Mediu urban şi sănătăţii cetăţenilor.

/ Vizionări: 15022

Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate

Poluarea aerului

Poluante principale ale atmosferei in orase este autovehicule. De exemplu, la Moscova, aceasta reprezintă mai mult de 90%. Flotă de capitala Rusiei, de exemplu, are aproximativ 3 milioane de masini, iar această cifră este în creştere în fiecare an cu 10-15%. Acesta este numărul de autoturisme anual emit în mediu de aproximativ 2 milioane de tone de solide, deşeuri lichide şi gazoase, multe dintre ele - un extrem de toxice pentru om. În medie, kilometrajul de 15 mii km pe an, masina arde 2 tone de combustibil şi 30 de tone de aer, inclusiv 4,5 tone de oxigen. În acest caz, emise de 700 kg de monoxid de carbon, 400 kg de dioxid de azot, 230 kg de hidrocarburi. Vehicul gazele de evacuare sunt mai grei decât aerul, astfel încât acestea toate se aduna la sol. Un copil şedinţei într-un scaun cu rotile pe trotuar de pe strada cu un trafic mare, respiraţie toxice mai mult aer decât adulţii umblat cu el. Dimineata incepe cu o mulţime de cetăţeni de sunet include motoare şi mirosul gazelor de eşapament. Emisiile de poluanţi de încălzire maşini, în special în timpul iernii, mult mai mare decât atunci când se mută în întreaga curte. În general, gazele de eşapament în concentraţii periculoase se aplică şi la a patra etaje terţe. Dacă simţiţi miros de gaz acolo, în apartament, puteţi fi siguri că conţinutul acestora este mai mare decât în mod normal. Masina moderna produce un cocktail ce cuprinde mai mult de 200 de contaminanţi. Printre acestea:

Hidrocarburi: se formează în timpul arderii incomplete a combustibilului. Transportul este responsabil, aproximativ 39% din emisiile de hidrocarburi în ţările industrializate. motoare pe benzină emit hidrocarburi decât motoare diesel similare.

Una dintre cele mai periculoase de hidrocarburi benzopyrene este - acesta apare în mod natural brut. concentraţii ridicate de benzopyrene observat pe drumurile urbane, precum şi de gaze în apropierea staţiilor. Benzopyrene demonstrat că este o substanţă cancerigenă puternică, în special, de a provoca leucemie, şi deformări congenitale. Pentru benzopyrene nu exista in prag de concentrare - reprezintă o ameninţare la adresa sănătăţii în orice cantitate. Pericolul real este de joaca cu nisip benzopirenom poluarea solului şi peluze. Primirea de substanţe toxice în organism a copilului se produce prin gura cu mainile murdare şi jucării. Dupa unele estimari, cota de mâini murdare este de până la 63% din venitul zilnic de substanţe toxice în organism a copilului. În 2001, la Moscova pentru analiză, probele au fost de nisip în toate terenurile de joacă Bulevardul Ring, şi în cazul în care terenurile de joacă pentru copii echipate nu sunt disponibile - de la sol peluze orizontul superior. Rezultatele au arătat că gradul de contaminare bulevarde benzopirenom reflectă intensitatea traficului de-a lungul diferitelor secţiuni ale Ring Boulevard. Intensitatea traficului şi a poluării benzopirenom a subliniat în mod clar şi părţile de nord vest a Ring Boulevard. Vârf de poluare în schimbul de transport în districtul Piaţa Puşkin. În soluri, pajisti aici remarcat conţinutul maxim de benzopyrene - 17 ori mai mare decât MCL (maxim).

> Monoxidul de carbon (CO): Vehicule - principala sursa de monoxid de carbon. Monoxidul de carbon - unul dintre cele mai toxice compuşi care afectează negativ sănătatea umană. Aceasta afectează corpul uman, reducând saturability de sange si oxigen, diminuând astfel percepţia este încetinirea reflexe şi somnolenţă. Acest lucru creşte frecvenţa de dureri de cap şi afectează negativ întregul sistem nervos, şi - pe inima si circulatia. În doze mari - e mortala.

oxizi de azot (NO şi N2O). dioxid de azot are un impact negativ asupra bărbaţilor, şi asupra plantelor. creştere economică şi provoacă daune se opreşte pentru a culturilor. La om, cauzând boli respiratorii care afectează în mod negativ funcţiei pulmonare, creşte riscul de boli virale. Oxidul nitric şi dioxidul de azot juca un rol major în formarea de ploi acide (în Europa, acestea constituie până la 50% de acid care se încadrează de ploaie). Ploile acide cauzate contracţie de mari zone de pădure din nordul Europei. Acestea provoacă, de asemenea, modificări ale florei sol - este dezvoltarea speciilor azotolyubivyh, în loc de alte specii - şi creşterea excesivă a microflorei în mările şi lacurile, creând o lipsa de oxigen în apă, iar efectul negativ asupra organismelor vii. În ţările industrializate, 47% de oxizi de azot din atmosferă - aceasta a emisiilor de vehicule.

