Opt mari orase din China sunt pe cale sa adopte restrictii privind inmatricularea de noi autovehicule
Opt mari orase din China sunt pe cale sa adopte restrictii privind inmatricularea de noi autovehicule. Combaterea poluarii a dat nastere unor situatii-limita: la Shanghai licitatiile pentru placute de inmatriculare ajung si la 12.700 USD in timp ce la Beijing asteptarea inmatricularii poate lua ani. Masura este menita sa reduca poluarea masiva din marile aglomerari urbane, care ameninta sannatatea publica , scrie Capital.ro.
Asociatia Constructorilor Chinezi de Automobile (CAAM) a lansat un atac dur la adresa autoritatilor locale care au in plan restrictionarea inmatricularilor de autovehicule atentionand ca adaugarea unor megaorase precum Tianjin, Shenzhen, Hangzhou, Chengdu, Shijiazhuang, Chongqing si Qingdao la cele patru – printre care Beijing si Shanghai – care au pus deja bariere drastice in calea cumparatorilor va avea ca efect scaderea pietei si, posibil, chiar revolte.
Cea mai mare piata auto a lumii, unde sunt vandute anual peste 15 milioane de masini, se indreapta cu pasi mari spre stagnare. Unul dintre motivele acestei directii este impunerea unor restrictii drastice la inmatricularea de noi vehicule. CAAM sustine chiar ca extinderea restrictiilor ar putea reduce vanzarile anuale cu circa 400.000 de unitati.
In ciuda restrictiilor piata chineza ar putea urca pana la 22 de milioane de masini pe an la nivelul anului 2020, sustin analistii de la McKinsey, principalul motiv de crestere fiind rata redusa de motorizare. In prezent exista doar 52 de masini la 1.000 de locuitori, mult sub media unor state din Europa sau America.
Sursa: ecomagazin.ro