„Highway” ciclist s-a deschis la Londra
„Highway” ciclist s-a deschis la Londra
Este destul de dificil să convingi un locuitor de rând de megapolis să treacă pe bicicletă. Şi există o serie de motive obiective printre care cele mai esenţiale sunt: nesiguranţa de circulaţie pe bicicletă într-un trafic de vehicule dens şi necesitatea de a respira gaze de eşapament.
Pentru a încuraja cumva londonezii să folosească transportul de două roţi şi a îmbunătăţi măsurile de siguranţă pentru biciclişti pe drumurile publice, arministraţia oraşului a deschis o serie de trasee pentru biciclişti în cadrul oraşului pe principalele directii. Primele două trasee ale proiectului Barclays Cycle Superhighways au fost inaugurate solemn. Primarul Londrei, Boris Johnson, a salutat evenimentul ca începutul unei revoluţii cicliste. Bandele de un albastru viu, de o lăţime de un metru şi jumătate, au desemnat bulevarde de viteză pentru ciclişti, care ar trebui să le asigure zona de siguranţă pe cel mai optim drum şi cel mai mai scurt şi simplu traseu.
Londra nu este singurul megapolis care, în mod radical, s-a apucat de rezolvarea problemei de transport şi de mediu prin introducerea infrastructurii de ciclism dezvoltate. New York şi Los Angeles lucrează asupra creării unei reţele de rute pentru biciclete, mărind numărul de piste pentru biciclişti pe drumuri şi oferindu-le mai multe avantaje în comparaţie cu transportul auto.
Proiectul ciclist londonez implică crearea a 12 highway de biciclete, doi dintre care sunt gata acum. Primul traseu CS7 se începe în suburbia Colliers Wood şi trece 8.5 mile prin zonele de trafic încărcate direct în partea centrală a capitalei. Al doilea trece din zona Barking, în estul Londrei, până la Tower Gateway.
Bandele cicliste de un albastru viu sunt proiectate astfel pentru a asigura bicicliştii cu trasee optime în direcţii principale, şi cel mai important, pentru a situa cicliştii într-o zonă de securitate, separându-le de fluxurile principale de trafic. În 2009 la Londra, ca urmare a accidentelor de circulaţie, au pierit 13 biciclişti, şi administraţia oraşului, de astă dată a depus toate eforturile pentru a minimiza riscul şi a spori comunitatea de biciclişti a oraşului.
Highway ciclist este doar o parte din revoluţia ciclistă a oraşului mare, în afara pistelor pentru biciclişti, în oraş se practică utilizarea pe scară largă a bicicletelor închiriate, a fost creată o poliţie ciclistă specială, sunt planificate 66000 de locuri de parcare suplimentare pentru biciclete la începutul anului 2012.