Ozon la nivelul solului. În atmosfera superioară, de ozon este prezent în mod natural (stratul de ozon), iar acest lucru - avantajul de a proteja pământul de radiaţiile cosmice nocive. Aici Ozonul este un poluant, este dăunătoare pentru sănătatea umană, natura şi artificiale materiale de constructii naturale. Formarea ozonul de la nivelul solului - efectele indirecte ale poluării, care cauzează maşină. Se pare, ca urmare a reacţiilor fotochimice care implică oxizii de azot şi de hidrocarburi emise de autoturisme. Ozone - o componentă majoră a smogului fotochimic, care provoacă probleme oculare, dureri de cap, tuse, boli pulmonare, etc cele mai afectate în mod negativ de astm şi copii. După ce la Atena, ar putea acest tip de ucidere a 8 persoane, şi un alt 200 au fost în spital. Numărul de (nivelul solului troposferic) de ozon sa dublat în emisfera nordică, în comparaţie cu secolul trecut.

compuşi de sulf (SO, SO2, şi altele): cauze oxidare solului şi a apei, afectează negativ sănătatea umană şi pentru mediu.

Aldehide: Un grup de substanţe care apar în maşini de evacuare, rezultând în arderea combustibililor incomplete. Ei au, de obicei, un miros înţepător şi sunt responsabile pentru cele mai multe asociate cu miros de trafic. Aldehide avea un impact negativ asupra sănătăţii umane. Una dintre cele mai comune - Formaldehida - cauze iritare a ochilor, nasului şi gâtului, secreţii nazale abundente, tuse, dificultăţi de respiraţie. Copiii sunt cele mai sensibile la acesta. Există dovezi care susţin carcinogenitate de formaldehidă pentru animalee, dar, în prezent, nu este confirmată de încredere pentru oameni. Motoarele diesel emit aldehide mai mult decat benzina, cele mai grave sunt motoarele pe metanol. În medie, emisiile provenite de la autovehicule de aldehide metanol sunt 2-6 ori mai mult decât de la benzină.

Funingine. Acest lucru este, în esenţă, particule mici de cărbune, absorbind substanţe potenţial nocive (cum ar fi hidrocarburile poliaromatice care cauzeaza cancer). Particulele sunt suficient de mici pentru a pătrunde adânc în plămâni. Motoarele diesel de particule produc mai mult decât benzina. Particule din aer poate agrava boli respiratorii, cum ar fi bronsita si astm.

Metale grele. Vehiculele lansat metale grele, cum ar fi nichel, mercur, crom, cadmiu, zinc, fier, arsenic, mangan, şi beriliu. Unele dintre ele - arsen, mercur, cadmiu si plumb - poate fi extrem de toxice în concentraţii foarte mici. Acumularea de metale grele în soluri, alterează lor chimice şi biologice. Fier se acumulează în organisme vii şi intre în lanţul alimentar. În special, prin intermediul lui lapte de vacă şi peşte acestea se încadrează în corpul uman şi implică o serie de boli grave. Principalele surse ale emisiilor de metale grele - este metalurgie, puterea, incineratoare de deşeuri şi fluxurile de trafic rutier.

Metalele grele pot rămâne în aer până la 10 zile şi să fie transportat la o distanţă de 2000 km. daune uriaşe pentru sănătatea umană cauzate tetraetil de plumb, o substanţă care se adaugă la combustibil pentru a creşte puterea motorului generat (benzina cu plumb). General Motors a introdus un combustibil cu un aditiv de plumb în 1923, dar, în octombrie 1924, 5 din 49 muncitori din New Jersey, care a produs un aditiv de plumb, a murit. Alte 35 de rău grave tulburări neurologice. Jurnaliştii au investigat decese la alte plante.

