ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

Şcoala Shchetinina.



Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate

Trei zile într-o nouă dimensiune de pedagogie


Pe drumul de intoarcere la Moscova, i-am dat firma nu promit o să-i spun nimic nimanui. Şi-a îndeplinit promisiunea, acum, şi apoi păstrate repetarea ceva de genul acest dialog:
- A fost?
- A fost.
- Ei bine, cum este?
- Da. Ca peste tot. Copiii sunt copii.
- Ei bine, şi totul altceva?
- Ce altceva?
- Ei bine, vorbesc despre toate acestea. Scrie. Horror vorbesc.
- Nu ştiu.
Totul este normal.

Dar nu a putut rezista. La primul interogatoriu, "Ei bine, ceea ce este şi?" "Ei bine, nu?" Laminate monologul lui de aproximativ trei ore, de cotitură într-un copil-narator, care se revarsă în dreapta şi în stînga, nimeni nu a înţeles detalii. El a spus şi a fost surprins cât de multe s-au adunat, sa confruntat, schimbat în mai puţin de trei zile.


O astfel de densitate a vieţii este amintit pentru o lungă perioadă de timp. Unii au fost zâmbete şi salutări-au acumulat de mai mulţi ani de acum încolo. Un deal frumos afara satului. Împreună, aceste trei zile ploaie torenţială, inundaţii, alunecări de teren, conducta de apa a izbucni, soluţii rapide, băieţi priceput ... Şi aici este o suprapunerea energetice care decurg de nicaieri ca un dans: pantofi aruncată spre - şi a plecat în jurul unui ritm comun. Undeva intr-o impresie deosebită pe prima testat fizic la mâna a combate placere. Nu-mi amintesc când am încă simtit ca prietenul lui mâna lui ...

Şi, în ciuda ploii, toate în memorie neobişnuit de soare. Aşa să-mi şi amintiţi-vă - insorite. Poate acesta este motivul pentru care, în cele din urmă, prin grosimea de nori se face prin soare şi uscat cu o rapiditate extraordinară liber se află în principal între lanţuri muntoase zona înconjurătoare. Soarele a fost la fel de mult ca orice altceva: zambete, cunoştinţe, felicitări, de circulaţie, frumusete. Cât de mult vrei! Se pare că în această lume ", după cum doriţi, vă pot spune despre tot. Este evident, dar criticii au dreptate Shchetinina: undeva aici, în Tekose este un pasaj într-o realitate diferită ...

Ca şi în cazul în confirmarea de caracteristicile acestor locuri natura a creat recent ciudatenia, aruncand o plaja mare de o mie de nave. Pe toate partile eşuat: banca poate merge direct la partea de jos. Şi nu găuri! Drapelul Ciprului, şi greacă. Sau invers. cunoştinţă de oameni spun - este pentru totdeauna. Proprietarii nu pot sa cred, asa ca iata cateva luni stabilit deja nava continuă să navigheze: echipa de la bord, mecanismele de lucru, ard lumini punte. Navă-frumos - prea preţios pentru a fi crezut în tăcere sale. Doar un simbol de un fel ...

Dar principala atractie a acestor locuri nu este o navă uriaşă, blocarea plaja Mării Negre, precum şi o şcoală mult mai mic, situat convenabil în adâncimi de văi şi dealuri blând acoperite cu toate vânturile. Aceasta este scoala Shchetinina cele mai controversate.

Ca în continuare ca rezultat al acestui articol, voi anunţa schetinintsem, Voi incepe cu concluzia: aici pentru a nicăieri (în sensul literal al cuvantului, pentru Shchetinina curent şcoală construit pe un lot vacant) a luat o noua organizatie complet de predare. Eu în mod special a scris "Noua organizare de pedagogie," nu "pedagogie noi", pentru că, desigur, şcoala Shchetinina nu a venit de nicăieri şi aici este pedagogie că nici este un clasic, solide, pregătit de o perioadă de profesor renaştere rapidă care a fost destul de norocoşi să supravieţuiască noastre ţară în ultimii treizeci de ani.

