Maşina de hidrogen
Maşina de hidrogen
Începutul erii de hidrogen, din punct de vedere istoric, se referă la 1806, când Francois Isaac de Rivaz a inventat motorul cu combustie internă, care rulează pe hidrogen, produs prin electroliza apei. Această tehnologie cu timpul a fost folosită în aerostate, iar cu apariţia celulelor de combustibil pe bază de hidrogen – şi în alte mijloace de transport auto.
Sunt multe motive pentru interes faţă de transport pe bază de hidrogen. Să luăm, cel puţin, statisticile, referitoare la gaze cu efect de seră din cauza benzinei şi combustibilului ieftin: la ziua de azi, această cifră a ajuns, practic, la 25%, şi, cu creşterea numărului autovehiculelor private, în ţările în curs de dezvoltare, aceste indice progresează. În afară de dioxid de carbon în atmosferă sunt emise oxizii de azot, sulf, etc. Şi, din punct de vedere financiar, deficitul pronosticat al combustibilului, creşterea preţurilor la energie şi dorinţa diverselor ţări de a obţine independenţa în domeniul energetic, impun producătorii serioşi să introducă inovaţii în industria construcţiilor auto.
Motorul obişnuit cu ardere internă nu este adecvat pentru a merge pe hidrogen - hidrogenul se aprinde la temperatura înaltă a galeriei de evacuare - aşa că pentru a lucra pe hidrogen este utilizat motorul rotativ, deoarece la aceasta colectorul de evacuare este îndepărtat, în mod semnificativ, de la cel de intrare. Pentru folosirea acestui tip de combustibil este caracteristică reducerea puterii motorului până la 82% -65%, comparativ cu cel pe benzină. Desigur, putem introduce unele modificări în sistemul de aprindere - si atunci puterea motorului va creşte până la 117% comparativ cu omologul pe benzină, dar din cauza temperaturii mare în camera de ardere, va creşte, în mod semnificativ, emisia oxizilor de azot. În plus, cu temperaturi şi presiuni, create în motor, hidrogenul poate reacţiona cu materiale şi lubrifiante ale motorului, ducând la deteriorarea lui mai rapidă. Soluţie intermediară a devenit un amestec de combustibili tradiţionali cu hidrogen. De exemplu, HCNG - un amestec cu gaze naturale. La bordul vehiculului este amplasată instalaţia, producând hidrogen din apă distilată, care este apoi adaugăt la motorina. Această abordare ne permite de a reduce consumul de combustibil, creşte puterea motorului şi reducere evacuarea. Cel mai des aceste instalaţii sunt puse în aplicare pe camioane mari şi utilaje miniere.
Pentru transportul urban este folosit, în principal, combustibil după principiul separării - adică, în rezervă sunt şi hidrogen, şi benzina, care nu se amestecă, preferand ecologia. Deocamdată astfel de mijloace de transport pe biocombustibil sunt produse în cantităţi limitate: autobuze urbane MAN Lion City Bus şi Ford E-450, precum şi noi tipuri de autoturisme BMW Hydrogen 7 şi Mazda RX-8 Hydrogen.
BMW Hydrogen 7 (motor cu 12 cilindri, 6 litri)
Motorul cu ardere internă poate funcţiona pe benzină sau pe bază de hydrogen, pe rând. Pe auto este instalat un rezervor de 74 litri pentru stocarea combustibilului şi un balon pentru a stoca 8 kg de hidrogen. Astfel, călătorind 200-300 km pe bază de hidrogen, puteţi în continuare să utilizaţi benzina numai pentru a ajunge la cea mai apropiată staţie de realimentare cu hidrogen. Apropo, pentru o călătorie pe benzină, lui BMW Hydrogen 7 vor rămâne alţi 480 km.
Informaţii de bază:
- Atunci când motorul lucrează pe bază de hydrogen, puterea lui este de 170 kW (228 CP) şi un cuplu de 337 Nm. Lucrând pe benzină, motorul dezvoltă o putere de 194 kW (260 CP).
- Viteza maximă 229 km / h.
- Accelerarea la 100 km / h în 9,5 secunde.
Trecerea de la un combustibil la altul se efectuează automat, dar preferinţa este dată hidrogenului.
BMW Group dezvoltă tehnologii pe bază de hidrogen peste 20 de ani. Ca un mijloc de promovare, compania a lansat în S U A PR-program “BMW Hydrogen 7 Pioneer Program”, conform căruia aceste autoturisme au fost folosite de stele de o renume mondială, cum ar fi Bredd Pitt, Angelina Jolie, Richard Gere, Sharon Stone, Placido Domingo şi alte celebrităţi. În primăvara anului 2008, BMW a prezentat versiunea mono-combustibil de “BMW Hydrogen 7”, care funcţionează doar pe bază de hidrogen.
Mazda Premacy Hydrogen RE Hybrid
Motorul rotativ de la Mazda functioneaza perfect pe hidrogen. După o serie de teste cu Mazda5, de asemenea, cunoscut ca un minivan Premacy, a fost dezvoltat un hibrid pentru cinci pasageri, ceea ce este mult mai practic, decât cupeul RX-8: motorul rotativ din două secţii dezvolta 109 CP, fie pe benzină sau pe bază de hidrogen, şi lucrează în tandem cu un motor electric de 110 kilowaţi, care poate fi alimentat de la rotor sau de la baterie. Generatorul, de asemenea, funcţioneaza ca un starter, şi poate transfera energia de la motorul rotativ direct la motorul electric, ocolind accumulatorul, ceea ce oferă soferului un sentiment de legătură directă a acceleratorului cu motor. În cazul în care rezervorul de hydrogen se va goli, Mazda Premacy va continuă să se deplaseze pe benzină.
În prezent, se produc şi se testează astfel de vehicule pe celule de combustibil pe bază de hidrogen ca FCV Focus, FCX Honda, Tucson (Hyundai), FCEV FCV X-TRAIL (Nissan), Toyota Highlander FCHV, Volkswagen space up, Mercedes-Benz A-Class şi altele.
Pentru a ajuta la folosirea combustibilului de hidrogen în mijloace de transport auto, Norvegia, Japonia şi multe alte ţări nu numai construiesc "autostrăzi pe bază de hidrogen", echipate cu staţii de alimentare, dar, de asemenea, păstrează, în mod artificial, preţul la combustibil pe bază de hydrogen, mai jos, decât costul real.
Sursa cu linkuri pe www.avtomir.com, www.ecochauffeur.co.uk