Cultura de viaţă

/ Vizionări: 3224

Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate

viaţă Eu
În Rusia instabilitate moderne, etno-religioase, naţionale şi relaţiile sociale ca urmare a cauzelor complexe de atât la nivel global şi pe piaţa internă, Rusă proprietăţi. Care sunt cele provocărilor globale, care pot acum direct sau indirect, o influenţă agravarea situaţiei?

Până la sfârşitul secolului XX de a domina comunitatea globală, ideologia "de dezvoltare pentru toate" este înlocuită treptat de logica de guvernare globală bazată pe principiile sistemului de control asupra resurselor şi fluxuri financiare pe construirea unei lumi de putere "verticale" actori în relaţiile internaţionale. Prin intermediul noii politici sunt, în special, tehnologia de a manipula datoriei la nivel mondial în pieţele financiare, metodele de producţie a riscurilor de control haos, şi folosite pentru a extrage resursele necesare, pentru un control dinamic proceselor sociale de pe planetă.

Oamenii care au devenit obiectul unei astfel de politici, senzaţie de jenă, la rândul lor, provocare proprietarii noii ordini mondiale, şi bazându-se în acţiunile lor ca un fapt împlinit factor de globalizare. Formele de răspuns sunt uneori atât de pervertit acţionează ca tragedia din 11 septembrie 2001, precum şi predecesorii săi, precum şi actele ulterioare de "terorismul sistematic" ameninţă să transforme într-o rană de secolul al XXI-lea.

În lumea de astăzi, în relocare noi şi amestecarea popoarelor, religioase şi comunităţile etnice, interpenetrating, nebeckonfliktno deseori locuind unele zone, actualizarea în special situaţia socială, aducând la ordinea de zi problema unor modalităţi şi a însăşi posibilitatea de Coexistenţa armonioasă într-o, multiculturale comunitate globalizată.

Recent, interesul crescând, şi, din ce în ce, discută despre viitorul istoric al religiilor lumii, în special - direcţia de dezvoltare a Islamului. Suntem martorii pe de o parte renaşterea, ambiţiile politice socială a uneia dintre religiile majore ale lumii moderne, dar în acelaşi timp, şi încearcă să se adapteze la stilul de viaţă al musulmanilor în societatea occidentală. Şi totuşi - dorinţa comunităţii de a produce ideologia islamismului militant, care are prea puţin de-a face cu imaginea islamul ca o religie. Cu toate acestea, în curs de dezvoltare în lumina ideologiei - Rezultate la ori, ciudat ar suna, simptomele caracteristice post-modernist structuri eclectic - încearcă să se afirme pe planetă ca o trambulină pentru o doctrină specifică a lumii de revoluţie violentă, purtător de pleava lumii război civil.

Într-adevăr, coliziunea într-o integritate la nivel mondial unificat Oykumene două forţe nelegiuit - Nord noi şi de Sud Deep - pentru a da naştere unui fenomen mondial a ceea ce ar putea fi definit, nu ca IV Primului Război Mondial, ci mai degrabă ca un război civil prima scară planetară (Prima globala Războiul civil).

Timpul nostru este marcat de pericolul de pervertire a spiritului, descrierea de previziune la un pas de fin de siècle târziu Papa Ioan Paul al II cultură a morţii. Această cultură se manifestă în curs de dezvoltare de la adâncimi de subconştientul umanităţii de a trage de distrugere în masă şi auto-distrugere. Această forţă, care transportă uneori aproape iraţional, operează o serie de realizări ale civilizaţiei şi se manifestă într-o gama larga: de la eutanasie legalizat la cele cu high-tech fundatie 11.09.2001. Dar cele mai dramatice - în creştere în ultimii ani a epidemiei de atentatori sinucigaşi.

II
Această criză ameninţă să se prăbuşească şi multinaţionale, multi-confesionale Rusia, Rusia - o ţară care este locuită de multe naţiuni, religii diferite. Se evidenţiază, de asemenea, si politicly şi ascunse şi, evident, încercând să se mute potenţial crescut de conflict pe teritoriul Rusiei, prin adoptarea Federaţia Rusă ca un partener şi stimulat simultan - victime ale părţilor aflate în conflict.

În astfel de situaţii, experienţa socială a Rusiei - o ţară cu o istorie lungă, în diferite etape ale carierei sale, să pună în aplicare propria lor versiune a coexistenţei de oameni de origini diferite etnice şi religioase, comunităţile diferă în înţelegerea lor de valorile transcendentale şi viziune a lumii - experienţa dobândită în zilele noastre o valoare foarte speciale.