Dream şi practica

Cine nu a visat scoala perfecta! O astfel de şcoală pe care copilul ar fi ca să înveţe, şi că atunci când a dobândit această cunoaştere. Pentru el totul a fost o bucurie, dar el va deveni un educat, bine dezvoltat, social organizate.

În practică, o astfel de şcoală, la cunoştinţe şi interesant, şi cu bunătate, şi fără a compromite demnitatea copiilor, este foarte dificil de a construi. Astfel de şcoli - o unitate de practică în întreaga lume. Şi experienţa acestor wconta nu reuşeşte să realizeze (sau disecţie) suficient pentru a juca din nou cu alti profesori din alte ziduri, cu alţi copii.

Dar, până la sfârşitul a trecut sau este (ca-mi place), la începutul acestui secol deja un număr mare de exemple de experienţe educaţionale speciale, care, cu toate acestea, nu au format într-o organizaţie unică, din şcoala generală. Ca şi cum am avea o mulţime de etape diferite că nu putem stabili o scară solidă, care să îmbunătăţească scoala pe o podea nouă.

Şcoala Shchetinina în Tekose am visat o astfel de şcoală. În cele din urmă, cred că şcoala este posibil. De fapt, acolo, în Tekose, prima data cand am crezut cu adevărat în pedagogie noastre, si a simtit adâncimea lui incredibil, înţelegere, eficienţă, integritate, la rândul său copil.

Ce este şi ce nu este aici

În primul rând - ceea ce aceasta scoala acolo. Nu există clase, grupe de vârstă, clase, programe familiare, manuale de obicei, profesori "ierarhie de obicei, cutumiar, al formelor obişnuite de responsabilitate. În acest sens, se confirmă, probabil, teza cu privire la posibilitatea de altul - în comparaţie cu serviciile de clasa-consiliere - sisteme de şcoală. Ar trebui să menţionăm, probabil, că există mai multe încercări de a depăşi tradiţionale sistemului de expresie clasa sarcină. Ideea de şcoală-Park M. Balaban consideră că, în general, numai cei care se ocupă cu posibil orice dezvoltarea în continuare a şcolii. Toate pedagogia artei-cunoscut progresivă (Montessori, Waldorf, de exemplu) într-un grad sau altul transformat organizaţie clasa sarcina de a şcolii.

Ce se întâmplă dacă nu clase, lectii, profesori şi aşa mai departe?

Şcolii este format din mai multe case confortabile de diferite inaltimi, situat într-un spaţiu mic de la poalele muntelui. Despre această locaţie scoala spune: in natura. Aceasta este natura. Potrivit lui Isaac Davydovich Frumin, la momentul Mihail Shchetinin abandonat şcoala în Krasnoyarsk, explicând că viziunea sa de scoala nu are loc în construcţie de beton. În Tekose devine clar faptul că el a avut in minte mulţi ani în urmă.

În fiecare casă locuieşte copii de diferite varste - studenţi. Ele formează un grup, echipa, echipa de mici dimensiuni. La şcoală, un grup de persoane numite NPPO - ştiinţifico-pedagogice şi de producţie de asociere. Ce înseamnă acest lucru este explicat mai târziu.

În casa cu acest grup mixt de vârstă a elevilor care trăiesc superiori sau mai mare, care a terminat o dată şcoală Shchetinina primit formarea cadrelor didactice, iar acum este gestionat de o echipă de studenţi de vârste diferite fiecare şcoală acasă. In-house echipe au nume: "Sarah", "Ural", şi aşa mai departe. Trebuie să spun că şcoala Shchetinina jurul este important, inclusiv numele. Pentru fiecare nume de toată povestea.

Fiecare casa - echipa NPPO detaşament - alege ca principalul sau că obiectul de învăţământ sau domenii de învăţământ. Matematică, Chimie, Biologie şi aşa mai departe. NPPO poate veni cu o iniţiativă pentru a extinde domeniul educational sau pentru a crea în întregime nouă zonă şcoală, cum ar fi oceanografie. În NPPO fiecare elev este supus la cele trei încarnări: ca student, ca profesor şi ca metodisti.

