Acum puteţi creşte singuri biciclete
Acum puteţi creşte singuri biciclete
Costul oricărui produs include costul materialelor şi al procesului de fabricaţie. Acelaşi lucru este valabil şi pentru "valoarea ecologică" a mărfurilor - cât de multe emisii de CO2 au fost aruncate în aer în procesul de fabricaţie, cât de multe gaze au fost arse, etc.
Dacă vă veţi uita la orice produs din acest punct de vedere, se pare că nu multe din ele pot fi considerate ecologic adevărate. De exemplu, la fabricarea bicicletei, care este considerată reperul de transport ecologic curat, este necesar de a produce cauciuc pentru roţi, a turna cadru, spiţe, lanţ pentru roţi din metal, a face scaune din materiale polimerice, etc.
În rezultat deja de la bun început vedem că bicicleta nu este ecologic neutrală.
Şi acum, datorită unui student de la Universitatea Monash din Australia, avem o şansă de a merge pe tricicleta "verde". Alexander Vittouris, care a dezvoltat şi a aplicat în realitate această idee, spune că pentru creaţia sa nu au fost folosite materiale valoroase, în plus, la fabricare ea produce oxigen.
Tricicleta este făcută din bambus. Anterior, se cereau eforturi pentru a da formă necesară trunchiului de plantă din care se fabricau anumite obiecte. Alexander Vittouris şi-a dat seama că creşterea bambusului de formă necesară va fi mai uşoară şi mai ieftină.
Pentru a creşte o bicicletă, va trebui să pregătiţi o formă specială - o ţeavă tăiată în jumătate, în interiorul căreia va creşte bambus. Potrivit creatorului Ajiro, atunci când prima tulpină a bambusului a crescut, ea poate înlocui ţeava din metal (sau polimer), şi este posibil de a creşte piese ulterioare pentru bicicletă în interiorul formei din bambus. Acest lucru face întregul proces mai ecologic şi mai uşor, deoarece forme din bambus pot fi pur şi simplu aruncate fără a dăuna mediului înconjurător.
În bicicletă există doar câteva detalii care nu sunt realizate din bambus - roţi, pedale, lumini şi controale (pârghii de comandă). Pentru a coti, bicicleta utilizează roţile din spate, care sunt controlate de pârghii. Bicicleta este, de asemenea, dotată cu un sac spaţios, care se ataşează la partea din spate a bicicletei şi un "parbriz", pentru a proteja conducătorul. În plus, la solicitarea clientului pe acoperişul bicicletei este posibil de a creşte o plantă căţărătoare pentru protecţie solară.
În acest moment Alexander Vittouris, deocamdată nu a lansat producţia în masă a bicicletei "verde". Potrivit acestuia, una dine cele mai mari provocări este alocarea terenului pentru „cultivarea bicicletelor” şi costul plantelor înseşi. Un alt băţ în roata proiectului va fi natura înseşi, deoarece bambusul nu creşte tot timpul, ceea ce înseamnă că producţia bicicletelor din bambus în ţara inventatorului, în Australia, va fi o chestiune sezonieră.
Tricicleta Ajiro
Cu toate acestea, conceptul de creştere a obiectelor durabile şi practice din bambus este dovedit. Conform autorului invenţiei, el va mai avea nevoie de câţiva ani pentru a îmbunătăţi procesul şi, probabil, designul creaţiei. După aceea, va fi posibil să se lanseze procesul de fabricare Ajiro la un nivel de masă.
Cel mai probabil, aceste biciclete îşi vor găsi aplicarea lor în diferite parcuri şi rezervaţii, unde oamenii merg pentru o plimbare în mijlocul naturii şi relaxare. Această tricicletă ar putea interesa, de asemenea, oamenii care trăiesc în suburbii, deoarece utilizarea ei în oraşe mari - nu este o sarcină uşoară.
Sursa: facepla.net