tetraetil de plumb este foarte toxică şi poate afecta aproape toate organele şi sistemele organismului uman. Expunerea cronică la doze mici, în timp, au un efect negativ asupra sângelui şi, slăbeşte sistemul nervos abilităţile mentale la copii. În 7 din 10 copii din Mexico City, potrivit cercetării medicale, există o întârziere în dezvoltarea cauzate de intoxicatia cu plumb, care apar din masina. Studii de-element de compoziţie urme de organismul de copii în oraşul Nijni Novgorod a arătat că 10% din copii de şcoală primară şi 26% din copiii preşcolari găsit nivelurilor de plumb în păr, peste nivelurile admisibile. Prezenţa şi de înaltă concentraţii ridicate de plumb din cauza poluării aerului şi a solului permanent şederea mikroterritory de copii, principala sursă de poluare, care este autovehicule.

Unii membri ai Federaţiei Ruse au încercat să interzică utilizarea etilarea sisomicinei de benzină de pe teritoriul său (Moscova, Nijni Novgorod regiune, etc) în ultimii ani. Cu toate acestea, o interdicţie definitivă cu privire la utilizarea etilarea sisomicinei de benzină din Rusia a intrat în vigoare decât în 2002. În diferite ţări, situaţia este diferită. America Latină, o mare parte din Asia şi Africa continuă să utilizeze benzina cu plumb. Cu toate acestea, de plumb nu este aditiv de combustibil necesarăÎn primul rând: Europa, America de Nord şi Japonia au interzis benzina cu plumb pe teritoriul său.

Rezultatele de transport aerian poluare urbană nu trebuie să aşteptaţi: curbă de creştere a morbidităţii în zonele urbane în paralel a curbei de creştere a flotei. De-a lungul sănătate a tinerilor cetăţeni indică faptul că nivelul de sănătate a populaţiei scade. Odată cu creşterea în experienţa morbidităţii copilului, în special, mama moderne, dezvăluind astfel că, după naştere, imediat ar trebui să fie tratată: pentru a restabili microflora intestinala, de reabilitare a sistemului nervos si creier - cu ajutorul de masaj, preparate injectabile, medicamente, etc Şi, dintre cozile de aşteptare în clinici ambulatorii şi centre de reabilitare, ei au înţeles că în această situaţie - majoritatea. Bunicii compara starea de sănătate a nepoţii lor cu copiii lor de sănătate ... Iar medicii spun: "encefalopatiei? Dizbakterioz? Alergii? Dischinezie vezicii biliare? Acesta este acum disponibil in sute (nouăzeci, cincizeci) la sută din copii. Nou-născutului de sănătate depinde, desigur, şi cum sunt naştere, şi de la ereditate, dar şi de factori care au influenţat asupra fătului timp de 9 luni. Deci, cu modul de viaţă al mamei şi aşa, în ce mediu trăieşte.

Iată un exemplu. Directorul medical al oraşului Ussuriysk spitalului a raportat că după perioada de vară, însoţite de incendii boreale, când oraşul a fost de fum invaluit, toate nou-născuţii sunt născuţi în perioada următoare, a existat o encefalopatie grave: creierul fatului nu primeşte suficient oxigen de la mama lui de sânge, a suferit foame de oxigen, şi celulele creierului nevătămat. Dar, locuitorii din orasele mari sunt, de asemenea, se confruntă în timp ce pe autostrăzi, anoxia permanente, inclusiv - femeile însărcinate şi copiii lor nenăscuţi. Acest lucru este, ca să zicem aşa, empirism, şi că statisticile? În 1999. grup activist "Ecopolis" (Nijni Novgorod) trataţi cu dosarele medicale pentru 1993-1998. în scopul de a verifica dacă modelele observate pe numărul de morbiditate şi pe orice boală. Faptul că prezenţa unor astfel de dinamica poate cu o probabilitate foarte mare să fie conectate exact cu modificări în mediul înconjurător. Notă creşterea astm, bolile alergice ale organelor respiratorii, este direct legată de calitatea aerului. În general, bolile sunt caracter ekopatologichesky, care a fost confirmat de profesorul NA Matveeva, şef al Departamentului de Igienă şi Ecologie, Nijni Novgorod Academia Medicală de Stat.