Ce înseamnă asta?

Profesori în sensul tradiţional nr. Ca profesor în actul NPPO în funcţie de situaţie sau mai mari de studenţi, manageri sau NPPO sau invitaţi de la experţi sau alte NPPO studenţi, dacă vom studia alte zone educaţionale.

De fapt, se pare ca. Dacă am într-o NPPO "Matematica", apoi a studiat matematica în casa lui, merge în contextul interdisciplinar, şi pregătirea pentru a preda matematica la elevi de NPPO altă parte, care, la rândul său, doar pregătindu-se să mă înveţe, de exemplu, biologie.

Este uşor să vedem că un astfel de sistem la scoala pentru fiecare elev estetion profesori. Toate NPPO studenţi "Biologie", în acelaşi timp, şi profesorii de biologie pentru restul NPPO. Toate NPPO studenţi "Matematica", în acelaşi timp, profesorii de matematică pentru restul NPPO.

Una dintre principalele caracteristici ale procesului educaţional este (vă rugăm să nu cad), că toate trec elevii de liceu timp de un an. Fiecare şi fiecare elev, indiferent de varsta. Copiii vin la şcoală o medie de nouă sau zece.

Aceasta este probabil momentul cel mai dureros în percepţia şcolii Shchetinina. Cum este posibil de a studia programul de câţiva ani într-un an? Că este un nonsens, şi, prin urmare, de asemenea, şcoala Shchetinina prostii.

Dar nimeni nu a spus că şcolile secundare pot studia timp de un an. Programul şcolii Shchetinina şcoală a avut loc timp de un an, şi de a studia cativa ani. Fiecare student este unul dintre programele ani de şcoală secundară de atâtea ori (sau cam asa ceva de ani), după caz, să examineze curriculum secundar pentru necondiţionată "excelent". Şi în timpul acestor câţiva ani, elevii (fiecare are ritmul propriu) execută programul şi ca student, cât şi ca profesor şi ca un practician.

Metodist, el este în măsura în care să conteste NPPO este dezvoltat pentru scoala cursul ample din domeniul lor de învăţământ, clare şi seniori si juniori, şi pregătit necunoscatori, şi rapidă a reţinerii, şi lent în asimilarea - clar pentru toţi. Astfel, dacă studenţii, cadrele didactice din NPPO "matematică" vine pentru a preda matematica la NPPO "Biologie" şi cineva de la "Biologie", după toate încercările de a explica ceea ce o măsură Radian, spune că el încă nu au înţeles sarcina de a Reprezentanţilor NPPO "Matematica" este de a gândi, mai devreme sau mai târziu, o astfel de explicaţie pentru a înţelege toate biologi. Uneori, acest lucru necesită re-citit cartea, sau să mergeţi la Universitatea Krasnodar, sau pentru a invita un profesor de matematică de la Facultatea de mecanică-matematice din Moscova Universitatea de Stat, dar problema cu lipsa de înţelegere a cel puţin un student trebuie sa fie rezolvate.

Prin modul în care, în conformitate cu vizitarea profesori pe o bază de rotaţie, pentru a preda matematica elevi NPPO "Matematica" - bucuria.

Putem spune ca scoala este un mare joc Shchetinina de afaceri de lungă durată în jurul problema dobândirea cunoştinţelor, care a dus la îmbunătăţirea vechi si a dezvoltat noi domenii de învăţământ, creat un cursuri complet nou, manuale, care necesită o abordare holistică a problemei în orice punct al studiului, şi că probabil cel mai important şi cel mai surprinzător, toţi membrii de joc de afaceri, pentru a primi aceasta, el a deţinut, de multă suferinţă şi, în unele sens, ele create de cunoştinţe.

Acum, în acest joc ", este implicat deja aproximativ 200 de elevi. Cei care doresc să meargă la şcoală Shchetinina mai mult de trei mii.

