. Viteza maximă constituie 135 km / h.
Cota bateriilor de tracţiune este de 240 kg. Bateria este litiu ion cu o capacitate de 18 kW • h, cu un stil moderat de circulaţie este suficientă pentru a depăşi distanţa de 130 km. Această taxare este suficientă pentru o călătorie prin oraş sau la locul de muncă şi înapoi pentru cei care locuiesc în suburbie.
Desigur, E-Up poate fi reîncărcat la domiciliu, conectându-l la o priză de uz casnic de 230 volţi. În acest caz, încărcarea completă a bateriilor va dura aproximativ cinci ore. Inginerii au calculat, în cazul în care taxarea se va face noaptea, atunci când sunt aplicate tarife mai favorabile pentru energie electrică, costurile se vor ridica la nu mai mult de doi euro pentru 100 de kilometri.
În maşina concept este utilizat sistemul HMI (Human Machine Interface - interfeis “omul-maşină”). Aceasta este un complex de ordin intelectual multi-media, incluzând mai multe componente, care iau în considerare diferiţi parametri de funcţionare a vehiculului electric.
Volkswagen L1 Concept
Conform producătorului, consumul mediu de combustibil la această maşină este de 1,49 litri la o sută de kilometri, iar nivelul de emisii de CO2 nu depăşeşte 39 de grame pe kilometru.
Volkswagen o obţinut o economie mare de combustibil, în primul rând, datorită greutăţii foarte scăzute a automobilului: caroseria conceptului cântăreşte 124 de kilograme şi greutatea totală este de 380 de kilograme. Maşina este pusă în mişcare de un motor diesel cu doi cilindri, cu un volum de 800 cm3, care se bazează pe un agregat de 1,6 litri (ambele motoare au dimensiuni identice, cum ar fi distanţa dintre centrele cilindrilor, diametrul interior al cilindrului, cursa pistonului), şi poate funcţiona în două regimuri - "economic" şi "sportiv". În primul caz, puterea motorului este de 27 cai putere, în al doilea – cu 12 cai putere mai mult. Cuplul maxim al agregatului este atins la 1900 r/m şi este de 100 Nm.
Potrivit VW, maşina poate accelera de la zero la 100 km/h în 14,3 secunde. Viteza maximă a conceptului - 160 km/h. Un rezervor de 10 litri este suficient pentru a conduce aproximativ 670 de kilometri.
Conform informaţiilor preliminare, versiunea de serie a prototipului Volkswagen super econom va apărea pe linia de asamblare în 2013.
Sursa cu linkuri pe rstcars.com acars.ru autogazeta.by auto.lenta.ru