păgânism caucazian sau religie tradiţionale?
Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate
Alexander Krylov, D.Sc.În ultimii ani, tema a păgânismului moderne şi neo-păgânism abundent reprezentate în literatura ştiinţifică şi okolonauchnoy. În Rusia, aceste studii sunt dezvoltate foarte activ. Dar legitimitatea utilizării pe termen lung în literatura de specialitate, dar nu poate ridica îndoieli: a fost iniţial termenul de "păgânismul", "credinţele păgâne", etc au fost estimate, mai degrabă decât de natură ştiinţifică, şi a efectuat o conotaţie negativă distinct.
Majoritatea autorilor au folosit împrumutat de la teologie acest termen pentru politeism lor, care a fost juxtapuse cu monoteism, prezentate de către iudaismul, creştinismul şi islamismul - religiile lumii, sau pentru a identifica M. Malerba, trei mari religii ale revelaţiei ". Potrivit unul dintre fondatorii moderne religioase olandeze profesor K. Thiele, "religios ideea de bază a politeism este recunoscută în toate manifestările de divinităţi de cea mai înaltă sursă, în monoteism, ea nu este doar faptul că" există un singur Dumnezeu, şi nu în că "Dumnezeul meu - unul, dar presupune doar afirmaţia că" Dumnezeu, care se exprimă în toate aceste manifestări - singurul, şi să-i închine. "
Rezultatele mulţi ani nostru de cercetare de teren din Abhazia, putem concluziona că interpretarea precedentă a păstrat printre pre-crestine religie abhazi, pe baza teoriilor existente (păgânism neo-", un" amestec de mai multe religii, complet expulzarea sa din religie mai târziu sau gândire liberă şi ateismul) nu poate fi o explicaţie satisfăcătoare din acest complex istoric fenomen.
Idei religioase şi ritualuri ale Abhaziei indică în mod clar că, în acest caz, avem de-a face cu o religie monoteistă, ideea centrală, care este existenta unui singur Dumnezeu, Creatorul (Antsea). multiplicitate infinită Antsea dintre manifestările sale, este principala sursă de toate lucrurile, prin voinţa sa, nu există apaimbary - ingerii, protejarea şi prosperitatea familiilor individuale (abipar) şi numele (azhvla), comunităţile sat şi oamenii abhazi, Abhazia.
religie Abhazia tradiţională corespunde definiţiei teismul, în care lumea este realizarea de divin şi absolut infinita lui Dumnezeu este mai presus de lume şi om, şi definiţia "monoteism stricte, în cazul în care Dumnezeu este singura sursă de cât bine şi rău.
religie tradiţională Abhaziei reprezintă un sistem de credinte religioase, canoanele şi ritualurile care au format această naţiune în cadrul dezvoltării istorice lung. În ciuda numărului mare de funcţii locale existente în ei şi varietăţi, este - o singură religie, care rămân stabile şi reprezentări care stau la baza practicii rituale. Gradul de influenţă această religie de iudaism, creştinism, islamism este foarte scăzut şi, astfel, nu poate fi atribuită religii sincretice.
Obţinute în cursul cercetărilor de teren a datelor cu privire la Abhazia religiei tradiţionale confirmă punctul de vedere al celor care au interpretat ritul de sacrificiu ca o forma de comunicare a membrilor unui grup de oameni cu divinitatea. În acest moment utilizate direct la abhazi multe rugăciuni expresia, dar unele dintre ele chiar şi constă din două părţi în cazul în care conţinutul prima parte a mijloacelor pentru a satisface patronul divinitatea lor şi împărtăşit o masă cu el, şi al doilea - în fire sale. În acelaşi timp, religia tradiţională a Abhazia nu a dat nici o confirmare din punctul de vedere al acei cercetători care cred că mâncând carnea sacrificiului unor bogoyadeniem ", ca oamenii mănâncă propria divinitate lor (ca AlALOGIA cu Sfânta Împărtăşanie creştine).
În religia tradiţională a Abhazia nu au un live speciale, din averea lor ritual de practici profesionale clerului. Izolarea un ţăran abhazi preoţească familii au avut loc, probabil ca o consecinţă a creşterii autorităţii şi influenţei anumitor sanctuare tribale a dobândit în timp, la nivel national.
Lipsa religiei tradiţionale în preoţie profesionale Abhazia, care constituie o clasă separată în societate, a ajutat la păstrarea conceptelor vechi şi practicile rituale care sunt transmise din generaţie în generaţie prin tradiţie orală. Spre deosebire de alte credinţe, nu a fost sub controlul statului şi a birocraţiei, erezii si schisme, nu a cunoscut o influenţă determinantă din partea multor generatii de cărturari şi interpreţi de adevărul divin, pe care-o oarecare măsură împiedicat (în mod intenţionat sau neintenţionat) o simplă comunicare directă cu Dumnezeu . Prin urmare, atmosfera şi profunzime a sentimentelor religioase ale agricultorilor abhaz rugăciunea prezent este mult mai mare măsură să corespundă fazele iniţiale ale dezvoltării umane decât lumea modernă (acest lucru, precum şi rădăcini comune, datorită asemănării lor la unele dintre textele cuneiforme din vechea Asia Mică, rugăciuni şi psalmi din Vechiul Testament, şi aşa mai departe etc.)
