Publicitatea verde de la Hugo Boss: plantează un copac!
Publicitatea cu o conotaţie puternică și neobișnuită este cel mai rapid mod de a transmite publicului idei și devine o sursă de inspirație. Însă, mai eficient ar fi să nu se limiteze doar la sloganuri ci de a ajuta naturii prin fapte aşa cum a făcut-o marca germană „Hugo Boss”. În timpul campaniei „One Fragrance One Tree” („O aromă - un copac"), au fost emise sticluţe de parfum limitate ambalate în cutii promoţionale de carton dur pe care scria: cumpărînd acest parfum, aţi plantat un copac.
Această campanie parfumo-înverzitoare are drept scop de a proteja pădurile tropicale din Peru și Amazon, așa-numitele "plămânii planetei", distrugerea cărora în urmă cu doi sau trei ani avansa într-un ritm catastrofal. Aici s-au plantat nici mai mult, nici mai puțin de 800 ha de păduri, conform numărului de flacoane de parfum produse pentru această campanie. Zona acestor plantații este echivalentă cu trei Central Park-uri din New York, șapte Hyde Park-uri din Londra, 35 de grădini de Luxemburg din Paris sau 114 de Pieţe Roșii din Moscova.
Schema de caritate virtuală funcționează destul de simplu: cumpărînd o sticluţă de parfum în cadrul acţiunii „HUGO Element” sau „HUGO Man”, cumpărătorul investeşte astfel banii în plantarea unui copac în locul pădurilor tropicale defrişate din America Latină. Pe ambalajul fiecărei arome este indicat un scratch-cod pe care este nevoie să-l activaţi on-line pe situl www.hugo.com. În acest mod, puteți vedea locația propriului arbore folosind Google Earth sau Google Map.
Compoziția acestui parfum revigorant include grapefruit, măr verde, cimbru, busuioc, mentă, cetină, frunze de cedru, iasomie, levanţică, frunze de mușcată, salvie, garoafă, ale, lemn de santal, vetiver şi musc. Acest parfum a fost creat pentru bărbaţii care se simt responsabili de evenimentele care au loc în lume și sunt dispuși să dea o mână de ajutor celor care au nevoie de ea. Deci, de ce nu un eco-sistem unic de păduri tropicale veșnic verzi?
Gîndiţi-vă şi singuri ce este de salvat. Întreaga regiune este împînzită de o rețea densă de râuri, provenind din ghețarii și vîrfurile înzăpezite ale Anzilor. Aici, în pădurile ecuatoriale umede cresc copaci și plante exotice valoroase, iar diversitatea speciilor sunt de o valoare nemaipomenită. Printre animale se evidenţiază îndeosebi maimuțele, urşii furnicari, leneșii, tapirii, precum și un număr mare de păsări cu penaj strălucitor (papagali, colibri). Mai multe tipuri chiar sunt necunoscute şi pentru știință ...
Cît priveşte publicitatea, tablourile pline de culoare au fost create de artistul indonezian Ferdi Rizkiyanto. Cu ajutorul lui „Hugo Boss” a reușit să atragă din nou atenția societăţii la salvarea planetei noastre de la defrişarea lipsită de sens a padurilor tropicale, deoarece consecințele ar putea fi dezastruoase. Despădurirea duce la aproximativ un sfert din totalul emisiilor de dioxid de carbon în atmosferă și dacă nu vom opri acest lucru, 80 % din toate eforturile pentru a preveni încălzirea globala vor fi irosite în van. Iată de ce astfel de proiecte sunt de o importanţă vitală astăzi.
Director al departamentului marketing HUGO Fragrances, Thomas Burkhardt, a declarat: ”Această acțiune reflectă pe deplin filozofia și valorile clienţilor noştri, pentru că noi toți depunem eforturi pentru a îmbunătăți starea mediului și pentru a asigura viitorul planetei noastre. Începem cu un mic ajutor, dar în acelaş timp aducem planetei unul real”.
Campania « One Fragrance, One Tree » a fost posibilă datorită colaborării cu faimoasa organizație « PUR Project », implicată într-o luptă directă cu problemele de mediu, cum ar fi emisiile industriale, defrișarea pădurilor și încălzirea globală.