Care este sensul calea spinoasă a Rusiei? Un răspuns la o astfel de "etern" întrebare - cu toate rezervele şi defectele inerente naturii umane - pentru o ţară aflată încă, în general, nu au fost caracterizate sau rusificare forţată sau Creştinarea membru al numeroase popoare. Această poziţie sa datorat nu în ultimul rând mentalitatea specifice care încurajează conducătorii să acţioneze cu curatori stat suveran cu privire la multe triburi cu limbi diferite, obiceiuri şi credinţe - de oameni cu experienţă, împreună un conflict foarte dificil, prezintă o "lume în sine, sub puterea imperială în ansamblu.
Versiunea sovietică a ţării Reformei specifice, bazate - printre alte motive - pe ideea de o tranziţie accelerată la faza de modernizare a istoriei, în care religia ar rămâne doar ca vestigii ale trecutului. Un număr de oameni care au trăit în Uniunea Sovietică, au fost concepute de catre organizatori oricum, dar în acelaşi timp redusă, din motive okorochennyh, implicat într-o puterile realizări istorice.

Nerespectarea proiectului bolşevic întors nu numai prăbuşirea tragică a fostului stat a organismului, dar, de asemenea, restabilirea demnităţii religiile tradiţionale şi a valorilor culturale ale popoarelor care trăiesc aici, o declaraţie cu privire la intenţia de a revigora călcată în picioare demnitatea personală dintre om şi cetăţean. Un alt lucru este că declaraţiile şi practica de implementare a acestora duce adesea la nu este evident pentru părinţii fondatori "ale unui proiect social ...

Cu toate acestea, istoria spinoasă a statului rus: ţara a fost supus în moduri lor vechi de secole de multe dificultăţi şi tristeţi - în majoritate, de la mare la mare ", spaţiile care mult timp au existat persoane care deţin diferite orientări religioase şi valorilor culturale - toate aceste au creat argumente puternice pentru seculare dispensă de plic puterii de stat bazat pe principiile care sunt în prezent stabilite de specialisti ca "religie civilă".

În timpul perioadei de istorie sovietică ideea că, deşi destul de existat sub alte nume, au fost uniforme completă, şi nu prea plăcută şi foarte memorabil de conţinut. În timpurile moderne, cu toate acestea, condiţiile sunt create pentru o interpretare diferită a noţiunii de coexistenţă şi cooperare între diferitele grupuri etno-culturale şi religioase, sub auspiciile unui singur suveranităţii naţionale. Înţelegerea ideologia o atitudine de bună vecinătate ca un spaţiu de libertate de conştiinţă, care generează un nivel de încredere etica colegi civile.
Coexistenţa, bazat nu pe cel de recunoaştere a valorii ridicate destin comun istorice, patrimoniu unic sociale, a recâştigat împreună experienta grele şi împărtăşite concetăţenilor săi din ţara de ansamblu viziune a viitorului.

III
Pe ultimul punct ar trebui să rămână, probabil, de la sine. Imaginea combinat al viitorului este o componentă foarte importantă a conştiinţei sociale, care este format în cultura societăţii civile şi a pus în aplicare o parte activă a cetăţenilor - aşa-numita clasă politică. Şi prin dispensa de practică adecvate - în mod activinterpretat şi interpretează traversat ţara istorice cale. Privind înapoi pe această distanţă excursie, vom vedea că una dintre constantele de secole de istorie din Rusia sunt polifonice sociale şi publice (inclusiv te într-o proporţie de diferite, uneori foarte diferite, componentele bolşevic, de asemenea, Reformei).
Cu toate acestea, Rusia-Rusia de azi ameninţată de discordie, diviziunea şi declinul din motive nu numai la nivel mondial, dar şi pur internă. Asupra proceselor etno-culturale şi naţionale din ţară este afectată semnificativ de factorul (care a fost în mod repetat, forţat să scrie), filozofice, nule ideologice, lipsa cadrului semantice, criza filosofiei sociale şi politice, un sistem de valori naţionale, care ar fi fost recunoscută nu numai de către instituţiile de stat, dar că Poate mai important, de asemenea, societatea rusă.