Salvate în religia tradiţională de reprezentare Abhaziei şi a practicilor religioase nu sunt produsul unei epoci istorice special, aşa cum ar fi comprimat ca acolo sunt toate aceste persoane au trecut de stadiul de dezvoltare, de la preistorie până în prezent. El continuă încă mult în comun cu credinţe şi practici religioase rituale ale vechii locuitori din Asia Mică. În analiza acestor meciuri ar trebui să fie considerată o teorie asupra relaţiei genetice disponibile între Hutt şi limbile de Nord-Vest din Caucaz, care este, că, în cele mai vechi timpuri locuit în partea centrală a Asiei Mici Hutts au fost strămoşii moderne de Nord-Vest popoarelor caucaziene.
Cel mai probabil, traditiile vechi din Asia Mică merge rit moderne de ulcioare ritual de primăvară tipar "ahapschscha. Semiotica din care însoţesc acest ritual de rugăciune este un apel la puteri mai mari să se admită cererea de noua recoltă, protecţia şi prosperitatea unui anumit grup de persoane (nume gen). Astfel, conţinutul său este identic cu vechiul Asia idei Mică şi ritualuri concepute pentru a marca începutul unui an nou şi a muncii de teren, dar nu are nimic de a face cu Pastele crestin, la care se prezent, Comisia a avut loc la ocazia ceremoniei. Salvate Abhazia zeitate numeroase patronul templului şi la diferite niveluri şi în scopuri foarte asemănătoare cu viaţa religioasă a poporului antic în Asia Mică. Astfel, baza de Abhazia religiei tradiţionale rămâne încă o religie a strămoşilor lor - antic Chatti.
Similare cu Abhazia monoteiste reprezentare existat în trecut, şi, uneori, persistă şi în prezent, unele de alte popoare caucaziene. Descrieri disponibile sugerează o mare asemănare în ritualurile şi credinţele religioase in religiile tradiţionale din diferite popoare din Caucaz, ceea ce sugerează existenţa unei antichitate anumite Caucaz datând de la Asia forme Mică religioase, bazată pe comunitate religioasă, o religie comună că strămoşii practica a diferitelor popoare din regiunea Caucazului.
În religia Chatti antice şi alte popoare din Asia Mică, mulţi autori au tendinţa de a vedea unele religie comune primordiale ale omenirii. Susţinătorii şcolii vieneze de apel religioase pramonoteizmom ea şi cred că această religie a fost primit primii oameni prin revelaţia divină. Din punctul lorşi viziune, venind la pământ a lui Isus Hristos a marcat o revenire la religia originală a revelaţiei, din care omenirea a plecat pentru multe mii de ani de existenta. Conform altor studii religioase, monoteismul este cea mai înaltă formă de religie, la care omenirea a ajuns de la stadiul primitiv de credinte primitive în totemism, animism şi politeism.
Abhazi, de milenii a rămas angajat să credinţele religioase ale strămoşilor lor, sub presiunea unor împrejurări politice, au fost forţaţi să se declară creştini, musulmani şi atei. Într-adevăr, în termeni politici Abhazia a fost parte a secolului al VI d. Hr. în lumea creştină, în secolele XVII-XVIII. - Lumea a islamului, şi în timpul perioadei sovietice a fost parte a Uniunii Sovietice cu secularismul sale predominante. Cu toate acestea, Abhazia a avut nici o dualitate de religie: în politică, masele au continuat să domine religiei tradiţionale, şi a fost popular, şi nu de natură formală, public al acestei religii este reflectată în stare de ebrietate de către unii autori termenul "religia tradiţională din Abhazia."
În Abhazia, creştinismul, islamul (şi ateismul) a jucat în primul rol, nu religie, ca ideologie de stat oficiale. Adoptarea oficială a creştinism sau Islamul nu este indicativ al tranziţiei Abhazia o nouă religie, dar recunoscând despre casa domnească a poziţiei sale vasale în raport cu alte puteri (Bizanţ, Imperiul Otoman, Rusia, etc), precum şi loialitatea faţă de aceste competenţe ale populaţiei locale. Faptul că o astfel de mutare efect foarte slab asupra vieţii religioase a maselor şi acest lucru explică uşurinţa cu care Abhazia nominală a trecut în noua credinţă, şi apoi, dacă vă schimbaţi situaţia politică, a refuzat să se pare complet dominantă în mediul lor în cadrul lungă perioadă de timp din lume religii. O situaţie similară a apărut de asemenea în unele altor popoare caucaziene. De altfel, acelaşi lucru sa întâmplat după prăbuşirea Uniunii Sovietice, cu siguranţă, pare a prevalat pentru multe decenii ale secolului XX. ateism. Desigur, angajamentul majorităţii Abhazia religiei tradiţionale nu exclude prezenţa în mijlocul lor în aderenţi trecut şi prezent sinceră a creştinismului, islamul şi alte religii, precum şi de ateism, dar gradul de influenţa lor în întreaga grup etnic abhaz a rămas foarte scăzută.
Spre deosebire de creştinism, islam şi secularismului, religie tradiţionale din Abhazia, în trecutul apropiat al statului a avut nici un statut oficial. Acest lucru, cum ar fi lipsa clerului profesionale, a ajutat la păstrarea formele cele mai arhaice şi reprezentări. În ultimii ani, intensiv out-migrarea de la rural la urban abhazi slăbeşte poziţia religiei tradiţionale. În ceea ce priveşte situaţia nefavorabilă a separatiste Abhazia de politică externă şi de perspectiva reala de reluare a ostilităţilor în cauză nu este numai viitorul religiei tradiţionale, abhazi, dar perspectiva simpla de supravieţuire a acestei naţiuni vechi şi unice. Aceasta face ca sarcina de a studia în continuare a religiei tradiţionale de Abhazia (precum şi alte popoare din Caucaz), mai urgente şi mai relevante.
mwb.newacropol.ru