Evident, o nevoie urgentă de a restabili starea de sănătate a mediului în care suntem, reduce nivelul de impact asupra cetăţenilor de substanţe toxice. Şi dacă o persoană poate să fie protejate împotriva deşeuri alimentare "(produse alimentare care conţine stabilizatori dăunătoare, conservanţi, coloranţi, arome), în cazul de la contaminanţi în apa de băut, cu excepţia filtrului, de la substanţe toxice în aer şi sol, garduri off imposibil. La Moscova, în ultimii cinci ani, incidenţa de copii a crescut cu 12,8%, adolescenţi - 34,6%. Potrivit Inspecţia sanitară de la Moscova, în ultimii cinci ani, cazuri de boli ale şi musculo-scheletice sistemului circulator la copii sub 14 ani a crescut de 1,5 ori, şi malformaţii congenitale, astm bronşic, boli de sânge, şi urogenitale sisteme endocrine - 20 -30%. Incidenţa primară de adolescenţi a crescut, în principal din cauza boli respiratorii, ale pielii si tesutului subcutanat pentru aJVI (anemie), tulburări mintale, care a crescut frecvenţa de 40 - 60 la sută. Incidenţa de astm bronşic este de 5 ani la copii a crescut de 1,5 ori, adolescenti - 40%.

Şi un alt exemplu: în conformitate cu Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS), pe termen lung a poluării aerului maşini în Austria, Elveţia şi Franţa este principala cauza a mortii premature a mai mult de 21000 de oameni anual, cea mai mare parte din inima bolii şi ale tractului respirator. Această cifră depăşeşte numărul de oameni mor în fiecare an în aceste 3 ţări, în caz de accidente rutiere.

Zgomot Ai avut, probabil, multe ocazii de a merge de-a lungul Bulevardului sau una din străzile centrale ale oraşului, cu un prieten (prietena), strigând la el (ei) în ureche, prin hohote de graba trecut masina. Sunt de acord că plăcerea unei astfel de comunicare un pic, şi toată lumea vrea să găsească o uşă sau mai liniştită alee. Imaginaţi-vă cât de romantic a fost ca mersul pe jos de la Moscova acum 40 de ani - râsul copiilor, ciripitul de vrăbii şi sunetul care trece, uneori, tramvaie. Zgomot (acustic) de poluare nu otrăveşte numai mers pe jos, dar, de asemenea, dăunătoare pentru sănătate. Nu în zadar pentru zgomotul stabilite nivelurile maxime admise de expunere (similar cu SPM pentru substanţele chimice). Sub influenţa zgomotului perturbată activitatea creierului: natura schimbatoare a electroencefalogramă, reducerea percepţiei vizuale, a eficienţei mentale. deteriorarea notat de digestie. Este cunoscut faptul că expunerea prelungită la medii zgomotoase, conducând la pierderea auzului, boli ale sistemului nervos. Pierderea de verdeaţă urbane

Urban spatii verzi destinate mediu sănătos, de asemenea, sacrificate şi îşi pierd funcţia, ca urmare a impactului vehiculelor. Copacii sunt tăiate în jos pentru lărgirea drumurilor şi locuri de parcare, iar cei care au supravieţuit - sufocare gaze şi otrăvit cu sare. Tot ce vedem în centrul oraşului - pipernicit, maro, var şi uscare plop (alte tipuri de copaci au murit mult timp în urmă). Potrivit Directorul general adjunct al organizaţiei de mediu "Prima", sub guvernul de la Moscova, dr. Haris Yakubov, boala şi moartea a oraşelor verde este cauzată de poluarea mediului, 90 la sută din ceea ce este în Moscova - aceasta a emisiilor de masina. substanţe toxice se acumulează în sol, ajungând la o concentraţie care, la o distanta de 30-35 de metri de drumuri principale de acţiune de plante este practic imposibilă. De exemplu, în "ordonat" urbane districtul servicii de Ringstraße de plantat acolo, aproximativ 4000 de copaci, de sănătate este recunoscut doar de 25%. Şi dacă, în viitorul apropiat, nu vor fi efectuate pentru a actualiza plantarea, recoltarea contaminate cu sare şi emisiile vehiculelor a solului, fertilizarea solului, Bulevardul Ring va fi un "gol" este deja în următorii zece ani. În jurul Moscova centura acelaşi, "zona moarta" a crescut de la 120 la 150 de metri. Soarta copaci plantaţi acolo o concluzie se renunţă: cele care nu sunt ucişi până în prezent, usca în anii următori. Dintre toţi copacii de la Moscova (estimate să le aibă în oraş - mai mult de 35 milioane de euro), în creştere în afara parcului forestier urbane, doar aproximativ 10%, considerat destul de sănătos.