Cum se face un hibrid din orice maşină
Profesorul de la Universitatea Middle Tennessee State University, împreună cu un grup de studenți, a dezvoltat un pachet de actualizare a unei maşini convenţionale cu o tracţiune şi un motor cu ardere internă, într-o mașină cu o instalaţie electrică hibrid.
De obicei, maşina de la uzină cu un motor hibrid costă cu 10-15 mii de dolari mai mult decît omologul ei clasic, dar profesorul Charles Perry, un fost angajat al IBM, lucrează la dezvoltarea unui „apgreit” , care va costa automobiliștilor 3.000 de dolari.
Este cunoscut faptul că autovehiculele ecologice moderne, deşi sunt promiţătoare, dar prea scumpe şi au unele limitări și dezavantaje, în special maşinile electrice. Prin urmare, eco-mobile nu vor înlocui în curînd milioanele de vehicule cu motoare cu ardere internă și civilizația încă un timp foarte îndelungat nu va scăpa de acul de petrol.
Invenţia lui Charles Perry, ar trebui să asigure o conversie rapidă și necostisitoare a vehiculelor cu motor cu ardere internă în mașină hibrid, ceea ce în mod automat ar trebui s-o facă mai eficientă, menționează profesorul, consumul de combustibil în oraș se va reduce cu 50%.
Inventatorul propune, de a instala două motoare de curent continuu pe roţile din spate ale maşinii , astfel făcînd-o cu o tracțiune integrală. Motoarele electrice vor asigura mișcarea mașinii la o viteză de 70 km / h, la o viteză mai mare, motoarele se vor opri automat.
Originalitatea construcţiei constă în faptul că motorul nu este incorporat în roată, ci constă din două părți: stator, cu bobine electromagnetice, fixat imobil și magneți permanenți - pe partea care se roteşte. După modernizare pe puntea din spate se instalează discuri jante, standarde pentru acest model.
Sistemul este alcătuit din două motoare electrice, sistemul de control și bateria litiu-ion, care în eșantionul experimental este plasată în portbagajul autoturismului. Sistemul de hibridizare funcţionează complet independent de restul sistemelor, activîndu-se la strat şi dezactivîndu-se în momentul de frînare sau de mărire a vitezei de 70 kilometri pe oră.
Încercările de a crea un pachet standard pentru hibridizarea unei maşini au fost făcute şi înainte, dar acestea erau prea scumpe, pînă la 10 mii de dolari. În plus, aceste sisteme trebuie să treacă un test de siguranță riguros, deoarece ele fac o schimbare majoră a caracteristicilor dinamice ale vehiculului și cresc volumul masei nesuspendate, cu alte cuvinte, masa roților, ceea ce probabil necesită o dezvoltare în continuare a suspensiei.
Pe de altă parte, hibridul nou primește toate beneficiile maşinii cu o tracţiune integrală: un start mai accelerat și mai multă încredere pe drumuri alunecoase.
Mai degrabă, un astfel de sistem poate fi solicitat de companiile care furnizează servicii de transport în limita orașului, mai ales în timpul creșterii prețurilor la combustibili.
Sursa: facepla.net