Nouă concepte de bicicletele pliante
Nouă concepte de bicicletele pliante
În întreaga lume există în prezent aproximativ 1 miliard de biciclete. Aceasta înseamnă că aproximativ şase dintre noi merg pe bicicletă. Însă, cunosc oameni, care au patru biciclete! Să analizăm nouă concepte de biciclete pliante. Şi nu doar concepte.
1. “Lăcusta Cehă” Locust de la Joseph Ceadeka.
Bicicleta se strânge până la starea de roată - partea bicicletei, care nu se strânge în principiu, şi atunci când se îndoaie, necesită mult timp pentru asamblare. Cuvântul «Locust» în limba engleză înseamnă "lăcusta", de aici provine culoarea verde caustică a bicicletei şi contururile sunt foarte asemănătoare cu o insectă. Bravo Josef Ceadek!
2. Bicicleta pliantă "One" de la Thomas Owen.
Această bicicletă neobişnuită se strânge într-o cutie rotundă, care, de asemenea, serveşte pentru transportarea bicicletei. Avem o valiză cu un mâner, care este uşor purtată. Printre caracteristicile sale distinctive - un aspect exterior neobişnuit, un amplificator special, care permite pilotului să cheltuie mai puţine eforturi la conducere, precum şi forma închisă pliantă – la îndoială din blocul compact în formă de cilindru nu iese afară nici o parte, care ar putea incomoda utilizatorul, cu excepţia mânerului, de care acest bloc, de fapt, se ţine.
3.Bicicleta Jacknife de la compania Cannondale
Compania “Cannondale” o comandat la doi studenţi din şcoala de desing “Elisava”, oraşului Barcelona, olandezului Philip Holthoyzen şi spaniolului Rodrigo Clavel, dezvoltarea conceptului al bicicletei viitorului. În rezultat, a primit o bicicletă futuristică pliantă cu o transmisie hidraulică în loc de lanţ. Nu ştiu, însă transmisia de lanţ s-a dovedit deja a ocupa locul întâi în ciclism. Ei bine, acestă bicicletă nouă nu va merge pentru că, în mod implicit, este un nou născut mort. Dar este frumoasă şi cu timpul “Cannondale” intenţionează să utilizeze în viitor unele idei.
4. Celerity de la Alan Sutcliffe din Anglia.
Alan Sutcliffe - student de la universitatea engleză din oraşul Derby, a dezvoltat versiunea sa proprie de bicicletă pliantă. Ideea nu este nouă - o bicicletă în jurul roţilor. Modelul este numit "Celerity" ("Agilitate"). Culoarea interesantă, iar în stare pliantă semănă ... cu un urs, zburând cu balon, şi cu o prostie futuristică, pe care publicitatea va obliga să cumpere fiecare persoana, influenţată de reclamă. Cu excepţia cazului, dacă britanicii se vor dovedi a fi mai prompţi şi vor ajunge până la lansarea în producţie a acestei “biciclete agile”.
5. Versiunea israeliană a bicicletei pliante sau a bicicletei în valiză
Gosha Galitsky - designerul israelian în luptă cu bicicletele pliante existente, care, în opinia lui, sunt prea greoaie şi incomode, a dezvoltat un concept al bicicletei, care se strânge în valiză. Mie personal, nu-mi place. Cu o astfel de bicicletă nu ajungi prea departe - în special, în ţara noastră: drumuri proaste, şanţuri, borduri şi toate plăcerile, datorite lipsei de drumuri practicabile..
6.Bicicleta chineză într-o valiză.
Această bicicletă are un avantaj incontestabil faţă de alte biciclete pliante – ea există nu numai în desene. Chinezii au făcut deja o astfel de bicicletă şi chiar au stabilit preţul - $ 400. Eu, doar, nu pot înţelege: pentru ce să plătim bani grei? Căci, dacă eu îmi pot permite să procur un fleac, lipsit de importanţă, pentru $400, atunci eu le am, aceşti dolari, şi dacă le am, îmi pot permite să cumpăr o bicicletă normală, precum şi un spaţiu pentru bicicletă normală.
7. Bicicleta pliantă urbană
Acesta este un alt rezultat de colaborare a companiei Cannondale cu Şcoala de Design din Barcelona Elisava. Un alt student – Cristian Kyuraneta. Bicicleta, probabil, nu a ieşit foarte compactă, dar pare foarte decentă, iar cadru uşor din fibre de carbon şi de plastic, face trasportarea ei fără probleme.
Interesant, ce se va întâmpla cu toate aceste minuni, dacă ele vor începe să circule pe străzile noastre?
8. Bike-rucsac
Sau, mai precis, nu o bicicletă, ci un scuter. Conceput pentru utilizarea în munţi şi pe un teren deluros. Avansând în munte, transportaţi bicicleta pe spate, iar din munte ea cu huruit vă trage pe dvs. Dezvoltatorii bicicletei au inventat, de asemenea, un alt inconvenient: lipseşte şaua, care este sacrificată pentru uşurinţă şi caracter compact.
9. Bicicleta vietnameză cu un motor electric sau motoretă electrică
Bicicleta este proiectată de designerul vietnamez Minh Truong Nhat şi se numeşte “Capella”. Bicicleta se strânge foarte uşor, are un dispozitiv cu pedală şi un motor electric. Bateria ajunge pentru 12 km. Acum vietnamezul lucrează asupra problemei cu privire la reducerea greutăţii bicicletei până la 10 kg.