Stup ar trebui să roi, sau Catedrala Scoala Shchetinina

/ Vizionări: 5498

Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate


Sincer, am simţit o mare emoţie atunci când avionul pe care am fost de zbor cu academicianul Shalva Amonashvili aterizat în aeroportul Krasnodar ... Peste zece ani în urmă, în satul Azov, pe baza de şcoală a fost stabilit stanitsa Rusă complexe formarea identităţii Center. Astfel continue în noul experiment în crearea şi îmbunătăţirea metodelor de abordare şi personal uman a copilului, anume: născut, perfecţionat principiile pedagogice ale Şcolii de secolul XXI, autorul care a fost director al Centrului de Academician Mihail Petrovich RW Shchetinin.

În vara anului 1993, 12 profesori şi 40 studenţi ai Centrului au lasat-organizat oameni de bine la scoala, lăsând discipolii săi şi, ca şi legendarul makarenkovtsam acum sa mutat în corturi şi este situat în Golden Valley, la marginea Tekos sat, care este situat printre munti lângă oraşul Gelendjik. Stabilit şi a început să construiască şcoala sa.

Prietenul meu Shalva Amonashvili a fost în această şcoală, atunci când sapat fundatia, ridicarea peretilor din clădirile principale, şi el a fost uimit că a făcut după câţiva ani, astfel încât pe cont propriu aceasta echipa uimitoare.

Chiar şi mai surprins am fost la centrul de soluţionare ruse vechi, constând din terems amenzii de a se proiecta în albastru turnuri cerul nelimitate şi turlele, galerii încins şi verandelor, şi aliniat pentru proiectele create în studio arhitectural propriu - Sucursala de arhitectura Institutului.

Acesta nu arata silueta acestei asezari fantastic, în mod clar a apărut pe fundalul poalele caucazieni, la siluetele de cutii standard de clădiri şcolare Moscova, întins la poalele unei cutii la fel de urât de mare creştere clădiri rezidenţiale! Până la durere mă simt rănit urbane pentru copiii noştri, condamnat la o viaţă de contemplare peisaje sordid.

Dar lucrul principal nu este acesta. Principalul lucru deschis ochii larg, zambitoare, chiar stralucitoare cu tipi bucurie care le înconjoară atât de iubit de sosirea Shalva profesor, care este la fel de izbucnire sinceră nu putea să conţină lacrimi de bucurie si emotie. A fost o întâlnire! Întâlnire prieteni, familie, oameni liberi.

Asta e sentimentul de ceea ce sunteţi într-o societate de oameni liberi, dacă este înţelept de ani de zile un profesor, sau zîmbind la toate decalajul dinţate gura TOT-lui, preşcolari, niciodată nu mi-a lăsat pe toată durata şederii mele la Şcoala de viaţă, ca mine, Am numit acest uimitor cooperare.

Şcoli fără clase, fără escală la lecţia ... Da, există apeluri - nici lecţiile pentru noi sub forma de obicei, o şcoală fără clasele ... Scoala unde am fost la o întâlnire cu altcineva nu a vazut o singură persoană nu este zâmbeşte.
Şcoală, care prevalează (nevăzut, dar Vlasna) continuă, inspirat procesul-os-alimentare. axa alimentară, nucleul spiritual al fiecărui copil, fiecare fiind clar imagini umane morale standarde ridicate om nobil.

Iar noi, doi ruşi profesor nelumesc, au fost imediat implicate în acest proces. Cu câteva zile petrecute în şcoală, am făcut cunoştinţă cu structurate sistem perfect de fospitaniya fizice pe baza de mastering Rusă de Arte Martiale, a vizitat clasele de cor populare ruseşti şi cântând ansamblu si dans (în care diferite forme de participare a tuturor cadrelor didactice şi studenţi) au vazut -sistem bine stabilit de auto cu servicii complete, inclusiv participarea la prepararea alimentelor. În aceste zile am luat parte la discuţia generală a evenimentelor importante ale istoriei ruse, secolele XVIII-XIX.; Lucrat la sesiunile ordinare de rezultatul de laboratoare de biologie şi chimie. Şi eu mărturisesc, am fost lovit de adâncimea de cunoştinţe şi capacitatea de a în mod clar şi în mod constant pentru a discuţiei ştiinţifice a problemelor de multe ori nu intră în sfera de aplicare aprogramul şcolar byazatelnoy, studenţi de vârste diferite! Pentru prima dată am simţit în mod clar oportunităţile practice cu care se confruntă şcoala în educaţia în comun a copiilor de vârste diferite.

Sincer, e ciudat şi uşor deranjante la inceput nu a fost ascultat în rândul elevilor de zi lucrătoare obişnuită apeluri, nu văd o mulţime fericit de elevi, se scurg va "Pauze în ostochertevshego următoare, lecţie de commonness ...