Prin curriculum-ului, care presupune trecerea întregului program timp de un an sa mearga la scoala pot fi de orice vârstă şi în orice moment şi să înveţe de la ea orice număr de puţin sau cât de mult vă place foarte mult. Este important ca orice elev trebuie să fie întotdeauna în măsură să examineze pierdute sau greşit înţelese şi peste din nou. Cu alte cuvinte, şcoala are posibilitatea de a reveni la elevul de câte ori este necesar.

NPPO Unsprezece Nastya NPPO "Ural" (este specializată în fizică şi astronomie) pentru o jumătate de oră mi-a spus cu calculele relevante, desenele, teoreme şi definiţii ale întregului ciclu de trigonometrie pentru liceu, la care programul tradiţionale atribuie ani şi jumătate.

Am Comisia de Certificare, dar Nastia, care a ştiut trigonometria, şi de zece Kirill, care mi-a spus structura celulei cu toate teoriile legate de aceasta, sunt convins că nu era nimic în neregulă cu trecerea de la liceu timp de un an acolo. În practică, copiii sunt mult mai inteligente, mai energică şi mai capabile, dacă le poate da articolulumai atenţie cât doresc. Dar de obicei acest lucru nu are suficient de profesori, si cel mai important - de auto-interes a studenţilor. Şi ambele şcoală Shchetinina abundă, dar există încă ceva care face ca studenţii de la şcoala lui atotputernic, în sens literal.

Internat

Elevii de liceu Shchetinina vii. Aceasta este casa lor. Ei studiază, de dormit, mâncat, masa de prânz şi cina, du-te la munte, elimina pauzele din conductele de alimentare cu apă, ştergeţi chestii lor, joacă, uita-te la cer, desen, dans, în general, trăiesc. Şi undeva acolo, rădăcina lor este un punct forte speciale. În modul lor de viaţă.

Oamenii mă întreabă: ce au facut - orfani?

La început am fost foarte surprins de această problemă. Pentru mine, un buchet - o şcoală în care copiii trăiesc, şi şcoala-internat pentru orfani - nu sunt clare. Probabil pentru ca multe dintre cele mai bune scoli private pentru adolescenti din SUA, unde am vizitat, a fost internat. Aşa-numitele şcoli internat. Potrivit liderilor de aceste şcoli, astăzi, este singura modalitate de a oferi o educaţie completă moderne de adolescenţi. În primul rând, în şcoli, în care copiii trăiesc, timpul de instruire este mult mai eficient, şi în al doilea rând, cu alte cuvinte rezolva problema educaţiei.

Scoala Shchetinina trăiesc copiii obişnuiţi cu destine extrem de diferite, din toate colţurile ţării. Părinţii şi copiii au decis că vor să fie în această şcoală, aşteptat pentru coada de aşteptare, a sosit şi a început să înveţe.

Dar, desigur, nu este numai că ei trăiesc în cazul în care vor să înveţe, şi să înveţe în cazul în care ei trăiesc.

În opinia mea, caracteristica principală a şcolii este Shchetinina curaj incredibil în faţa oricărei afaceri, care, probabil, se aplică la copii şi colegii lor de la seniori Petrovich Mihail Shchetinina. Departe de a exagera, acest curaj este formula: a decis să facă sau ar trebui să facă - nu! Aceasta se aplică tuturor. La faţa locului pe cămaşa? Trebuie spălat imediat. Twisted dulap? Imediat подстругай, băut, şi a pus, dar cabinetul trebuie să stea dreaptă. În caz contrar, el nu ar rack. Nu este suficient spatiu pentru clasele? Construi o casa.

Cum - de a construi o casa?

Gândiţi-vă, să înveţe, trage, se scoate material, să înveţe să facă ambreiaj, încerca să înţeleagă, aşa cum vă ţineţi acoperiş, unde şi unde să ţineţi cablajul - şi de a construi casa, în cazul în care puteţi trăi cu demnitate si de a invata. Şi fiecare detaliu este important, deoarece sens, nechibzuit unnerving, ucide.