Nu există nici o lucrare reală constructivă a instituţiilor publice şi agenţiile federale să umple acest ideologice şi morale şi etice în vid nu este în prezent în curs de desfăşurare.

Deloc surprinzător, "natural" consecinţă a acestei stări de lucruri este umplerea acestui gol de diverse radicale etnice sau religioase-isme, remisive uneori aspectele culturale şi religioase în curentul principal al provocare politică directă.

populaţia Rusiei, şi mai presus de toate, tinerii, ghidat de instinct civile, căutând informaţii relevante şi ideologic, colorate, care ar facilita adoptarea de mândrie naţională ruşi. Dar eforturile sunt încă încearcă să dezvolte o doctrină naţională a Rusiei pentru a face faţă mai mare provocare de a depăşi sindrom în anul 1991 - o amintire dureroasă din accident, puterea, indiferent de abrevierea lexicale şi semantice perceput ca Rusia Mare, care am pierdut.

Toate persoanele percepute în mod clar trădarea elitelor naţionale din timp, inclusiv în rusă, genereaza frustrare si manie, care este unul al sursei de energie spirituală a extremismului etnice şi cvasi-religioase. La fel de neproductiv este teza a "pierdut un al treilea război mondial" - cu atât mai mult, deoarece acesta este vulnerabil punct de vedere istoric, reprezentând aproximativ de memorie retrospectivă aberaţie. Războiul Rece sa încheiat şi practic a încetat prin acordul reciproc al părţilor deja în sfârşitul anilor optzeci (1988-1990 Gg),. Care a fost marcată, în special, iulie 1991 reuniune a şefilor de şapte mari şi dezvoltate în contextul proiectării reuniunii unei noi ordini mondiale, desigur cu propriul set de plusuri şi minusuri. Colapsul Uniunii Sovietice nu este cel mai puţin a fost rezultatul unor procese de auto-servire, neglijate o parte din care a dat faliment "elitelor" într-o atmosferă de relaxare de după război "...

IV
În opinia noastră, în prezent, atât din motive interne şi externe, poate fi deosebit de valoros pentru a obţine o doctrină care ar fi fost în măsură să sondaj noul peisaj istorice şi percep, să recunoască în accident de ani toate ruso-cincisprezece de stat în urmă şi o cale zig-zag ascuţite de manifestare său istoric al ideii Providence. Credeam că poate sugera că soarta a Rusiei - în viitor derularea din secolul XXI - poate dezvălui modul în scopul de a întregii omeniri şi în lume. Este posibil - deşi în nici un caz nu sunt garantate - ca o destinaţie în propriul amar, umilitoare, sau o grandoare tragică, dar mai are încă un sens profund historiosophical.

Noi credem că, înainte de simptome arată prin ameninţare de război civil la nivel mondial, Rusia ar trebui să înţeleagă în mod clar şi spune: nu este pe partea de extremism, caracteristicile agravante ale ordinii mondiale nedrept.despre ea, şi nu cu cei care pariu pe lovitura de stat violente şi despotismul noi. Pentru o astfel de alegere ar fi nu doar pragmatice, oportuniste, dar, de asemenea, la sol istoric condiţiile spirituale Metahistorical, inclusiv asociate cu perspectiva renaşterea dătătoare de viaţă tradiţie, marcată de mari nume ale Sf. Serghie de Radonej şi Nil din Sora.

Istoria ne arată că de la căderea imperiilor lumii sunt prea adesea însoţite de distrugerea bazele unei vieţi umane normale. Şi în săditor cultură a morţii, atunci când este vorba să se rudimente de o viaţă antropologic, o perspectivă care pare deosebit de periculoasă. Putem spune că de echilibrare pe marginea istoria umanităţii şi ameninţă fundamentele civilizaţiei, distrugerea de ordine a lumii - care, cu toate caracteristicile sale negative şi trăsături negative, cu toate acestea, deţine lumea de la care se încadrează într-un abis al raului si anarhie - face să se întrebe cu îngrijorare ce se va întâmpla la oameni Dacă vă pierdeţi această cravată-tije. Putem oferi în mod clar un proiect lume mai bună şi mai uman?

Cu titlu de exemplu se poate aminti scenariul din Apocalipsa, în care distrugerea iminentă a Babilonului, universal morale condamnat pentru cereri de despăgubire excesive, deoarece ea scade sânge a tuturor celor ucişi pe teren înfăşurat în construcţia de ruinele fumat de mai atroce regatul Bestia. Lumea de astăzi este o trântit cadavre pete pe cultura planeta de deces, uneori fiind construit în San pseudo-idee, se pare prea ecouri acest avertisment ...

