Industria fast-food vrea să slăbească noi reguli privind alimentaţia sănătoasă
Industria fast-food vrea să slăbească noi reguli privind alimentaţia sănătoasă
În 2009, industria fast food a cheltuit 4.2 bilioane de dolari pentru „a impune” copiilor cu ajutorul publicităţii intruzive burgerii, cartofii prăjiţi, cola şi alte alimente care, contribuie la obezitate şi artere înfundate. Acest marketing agresiv a devenit cauza că numai în SUA 23 de milioane de copii sunt supraponderali sau obezi!
Acum, coaliţia agenţiilor federale a propus noi reguli pentru a reduce astfel de tactici de marketing în scopul îmbunătăţirii stării de sănătate a copiilor – aceasta doreşte să limiteze produse fast-food care pot fi vândute copiilor.
Dar aceiaşi marketologi încearcă să lupte cu această propunere şi s-o atenueze. Iată ce scrie în această privinţă Centrul intereselor ştiinţifice şi publice:
"Standardele de comercializare propuse sunt foarte puternice. Cu toate acestea, industria alimentară şi cea de publicitate se opune lor, în mod activ, şi încearcă să influenţeze agenţiile, astfel încât agenţiile să-şi retragă propunerea sau să diminueze, în mod semnificativ, prevederile acesteia".
Dar, chiar dacă această lege şi va fi adoptată, cel mai probabil, ar trebui să ne aşteptăm la un nou val de "fast-food verde", ideile căruia nu sunt justificate în practică. De exemplu, salate în astfel de unităţi sunt servite cu sosuri care nu au nimic comun cu un regim alimentar sănătos. Chiar şi revista Time a inclus una din aceste salate în lista celor mai dăunătoare produse alimentare. La verificare, această "salată utilă" a avut de 4 ori mai multe calorii, decât în hamburger obişnuit.
Sursa: 4vegan.ru