Medvedev a semnat legea privind protecţia copiilor de informaţii, care resping valorile familiale
Medvedev a semnat legea privind protecţia copiilor de informaţii, care resping valorile familiale
Preşedintele Rusiei a semnat o lege federală "Cu privire la protecţia copiilor de informaţii dăunătoare sănătăţii şi dezvoltării lor", raportează Serviciul de presă al Kremlinului.
La nivelul actual de dezvoltare a comunicaţiilor în masă, părinţii şi profesorii, deseori, nu au posibilitatea de a proteja copiii de la excedent de cruzime şi violenţă. Totodată, sursele din mass-media comune pot crea la copii o imagine denaturată a lumii şi atitudini greşite, uneori, chiar periculoase.
Noua lege va intra în vigoare la 1 septembrie 2012 şi va proteja minorii de informaţii, care ar putea afecta psihicul lor. Sub incidenţă intră orice imagini şi scene care justifică admisibilitatea violenţei, cruzimii faţă de oameni sau de animale, sau neagă valorile familiei şi inoculează "lipsa de respect pentru părinţi sau alţi membri de familie". Se interzice distribuirea informaţiilor, care pot provoca la copil dorinţa de a încerca droguri, alcool sau tutun. Informaţiile vor fi verificate de către o comisie specială, formată din pegagogi şi psihiatri pentru copii.
Se aşteaptă ca legea federală va contribui la educaţia atentă a copiilor în baza ideilor de bunătate şi dreptate, la crearea unei personalităţi a copilului armonioase şi stabile, din punct de vedere psihologic.
Noua lege nu are drept scop de a proteja copiii de probleme şi de complexitatea vieţii moderne şi a crea iluzia că în lume nu există violenţă, rău şi moarte. Comunicarea copiilor unei astfel de informaţii este necesară atunci când ei sunt în măsură s-o înţeleagă şi s-o accepte într-o formă sensibilă, corespunzătoare vârstei lor, ca aceste informaţii să nu dăuneze sănătatea lor mintală. De exemplu, chiar şi copiilor mici se poate relata despre violenţă, exprimând în acelaşi timp simpatie faţă de victimă şi cu condiţia că, în cele din urmă, binele întotdeauna triumfă asupra răului.
Legea introduce o clasificare a produselor informaţionale în categorii, în funcţie de vârsta copiilor ("-6", "6", "12" şi "16"). Aceste date trebuie să fie specificate în formă de semne, care vor însoţi nu numai filme şi emisiuni, ci şi publicaţii tipărite, site-uri de pe Internet, postere si bilete la evenimente de divertisment. Cu toate acestea, această lege nu se aplică la publicitate şi produse, care prezintă o valoare istorică şi artistică.
Într-un apel către Adunarea Federală din 30 noiembrie 2010, Preşedintele rus a spus că copiii contemporani se orientează perfect în lumea comunicaţiilor. Legea federală este proiectată pentru a face această lume mai prietenoasă şi mai umană faţă de copii.