Timp de cinci ani de către copii, în timpul vacanţei de vară a fost inventat, dezvoltat si construit cinci case uimitor, fabulos. Un copil cu propriile sale mâini şi a construit o casa stie ca el nu poate face nimic. Copiii din scoala poate într-adevăr Shchetinina toate. Acest lucru este uşor de detectat de trei zile, în prezenţa şcolii plimbare, naturale zâmbeşte, la cererea dat (într-un mod diferit nu veţi spune) a salutat cu privire la competenţele de comunicare, capacitatea de a reconstrui o activitate la alta.

Eu stăteam la intrarea în sala, frica de a părăsi mărcile pe ringul de asomare, dans orbitor, dar vocea băiatul încă foarte copilăros, mi-a spus ca vara trecuta el a pus această podea, dar, în acelaşi timp cu privire la toate celelalte metode parchet ... Apoi mi-a spus nici un interes mai puţin mi despre fenomenele anormale din Oceanul Mondial: de ce există pârâiaş în Antarctica, deoarece este legat de compoziţia biochimică a apei la ecuator şi cu pante temperatura de altceva.

Sunt

Timp de două zile am fost la şcoală Shchetinina. Într-o zi în Ural NPPO (specialist în fizica si astronomie), al doilea - o NPPO "Sura" (specializat în biologie şi chimie). Sincer vorbind, probabil prima oară în viaţa mea, am realizat că am posibilitatea de a opri în cele din urmă se plâng de ei, a eşuat la şcoală, şi du-te şi du-te prin intermediul cursului de şcoală. Nastya spus trigonometria, a spus Chiril dispozitiv de corpul uman, alături de un mic grup de baieti rezolvat problema, atât de mult încât Evgenia Mikhailovna Artiushin, amanta Ural, a trebuit să subliniez că o întrerupere a ocupatiyah nu mai puţin important decât clasele de ei înşişi. Apoi a fost aceeaşi un moment memorabil, cand deodata muzica sunat, şi, aruncat pantofii, fetele în fuste lungi au adus de dans. Doar am aflat mai tarziu ca scoala de dans Shchetinina toate. Vreau să dansez de bine.

De fapt, aş dori să ştiu cât de bine "- nu ma lăsat un sentiment pentru toate timpurile în Tekose.

Apoi, la sfârşitul sesiunii de dimineaţă de clase, ne-am dus într-o singură cameră, dormitoare (modul în care acestea curată şi confortabilă a pus ordine) şi! A inceput sa citeasca cu voce tare "Capitanul fiica lui." Înţeleg că în "Ural", cărţi care au decis pentru a citi împreună, citit, la rândul său de la zi la zi. Dar, inainte de a citi, cineva din grupul relatează cartea de la bun început, până la punctul în care sa oprit ultima oară. Când am citit şi recita un fragment luat două douăsprezece fete. Am ascultat la ceea ce se numeşte cu gura căscată. Se pare că textul "Fiica Căpitanului" este foarte dificil să auzi. Dar râsul, comentarii neştiutor era evident ca acesti tipi ştiu cum să citesc în sensul deplin al cuvântului.

Şi apoi ne-am dus la şcoală de luptă marţiale. Toate truda îmbrăcaţi în camuflaj. Eu de asemenea. Ne-am dus într-o încăpere specială.

Ştiu că mulţi Shchetinina acuzat pentru corp la corp. Dar mi-a placut. Mi se părea că, în aceste studii, inclusiv un antrenament serios, înţelegere a sensului de diferite mişcări, a învăţa să se ridice în picioare pentru ele însele, pentru a ajuta un prieten nu mai puţin, dacă nu mai mult sens să pregătire fizică, în copilăria mea.

Am instruit student Scoala Nicolae. Nick cu răbdare de lucru în tehnicile cu mine. Mai presus de toate, ceea ce mi-a lovit - este abilitatea de a preda. Faptul că profesorul de langa tine, stii exact atunci când ceva nu funcţionează. Nick repede dat seama ca problema mea principala - in toamna, şi a venit cu un exerciţiu care ma va ajuta sa de a practica o anumită mişcare.