Cu alte cuvinte, tendinţele mondiale în dezvoltarea lor extremă - ne permite sa vezi asta - antitsivilizatsii plină de naştere - un fel de civilizaţie al morţii. În astfel de circumstanţe, Rusia este obligat să declare şi, mai important, de a adopta în circumstanţe dificile lor, cultura ridicat de viaţă, pentru a contracara comunitatea iminentă omului la nivel mondial spectrul întuneric, în toate manifestările sale de multe şi de multe ori rautacioase.
Cultura de viaţă nu trebuie să îşi afirme numai valoarea vieţii în sine, ci demnitatea de mare, pentru a fi consacrat un semn pentru un număr de religiile tradiţionale, ideea de apropiere şi reconciliere cu Dumnezeu, prin dreptatea, solidaritatea comunităţii umane de viaţă aranjamente.

V
În concluzie, să ne întoarcem la greu, de multe ori probleme neplăcute şi dileme legate de istoria Rusiei, nevoia de lectură în profunzime la momentul părea atât de evidente şi elementare formule. Istoria Rusia trebuie încă să decodeze multe dintre stereotipurile.

Având în vedere că perioada sovietică Rusia, URSS, împreună cu răni evidente şi defecte ale sistemului, inclusiv mutarea forţată a grupurilor etnice, suprimarea directe şi indirecte ale confesiuni, atât a susţinut versiunea purtător propriu al "ideologiei de dezvoltare a popoarelor şi grupurilor politice, care au crezut versiunea de vest a acestei ideologii pentru un motiv sau altul pentru ei înşişi inadmisibilă. La ori, omenirea care să conducă la un pas de catastrofa nucleară, o ţară care, în mod paradoxal, în acelaşi timp, a ţinut, uneori, lumea de a cădea în abisul de haos şi discordie. Şi chiar a declarat cu declaraţiile de Vest misiunea civilizaţie de pe planetă recunoscute valorile Moderniti epoca de progres. Stimularea, prin urmare, - împreună cu cursa înarmărilor - a proclamat, chiar dacă de multe ori ipocrit, principii, concurenţă intensă în lista "de fapte bune" sisteme de ordine a lumii umane ...

Ipocrizie, în funcţie de La Rochefoucauld, este un tribut adus naturii imperfecte a virtuţilor umane, cu alte cuvinte, într-o stare similară de afaceri este o virtute în soclu, şi vice obligat să-şi ascundă aspectul său adevărat. Cu criza şi colapsul aceeaşi ideologie de dezvoltare, la nivel mondial şi înscară-lea, nu există forma încă vagi de noile modele ale comunităţii mondiale, cu o valoare de diferite şi orientări politice, şi cotropire de Rusia, Rusia este acum indeparteaza de fapt, responsabilitatea pentru ordinea lumii, în special, pentru orice erori, da o elită lume nouă.

Dar ţara este într-o poziţie - de fapt proiectat tendinţele manifestate ameninţător - asigura o protecţie eficientă populează spaţiul său pentru oameni din toate naţiunile şi religiile. Şi nu numai lor. În anxietate de astăzi, sau poate deja mai corect să spunem lumii post-moderne, ar trebui să sprijine pe toţi cei care sunt dispuşi să se asocieze cu Rusia, destinul său, şi nu numai.

Ne-ar aştepta, de asemenea, dorinţa şi capacitatea de pace ruse bazează pe o spirituală vastă şi a patrimoniului cultural, patosul inerente ale sale de inovare de locuitori şi o înclinaţie pentru a începe creativitate socială la stabilirea conceptului intelectuală şi socială, care poartă imagine a viitorului, care ar veni în întâmpinarea aspiraţiilor popoarelor, nu numai Rusia însăşi, dar, de asemenea, alte ţări şi continente.

Pentru a parafraza un scriitor faimos, trebuie să spunem, în concluzie: nu un imperiu, ci clarificarea spiritul în echilibru - spiritul nu este pierdut, dar ciudat în perioada sovietică - că vocaţia reală a Rusiei în perioada următoare, vocaţia universală. Tot restul va urma: o pace naţionale, realizări tehnologice, strategia politică solidă de externe, şi aliaţii credincios în actele noi ale societăţii.

Sursa: apn.ru