BMW lansează un sub-brand electric
BMW lansează un sub-brand electric
Compania BMW a anunţat oficial lansarea producţiei de serie a autovehiculelor în cadrul noului sub-brand „i”. Chiar din denumire devine clar că este vorba de dispozitive cu o propulsie alternativă: electrice şi hibride. Totodată, iniţiativa nu se va limita cu producerea de masă a automobilelor i3 şi i8, care acum sunt demonstrate sub formă de caruri conceptuale. Se pare că, linia i se va extinde după aspectul modelelor obişnuite BMW.
Vânzările i3 vor începe la sfârşitul anului viitor şi vor cuprinde primul model de serie BMW, lansat cu logo-ul nou al companiei. Producerea i8 porneşte de la start la începutul 2013.
Datorită faptului că i este un sub-brand, ci nu un model, cum ar fi Mini, multe elemente ale designului conceptului indică apartenenţa la BMW. La momentul actual, ambele modele sunt nişte mostre conceptuale, deşi reprezentanţii companiei spun că opţiunile de producţie cu corectări inevitabile în design, efectuate pentru o exploatare zilnică, au trecut deja primele teste de coliziune (impact).
Maşinile noi vor fi puse în vânzare în versiune hibridă şi cea electrică. BMW susţine că motorul electric, instalat pe versiunea EV-i3, are o capacitate de 170 CP şi un cuplu de 249 Nm, care este distribuit de cutia de viteză cu o singură treaptă. Accelerarea până la 100 km se produce în mai puţin de 8 sec., iar viteza maximă este limitată de 150 km /h. Distanţa parcursă după încărcare este până la 160 km. O încărcare completă de la o priza electrică de 240 V durează aproximativ şase ore, săturarea bateriei la 80% - aproximativ o oră.
În cazul în care navigaţia va stabili că taxarea auto nu este suficientă pentru a ajunge la destinaţie, maşina va trece automat la regimul de circulaţie ECO PRO, limitând alimentarea cu energie a sistemelor auxiliare. O astfel de tehnologie va fi instalată şi pe i8.
Cele mai bune rezultate va demonstra versiunea hibridă i3, care este compusă dintr-un motor cu ardere internă de 0,6 litri cu doi cilindri, acesta funcţionează împreună cu un motor standard, care va servi doar ca un generator al energiei electrice. Cu această versiune vehiculul trece aproximativ 300 km numai pe electricitate.
La rândul său, i8 hibrid va fi echipat cu un motor de 1,5 litri cu trei cilindri şi o capacitate 220 CP şi un cuplu 300 Hm. Este interesant faptul că într-o călătorie lentă maşina hibrid va face drumul de aproximativ 30 km doar pe energie electrică.
Pornind realizarea proiectului de la zero, compania BMW susţine că a fost capabilă să reducă impactul negativ asupra mediului înconjurător în urma fiecărui vehicul, inclusiv proiectarea şi fabricarea i3 şi i8, precum şi standardele etice în cadrul lanţului de aprovizionare şi chiar reorganizarea fabricii din Leipzig.
În afară de caracterul ecologic şi economic, vehicule vor diferenţia şi prin sistemele noi - tehnologia parcării automate paralele şi „Trafic Jam Asistant”, care vor fi standarde pentru ambele modele. Esenţa ultimului sistem - conducerea automată a vehiculului la viteze mici, inclusiv menţinerea distanţei necesare până la transportul din faţă cu opriri frecvente.
Источник: ecofuture.ucoz.ru