Dar, treptat, acest sentiment sa dispara, înlocuit de constientizare a importantei de greu, creativ, de lucru, înăbuşite tăcere hohotitor, care a fost umplut cu toate aceste temple uimitoare, vile, în cazul în care în fiecare din colt confortabil, luminos şi cald, în jurul mese mari si mese mici, a fost o munca grea de grupuri creative şi elevii grouplets pe înţelegerea ciudat şi bun, că acestea sunt în prezent intereseaza!
Aici este o expresie a "propriilor lor interese" este, în opinia mea, cheia pentru a crea o atmosferă liberă de pasiune a procesului de invatare, o mare parte din ceea ce este complex şi, uneori, foarte complicat, dar în cele din urmă devin accesibile, uşor de înţeles şi explicabil, ca urmare a neîncetată interes în procesul de cunoaştere . Iar acest proces este în mare măsură beneficiază de faptul că school Shchetinina în mod constant a lucrat prin, iar unele dintre piese its este adus to perfecţiunea metoda autorului lui (nu-mi place cuvântul "tehnologie", dar pentru aceasta ocazie este cazul) scufundări.

Moda de peste zece ani în urmă, după lansarea cărţii sale "Unificarea imensitatea" (M., ed "Pedagogie.", 1896) şi aproape complet uitat sau respins într-o şcoală modernă în masă, această metodă rămâne în Shchetinina un factor important în formarea unui interesul studenţilor în dezvoltarea durabilă a materialelor educaţionale, concepute program pentru perioada fracţional-lung de asimilare. Ştiind că nu pot să înţeleg ceea ce se înţelege în vârstă, adulţi - nu kkotory motivul ultima asigură de succes programe de achiziţie de elevi de liceu, în 12-13 de ani. Aş nota, totuşi: acest sistem este strict defineşte nevoia de supraveghere continuă a neuropsihiatrice asupra stării de sănătate a elevilor, de muncă activă de servicii psihologice. Şi acest serviciu pentru a consolida procesul de pedagogice specifice, care se bazează educaţie.

Şi vin involuntar să-şi amintească de la liniile de Declaraţia drepturilor copilului ", scrisă înapoi în 1917 o strălucită profesor rus Konstantin Wenzel:
3. Fiecare copil, indiferent de varsta era, există o anumită personalitate, şi, în niciun caz nu pot schiatsya nici proprietatea părinţilor lor, sau în proprietatea statului.
Educaţie şi formare profesională la toate nivelurile este liber de afaceri a copilului. Fiecare copil are dreptul de a se abate de la această creştere şi educare, care este vrazres cu personalitatea sa ...
... 8. Un copil, la toate vârstele, din viaţa lui în libertate şi drepturi egale pentru adulţi de vârstă om ... "

Până acum, lasă-mă sentimentul că am putea fi într-adevăr, prima dată în ultimele decenii, opera sa pedagogică, si a atins adevărată şcoală a vieţii.

În cele 241 de persoane care intra în posesia liceu în 20 de laboratoare diferite de vârstă (8-18 ani), şi 167 elevi de liceu în considerare pentru 70 de absolvent de profesor-educatori. Dar le separa - profesori, studenţi şi elevi - imposibil! Este imposibil să împartă un stup. De aici putem aloca numai un roi de tineri, dar mai mult pe care mai târziu.

În acest domneşte uimitor stup frăţia adevărată a popoarelor din Rusia. Aceasta a reunit copiii de la Kuban în Siberia, de la Moscova la Altai, de la Sankt Petersburg în Crimeea, din Belarus la Başchiria. Este interesant faptul că această şcoală a fost format ca un stup de oameni din jurul copiluluix aşezări sale, şi de la cei care tocmai a sosit, sau vin si spun: "Ia-mă, vreau să fie cu voi!" Mulţi copii a adus părinţi care locuiesc în alte regiuni (inclusiv cei bogati), sincer admite că au pierdut controlul asupra copiilor lor, nu ştiu ce să fac, teama sa le pierd ...

Anul trecut, şcoala Shchetinina a fost un concurs de care tocmai am jenat pentru a apela numerele.

Şi în acest, în sensul deplin al Şcolii Catedrala din Life învaţă viaţă, pentru că este profund înrădăcinată în cadrul istoriei ruse, revigorarea mai bune tradiţii ale şcolii naţionale ruse.

Urmărind câteva zile de dimineaţa devreme până seara, în modul în care trăieşte şi lucrează în acest tip de stup, vorbind cu locuitorii săi, niciodată n-am încetat să admir puritatea gândurile lor, nobleţea spirituală.
În memoria copilarie, am auzit povesti din matusile mele despre viaţa lor în Institutul Smolny / fecioare nobile au auzit mult timp după ce amintirile unui prieten de-al mamei mele (ea a murit mama mea după ce tatăl meu când aveam cinci ani), despre viaţa lor, cum ar fi Institutul de Catherine Moscova ... Mi-am amintit citit despre comenzi în ţarului Liceul Pazhesskom şi cadet (Pagina absolvenţi Corpul a fost tatăl meu şi bunicul). Acestea au fost şcoli în care a ridicat de elita Rusiei.


Dmitri Zuev, membru corespondent al RAO, profesorul
Profesor de ziar, № 18, 11 mai 1999, p. 7.
http://rodova.narod.ru/obraz/chudo.htm