Din nou despre beneficiile bicicletelor
Din nou despre beneficiile bicicletelor
Biciclete lângă una din casele de la Copenhaga
Continuăm să promovăm bicicleta ca mijloc de transport. Iată încă câteva lucruri ce vă determin să puteţi întrebarea: "Oare nu este cazul pentru mine, împreună cu angajaţii mei, să ne aşezăm pe biciclete?"
Cercetătorii danezi timp de 14 ani au urmărit sănătatea a 30000 de oameni. În cadrul cercetărilor a fost constatat, că alături de alţi factori egali, rata mortalităţii persoanelor, care călătoresc cu bicicleta de la domiciliu la locul de muncă şi învers, este cu 40% mai mică decât la persoane care se folosesc de transport personal sau public.
Studiile, de asemenea, au arătat, că angajaţii, care călătoresc pe biciclete, cu 15% mai rar lipsesc la locul de muncă, decât colegii lor fără biciclete. Şi cu o frecvenţă sporită de utilizare a bicicletei şi o distanţă tot mai mare, depăşită zilnic, acest procent este în creştere.
Chiar şi productivitatea la muncitori, care utilizează activ biciclete, este cu 4-15% mai mare, decât la tovarăşii fără acestea. Totodată, muncitorii-biciclişti comit cu 27% mai puţin erori de producţie.
Parcurgând zilnic 6,5 km de la domiciliu la locul de muncă şi înapoi, dvs. reduceţi emisiile de dioxid de carbon cu 900 kg.
Capitala Danemarcei, fără îndoială, poate fi numită capitala de biciclete a lumii. Aici 38% de călătorii cu transport se efectuează pe biciclete. Comparativ cu oricare dintre oraşele noastre Copenhaga este un oraş extraterestru. Aici se face totul pentru biciclişti: trasee de biciclete, semnele de circulatie, semafoare, etc.
Nu au rămas în urmă Ţările de Jos. "Ora de vârf" în oraşe din această ţară, de asemenea, nu este obişnuită ochiului nostru.
Iar parcări pentru biciclete cu multe etaje - este, în general, ceva ieşit din comun pentru fratele nostru.
Deloc surprinzător, că partea de jos a canalelor din Amsterdam este acoperită cu un strat de biciclete.
După urmărirea a unui astfel de video şi a imaginilor, începi să te întrebi de ce la noi, într-un oraş atât de confortabil pentru biciclişti la capitolul climei, cum este Soci, nu se face nimic pentru popularizarea bicicletei ca mijloc de transport. Ce este? "Sindromul" ţării în curs de dezvoltare, nerespectarea mediului şi a sănătăţii populaţiei, lenea sau consecinţa orientării economiei ţării noastre spre hidrocarburi?