Conceptul vehiculului electric de trei roţi «E-Trike»
Conceptul vehiculului electric de trei roţi «E-Trike»
Vehiculul electric este cel mai promiţător tip de automobil al viitorului. După cum se ştie, avantajele acestui mijloc de transport - lipsa de zgomot datorită numărului mai mic de piese mobile şi unelte, simplitatea motorului electric şi a transmisiei, lipsa nevoii de comutare a transmisiei, mişcarea lină. În comparaţie cu motorul cu ardere internă vehiculul electric are o eficienţă de până la 90-95%.
Conducerea este mult mai uşoară în comparaţie cu maşinile convenţionale şi durabilitatea echipajului a crescut cu 20-25 de ani. Utilizarea energiei electrice ieftine, în comparaţie cu benzină, cu capacitatea de reîncărcare recuperabilă de la frânare, precum şi absenţa totală a gazelor de eşapament, fac din maşina electrică cel mai ecologic mijloc de transport.
Printre primele a reacţionat compania "General Motors", care a început producţia în masă a maşinilor cu acţionarea electrică - «EV1». Aceasta a fost urmată şi de alţi producători auto avansaţi. Posesorul primelor maşini electrice a devenit boema de la Hollywood şi, potrivit ecourilor obţinute, aceste maşini nu au înşelat cele mai îndrăzneţe aşteptări. După primirea caldă a publicului şi vânzarea a 5.500 de electrice testate ar trebui să ne aşteptăm la producţia de masă.
Însă progresul s-a spart de pereţii de beton ai protestelor magnaţilor de petrol şi auto şi, în cele din urmă, administraţiei Bush. Acest lucru nu este surprinzător, ţinând cont de faptul că companiile auto ar da faliment în termen de şase luni după producerea «EV1», cererea de petrol ar continua să se reducă şi a.m.d. Mai multe vehicule electrice au fost, în mod deliberat, scoase din acţiune şi predate pentru studiere în universităţi şi muzee, subliniind, probabil, că acest experiment ţine doar de domeniul istoriei. În ceea ce priveşte maşini vândute, acestea au fost confiscate de la proprietari şi distruse. În calitate de motiv invocat a fost ales “sfârşitul termenului de exploatare a bateriilor”. În legătură cu acest eveniment a fost lansat un film popular-ştiinţific “Cine a ucis carul electric?”, care a expus pe larg povestea.
Dar, având în vedere creşterea continuă a preţurilor la petrol, producţia industrială a vehiculelor electrice a fost reînnoită în 2007.
O caracteristică distinctivă a concept-carului sunt două roţi, aflate la distanţe mici, şi una din spate. "E-Trike" ar trebui să devină vehiculul pentru o singură persoană, deoarece majoritatea maşinilor "personale" transportează, în cele mai multe ori, doar o singură persoană - şoferul. Disigner-ul auto Otto Fridrih consideră punctul culminant al proiectului «E-Trike» parbrizul larg, care va proteja conducătorul auto împotriva condiţiilor climaterice nefavorabile şi a vântului potrivnic.
În 2009, o tricicletă originală «Alias» a fost deja perzentată în SUA de compania ZAP şi se află în producţia de masă. Modelul este conceput pentru sofer şi un pasager. Greutatea maşinii noi - 733 kg. Distanţa estimată la o singură încărcare este de 160 km, viteza maximă - până la 160 km / h. O astfel de maşină electrică în America costă aproximativ 35 de mii de dolari. În prezent, toată producţia ZAP este fabricată în China, precum şi în SUA, statul Kentucky.
Experţii cred că popularizarea în masă a vehiculelor electrice ar putea ajuta la rezolvarea unei alte probleme ecologice - a "culmei energetice"- datorită reîncărcării bateriei în timp de noapte.
Sursa cu linkuri pe www.ecofriend.org, auto.rin.ru, www.zapworld.com, www.whokilledtheelectriccar.com