Pe străzile din Moscova au apărut autobuze ecologice
Pe străzile din Moscova au apărut autobuze ecologice
Tradiţional, autobuzele urbane din capitală sunt considerate un mijloc de transport, care poate fi numit cu greu ecologic. În fiecare zi, aceste maşini parcurg sute de kilometri de drum, arzând cantităţi imense de benzină.
Moscova, care este deja supraîncărcă pe drumuri cu tehnică, depăşeşte tot mai dificil transportări programate şi apariţia unui număr mai mare de autobuze. La urma urmei, rezultatul activităţii companiilor de transport este destul de previzibil: gaze de eşapament şi produse toxice de ardere a combustibililor ne contaminează pe toţi: pietonii, şoferii şi pasagerii.
Cu toate acestea, puţini ştiu că, în paralel cu dezvoltarea pieţei autoturismelor ecologice hibride există deja şi autobuze hibride. În plus, câteva din aceste produse noi deja circulă pe străzile Moscovei. Un exemplu de tehnică, mai prietenoasă cu mediul înconjurător, este Foton Euro V - hibrid de producţie chineză, prezentat autorităţilor capitalei de către autorităţile de la Beijing. Aceste autobuze folosesc doar 29.5 litri de benzină la 100 de kilometri, ceea ce este semnificativ mai mic, decât acelaşi indicator la maşinile tradiţionale, cu acelaşi număr de locuri pentru pasageri. Acest volum de combustibil este suficient pentru a genera energie electrică, care este folosită pentru funcţionarea maşinii.
În Beijingul la ziua de azi circulă nu mai puţin de 1.000 de astfel de autobuze. Şi deja acum, la câţiva ani după lansarea programului, ecologiştii observă o reducere substanţială a poluanţilor atmosferici în capitala chineză. Desigur, la un astfel de rezultat, locuitorii oraşelor ruseşti pot doar să viseze, dar e bine că vestea bună a marcat începutul cauzei. Probabil, peste câţiva ani o excursie cu autobuzul ecologic până în Europa sau ţările CSI va deveni o practică normală. Cu toate acestea, deocamdată autorităţile urbane au încă de rezolvat problema privind transportarea inofensivă a pasagerilor în limitele oraşelor. Şi nu este o sarcină uşoară.
În afară de Moscova şi Beijing, autobuze cu o tracţiune hibridă circulă în nouă oraşe din China, majoritatea ţărilor din Europa, SUA şi unele ţări din Asia, iar numărul lor este în continuă creştere. Şi nu este de mirare: vulnerabilitatea rapidă a locuitorilor oraşelor mari la boli respiratorii, sistemul cardiovascular, nervos determină autorităţile să gândească la lupta cu poluarea aerului în stradă. Este clar că o parte semnificativă a emisiilor sunt generate de traficul rutier, inclusiv şi cel municipal.
Sursa: Ecologico (trad. Ecology.md)