„Produs al concepţiei” sau un om?
„Produs al concepţiei” sau un om?
Proiectul legii federale „Privind bazele ocrotirii sănătăţii cetăţenilor în Federaţia Rusă” este plasat pe site-ul Ministerului ocrotirii sănătăţii şi dezvoltării sociale. Noi n-am pup trece cu vederea Articolul 49. „naşterea copilului”, în care sunt spuse următoarele:
- Momentul naşterii copilului este momentul separării produsului germinării de organismul mamei prin naştere.
- la naşterea copilului viu, de către organizaţia medicală, în care a avut loc naşterea, sau de către medicul, care se ocupă de practica medicală privată, care au primit naşterea, se eliberează certificatul medical despre naştere.
- criteriile medicale ale naşterii, inclusiv termenul sarcinei, greutatea copilului la naştere şi simptomul naşteriiunui copil viu, precum şi ordinea eliberării şi forma certificatului medical de naştere sunt aprobate de către organul federal al puterii executive.
Cum credeţi, este admisibil de a numi în legislaţie un copil viu, un copilaş, pe care părinţii îl aştept şi-l iubesc - un „produs”? Care pot fi consecinţele juridice, psihologice, etico-morale ale folosirii unei astfel de formulări?
Irina Feofanova, jurist, LLM (Master of Lows, doctor în drep), SUA
Proiectul noii legi „Privind bazele ocrotirii sănătăţii cetăţenilor în Federaţia Rusă” produce tentativa pentru prima dată la nivel legislativ de a defini „naşterea copilului”.
Organizaţia mondială a ocrotirii sănătăţii (OMOS) în anul 1950 a adoptat noţiunea unică a „naşterii copilului viu” în conformitate cu care: „Naşterea copilului viu este izgonirea completă sau extracţia productului concepţiei din organismul mamei indiferent de durata sarcinei, şi fătul după astfel de extracţie respiră sau dă dovadă de alte simptome ale vieţii, precum palpetaţie, pulsaţia cordonului ombilical sau mişcări libere ale musculaturii, indiferent dacă este tăiat cordonul ombilical şi s-a separat placenta. Fiecare product al astfel de naşteri se consideră a fi naşterea copilului viu”.
În dreprul internaţional nu există o noţiune unică a naşterii, iar noţiunea de naştere adoptată de OMOS cel mai des este folosită pentru analize statistice de date medicale ale natalităţii şi mortalităţii nou-născuţilor, decît pentru determinarea momentului de apariţie a drepturilor şi libertăţilor omului. Graniţele între drepturile mamei, copilului şi statului în dreptul internaţional, în mare măsură, sunt foarte difuze ceea ce dă libertate legislaţiei naţionale.
În concluzie, aş dori să remarc că articolul 49 al proiectului, fără îndoială, are părţile lui pozitive, însă aspectual actual poate deveni încă o normă a legislaţiei ruse incapabilă să funcţioneze (deoarece este difuz), cu trimiteri (din cauza lacunelor), sau de descriminare şi, desigur, de discuţie şi juridic contestat.
[1] Vezi.: Definitions of live birth, http://www.gfmer.ch/Medical_education_En/Live_birth_definition.htm.[2] Vezi.:The Registration of Births and Deaths Act, 1969, http://unstats.un.org/unsd/dnss/docViewer.aspx?docID=1733.
[3] Vezi.: Births and Deaths Registration Act 1992 [South Africa], Act No. 51, 1992, 6 May 1992, http://www.unhcr.org/refworld/docid/4c5bc39b2.html.
[4] Vezi.: Births, Deaths And Marriages Registration Act 2003, http://www.austlii.edu.au/au/legis/qld/consol_act/bdamra2003383/.
[5] Vezi.: Definitions of live birth, http://www.gfmer.ch/Medical_education_En/Live_birth_definition.htm.
[6] Vezi.: Legal Birth Definition Act (Excerpt), http://www.legislature.mi.gov/%28S%28wnubgj45lnx0qlai3svl4kma%29%29/mileg.aspx?page=getObject&objectName=mcl-Act-135-of-2004
Irina Sudia, psiholog în practică a Institutului de Psihologie şi Psihoanaliză de la Moscova, profesor la Institutul Medicinei de Restabilire.
O astfel de formulare este inumană!
Însă, consecinţele pot fi doar dacă va fi ridicată întrebarea privind respectul faţă de om, şi faţă de un copil în primul rînd. Dar, din păcate, în societatea noastră, nu se preţuieşte viaţa omului, şi respectul este neînsemnat faţă de personalitatea copilului prenatal şi celui nou-născut.
Psihologia, ca ştiinţă, poate aduce o mulţime de exemple ale importanţei atitudinei prudente faţă de naşterea omului şi relaţiile „mama – copilul - societatea”. Însă aceata puţin ce va dovedi. Este necesară includerea mai multor persoane în astfel de întrebări şi scoaterea acestora pe baza publică.
Cornelia Enning, moaşă profesională certificată, de peste 30 de ani de practică în Germania a "metodei ruse" de naştere în apă şi a tehnologiei lui Igor Cearkovsky, www.hebinfo.de Este posibil că parlamentarii sunt conduşi de reprezentanţii industriei de reproducere. Prin urmare, este selectată, cea mai inumană formulare din cele existente. Poate că astfel ei doresc să sprijine şi să aprobe legea inseminării artificiale a ouălor donatoare şi produsele unei astfel de concepţie.
Sasha Zvereva, cîntăreaţă, mama a doi copii născuţi acasă, trupa DEMO
Mie, ca o mamă a 2 copii, o astfel de formulare a celor ce sunt deasupra mea, provoacă numai jignire şi dorinţa de a se închide, de a se întoarce pentru totdeauna, pentru a nu da peste, în nici un caz a nu se apropia de cei care fac astfel de proiecte!
Noi, mamele care au cunoscut o magie reală, puterea cosmică a naşterii mamei şi a copilului (pentru că se nasc împreună! Ne pare rău că acei ce scriu astfel de proiecte de lege nu vor şti niciodată despre aceasta!) Un astfel de limbaj închide definitiv uşa de încredere şi acceptare în inimă.
Sursa: domrebenok.ru