Dar cele mai remarcabile - dupa scoala de lupta marţiale tuturor elevilor sa dus la duş. Mi-am amintit că nu-i plăcea de educaţie fizică în şcoală este că, după toate aceste mişcări, sare şi jocuri trebuit să meargă la lecţii picurare în clase.

Masa de prânz. Întreruperea. Apoi, 4-8 clase din nou. Deja în seara în camere, unde am lucrat, seminee alimentat. N-am crezut că focul viu poate produce sub formă de căldură de mult.

În seara "lumina" asamblat întreaga şcoală, şi toată lumea a fost de a spune ceva despre ziua de cazuri din trecut şi viitoare. Ne-am dus la culcare, la zece.

De fiecare dată înainte de a merge la culcare, m-am dus pe la memoria evenimentelor din zi şi în acelaşi timp, surprins şi nu a surprins faptul că unele şcoli Shchetinina acţionează ca o cârpă de culoare roşie la un taur. De ce nu văd sau nu vrei sa vezi gratuit, amuzant, ochii copiilor energetice de la scoala lui?

Deci, ce pretinde?

La începutul acestui articol am spus deja că şcoala Shchetinina nu a venit de nicaieri. Ea - rezultatul a trei decenii de dezvoltare rapidă a pedagogiei sovietice. Orice profesor cu experienţă, a petrecut ceva timp în Tekose, descoperă că este încântat de modul în care în mod neaşteptat înflorit realizările din anii precedenţi pentru acest complot mici de teren.

Astfel, creatorii Komunars'ke circulaţie, liderii al celebrei "pui de vultur" ar putea face o mulţime, dar nu scoala. Combină copiilor despre plivitul varza, legume construi, creativ afacerile de muncă, dar pentru a face unitatea de afaceri pe sine in scoala a fost imposibil, deoarece are nevoie de o restructurare radicală a şcolii. Deşi această tentativă Yakovlevna Făina Shapiro Leningrad întreprinse. În Shchetinina este cel mai bun de circulaţie, care prezintă: Afaceri şi colective, şi seara "lumini", şi spiritul de co-creatie. Dar toate acestea - scoala, toate acestea se urmăreşte obţinerea de cunoştinţe. Deşi Petrovich, Michael a spus că cel mai rău care poate fi între oameni, dar mai ales în rândul copiilor - este orice formă de condamnare colective. Totul trebuie sa fie limita colective rigide. Omul de importanttrupa ei, deşi puteţi face cu mult mai mult.

Victor F. Shatalov a dovedit că poţi învăţa şi preda toate supuse academice în întregime. Doi ani în urmă, într-o şcoală din Moscova Ianukovici tramvai timp de o săptămână a învăţat 80 de studenţi de-a cincea, cursul şaselea şi al şaptelea geometrie clasa pentru clasa a şaptea. Dar, pentru întreaga şcoală a fost de aşa natură încât este necesar ca a inceput totul Shatalov. Victor F. spune: De ce dvenadtsatiletka cazul în care programul actual poate dura doi-trei ani mai repede? " După ce că eu nu mai întrebat acelaşi abilităţile profesorilor de elevi în şcoală Shchetinina. În Shchetinina toţi profesorii în unele Shatalov.

Deci, ce plângere?

Nu este mulţumit de nivelul de cunoaştere a elevilor? Nu există semne formală a activităţilor de învăţare? La fel ca nimic de pe pământ?

Sau toate de educaţie noastre ca o nava care, cu lumini, echipa şi motorină de lucru este pe stanci? Şi pentru a salva persoana trebuie să distrugă orice obiect în mişcare? ..

Adevărul sa dovedit a fi simple mortale. Pentru a gasi scoli moderne deţinute în prezent, mai degrabă decât experimental, este nevoie de alte şcoli. Aveţi nevoie de o şcoală diferite. Toate acestea este înţeleasă, şi Shchetinin făcut.

