Porsche 918 Spyder — cea mai rapidă maşină hibrid
Porsche 918 Spyder - cea mai rapidă maşină hibrid
Deşi în ultimii ani vehicule cu propulsie hibrid de la Toyota şi Honda ocupă locuri de frunte în listele celor mai vândute vehicule, astăzi puţini oameni îşi amintesc că primul dispozitiv de acţionare hibrid a fost realizat de către Ferdinand Porsche, în îndepărtatul 1900.
Porsche de azi este un producător de maşini unice şi legendare sportive. Săptămâna trecută, producătorul german a anunţat disponibilitatea sa pentru producerea în serie a maşinii noi hibrid Porsche 918 Spyder, care ar trebui să fie cea mai rapidă maşină de acest tip. Supercarul cu două pasageri va accelera până la 100 km / h în 3.2 secunde şi cu aproape 400 de km / h de viteză maximă.
Noul concept Spyder a fost demonstrat pentru prima dată la Auto Show de la Geneva în luna martie 2010 pentru a arăta lumii angajamentul companiei Porsche faţă de noile tehnologii electrice. Stilulul maşinii de curse se combină cu accentul lui ecologic: regimul «E-Drive» pemite ca maşina să se deplaseze aproximativ 30 km exclusiv pe tracţiune electrică, fără emisii nocive în atmosferă. Având în vedere că multe oraşe din Europa şi Statele Unite ale Americii impun restricţii şi impozite pe utilizarea motoarelor cu combustie internă, iar standardele ecologice în fiecare an devin mai dure, Porsche 918 Spyder - este o alegere excelentă pentru amatorii verzi de mişcare rapidă.
Motorul pe benzina V-Twin cu un volum de 3,6 litri ofera 500 CP la impresionante 9000 rpm ale roţilor din spate prin intermediul unei cutii de viteze cu şapte trepte. Un motor electric instalat între transmisie şi motorul pe benzină oferă un cuplu suplimentar. Alte două motoare electrice construite în roţile din faţă transformă Porsche într-o maşină cu transmisie completă. Cu toate acestea, trei motoare electrice adaugă 218 CP la 500 CP ai motorului cu combustie internă. Aceste motoare sunt alimentate cu o baterie litiu-ion de o capacitate de 5.1 kWh.
Ca şi la multe alte maşini de lux, conducătorul auto poate selecta o listă de moduri diferite de mişcare, de distribuţie a energiei electrice şi de control al stabilităţii mişcării. De exemplu, regimul «Race Hybrid» permite vehiculului să folosească o putere în plus a motoarelor electrice, să accelereze chiar mai rapid, decât ultima generaţie a maşinii de curse Carrera GT. Astfel, un hibrid este nu numai ecologic, dar şi dinamic.
Costul acestui supercar va fi de 6 ori mai mare, decât cel al vehiculului complet electric Tesla Roadster, care acum poate fi cumpărat pentru 109 de mii de dolari. De aceea cu electrica Tesla va concura, probabil, un alt model de Porsche, de asemenea, total electric, construit pe baza lui Porsche Boxter. Dar maşinele Tesla au un avantaj absolut, cum ar fi disponibilitatea lor de vânzare deja astăz, şi popularitatea brandului companiei, care îşi ia avânt în sectorul automobilelor de lux.
Hibrizii de elită sau maşinile electrice nu vor schimba situaţia mediului înconjurător în lume, însă tehnologiile, încorporate în designul lor, cu timpul se vor muta la vehicule de masă, cum ar fi Volkswagen, care deţine un pachet majoritar al Porsche.
Astăzi primul hibrid de serie Porsche Cayenne S Hybrid se pregăteşte pentru vânzare în SUA şi în Europa. Compania, de asemenea, dezvoltă un nou 911 GT3 R Hybrid - maşina de curse, care foloseşte un volant în loc de baterie acumulatoare pentru a stoca energia regenerabilă.