Aeroflota chineză a fost completată cu o aeronavă Rui Xiang RX1E
În cadrul Shenyang International Air Show (International Flight Conference & General Aviation Products Expo), care a avut loc în a doua jumătate a lunii septembrie în provincia Fukue, orașul Shenyang (China), a fost prezentată aeronava electrică cu louă locuri Rui Xiang RX1E. Aceasta este a doua aeronavă proiectată în China ( prima a fost Yuneec E430, care a efectuat zborul de debut pe 12.06.09 ).
Rui Xiang RX1E este conceput de specialiștii de la Institutul de Cercetare Liaoning al Aviației Civile (Research Institue of Liaoning General Aviation), care face parte din Universitatea Aerospace Shenyang (Shenyang Aerospace University). În fabricarea transportului aerian a fost implicată firma Rui Xiang subordonată universității.
Aeronava diferă printr-un design original: cabina, proiectată pentru doi pasageri , se asemănă cu cabina elicopterului (atât prin formă, cât și din cauza unui parbriz solid și inserțiilor de sticlă cu formatul lat pe uși), există o elice cu trei șasiuri de aterizare o roata din față și două din spate), aripa este fixată pe acoperiș. Culoarea aeronavei este albă, corpul este fabricat din fibra de carbon.
Viteza de croazieră a monoplanului este egală cu 150 de kilometri pe oră, iar înălțimea maximă de ridicare - 3 km. Greutatea maximă la care Rui Xiang RX1E poate decola este de 0,48 t. Distanța de decolare solicitată – 0,29km, distanța de aterizare – 0,56 km.
Mașina cu aripi funcționează datorită motorului electric Sineton A37k154 de 30 kW (40,8 CP). 100 % de reîncărcare a bateriei litiu (10 kWh) oferă 40 de minute de zbor. Încărcarea durează aproximativ o oră și jumătate și este estimată de creatorii la 5 yuani ( 0,82 $).
Rectorul Universității Aerospace Shenyang, Yang Fengtian a comentat caracteristicile Rui Xiang RX1E în mass-media. Potrivit dlui, monoplanul poate fi exploatat în scopuri educative și cele de divertisment ( de exemplu, în sectorul turismului), utilizat în agricultură și producția industrială, pentru a realiza fotografii aeriene în zonă, etc.
În comparație cu Yuneec E430, RX1E suprinde prin diferența de mărime (Yuneec E430 este mult mai mare) și coada în formă de T (la Yuneec E430 coada are forma de V). Dimensiunile și greutatea sunt mai mici și permit lui RX1E să câștige o viteză mai mare (viteza maximă la Yuneec E430 nu depășește 150 km / h). În același timp greutatea brut la RX1E poate fi de 0,48 t, iar la Yuneec E430 - 0,47 t. Însă în favoarea primului născut electric chinez pledează gamă solidă de zbor - 227 km, precum și faptul că motorul (Yuneec Power Drive 40 ) producătorul a dezvoltat independent.
Faptul că chinezii au prezentat o altă aeronavă electrică nu este o mare surpriză. Din planurile de stat pentru următorii ani face parte locul 2 în lume pentru producerea de noi aeronave comerciale, așa că dezvoltarea rapidă a tehnologiilor "verzi" în aeronave pare a fi un pas logic. Creatorii au estimat versiunea ușoară de sport Yuneec E430 la 89 de mii $. Despre producția de masă a RX1E în prezent nu există informații.