Dar el nu numai, şi crezând în veridicitatea reprezentările lor de viaţă, în sensul lor pedagogice. Acesta este exprimat în atenţia impresionante la fiecare detaliu din viaţa Tekosskoy şcoală. Toate şi orice membru al şcolii nu poate surprinde curăţenia şi ordinea fascinant. Nu putem înfrânge dorinţa de a evita monotonia în toate. Cine e construit vreodată o şcoală în care ar fi lumină atât de mult?

În spălător de la robinet apa calda nu a fost supape. Shchetinin întrebat: ce este? De ce, au decis să le retragă, fără apă caldă în acest caz care nu este rasucit. Shchetinin cerut să pună înapoi în supape şi scrie anunţul. supape Goala încalcă armonie mai mult decât pliate. Ca daca nu s-au încredere.

Shchetinin astfel. Foarte atent la detalii. Acest lucru demonstrează un profesor real. Copiii înţeleg atunci când profesorul este aproape neobservate le avertizează disconfort.

Acum, nu totul Shchetinin fericit: şi apoi, după cum spune şi ceea ce spune el. Dar se poate crea o nouă persoană care nu vorbeşte, care nu cred? Nu pot crea o noua personalitate vie?

Sincer, trebuie să recunosc că am fost să vorbesc cu Mihail Petrovich în izolare de la copii sa nu-mi place. Dar când am văzut copii atunci când a mers la şcoală, am realizat că a vrut să vorbească în acest fel. Este foarte important, lucruri fundamentale pentru care cuvintele sunt selectate. Se poate spune, naşterea unui nou limbaj, construită pe credinţa că vreţi să spuneţi. Copiii, în special adolescenţi, au nevoie de încredere în semnificaţia a ceea ce fac.

* * *

Recent am aflat că Ministerul vorbi despre închiderea şcolilor Shchetinina. Potrivit zvonurilor, Ministerul nu mă îndoiesc că ar trebui să fie aproape, dar gandeste-te cum să o fac cu tact.

Prima mea crezut că: nu-i asa, dragi miniştri, scoala a fost construit, nu este pentru tine şi aproape. Toate viaţă prea de memorie al şcolii Shchetinina în mine.

Si apoi, gândit că poate ar trebui să treacă fiecare dintre noi, împreună cu Mihail Petrovich Shchetinin: şcoli civilizate, rezonabile de închidere. Deoarece liniştită, teribil, cu impunitate, şcoli închise în toată ţara, atunci când directorii nu Îi plac la autorităţile locale. Ziarul nostru a scris despre asta. Dar scoala Shchetinina în mod nejustificat, pe ordinea de trei ani, fără proces, fără a veni la şcoală ministru nu se va închide. Doar pentru că şcoala nu este construit un Shchetinina Shchetinin - este rezultatul a ani de a construi o nouă pedagogie.

Şi dacă ai desemna Comisia de Certificare a Ministerului, "Prima septembrie" nu va reuşi să creeze o comisie supleant pentru a compara cele două, trei, patru ... cum doriţi, cu toate acestea, în timp ce de la nostruOceania la şcoală, în general, nu doar schetininskoy nu deveni civilizat.

Artem SOLOVEICHIK
"În primul rând din septembrie" № 28, 2000
http://www.rodova.narod.ru/artem.htm

ABONAȚI-VĂ
Sâmbătă, 17 ianuarie 2009 8:27
Vizualizări: 3901

Citiţi de asemenea

În inima Himalayei, acolo unde vârfurile înzăpezite se întâlnesc cu cerul, membrul grupului din Moldova - Andrei Elistra...
84
În Templul Luxor, una dintre monumentele lui Ramses al II-lea, la prima vedere pare un monument obișnuit, dar adăposteșt...
92
1. Evitați să cumpărați miere din magazin! Mai bine mergeți la târgul de miere, care este destul de frecvent în fiecare ...
71
Mahatma Gandhi nu are nevoie de nicio prezentare. În India, numele său este înconjurat de aceeași venerație cu care sunt...
123