Sufi pot fi determinate de natura de moliciune
Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate
- Spune murid Tarikat Kadiri KârgâzstanCale derviş
Kurmanbek uulu Kadir mai mult de 10 ani a trăit în afara Kârgâzstan, învăţarea de cunoştinţe în islamice diferite universităţi. A studiat timp de un an în Pakistan, 6 ani, în Iordania şi doi ani în Spania. În mod constant într-o căutare spirituală, el a găsit în sfîrşit mentorul lui - o Sheikh Sufi.
-Cum au obţinut acces la sufismul şi ce puteţi spune despre mentorul dvs., Maestre?
- Pentru a Sufi, nu am venit un timp foarte timp - cinci ani în urmă, în timp ce studia la Universitatea Naţională de Iordania la Facultatea de Sharia.
Am fost Dr. Abdul-Jalil, un savant remarcat şi interpret al Coranului. El este un mare Sufi Tarikat Sheikh - şcoală spirituală şi Sheikh Qadiri direcţia întregii Shazuli interiorul Tarikat. Acum frăţie Kadiri reprezentată în toate regiunile lumii, în funcţie de numărul de aderenţi tariqah aceasta este una dintre cele mai răspândite în lumea musulmană.
Aici, în Asia Centrală, are adepţi fraternitate Sufi Naqshbandi, dar eu personal am încă nu au întâlnit cu ei.
- Cum a suferit un proces de iniţiere în acoliţii - elevii?
- Nr Tarikat nu devină un Sufi. Murshid - profesor Sufi - trebuie să trimită murid. El vede problemele şi punctele slabe, este calea care a trecut.
La început, am început să facem cunoştinţă cu învăţăturile de teorie, cu privire la interpretarea Coran, Hadith, prin viaţa imamii celebru. Ne-am dus la o prelegere despre liniile principale ale Islamului ortodoxe. În clasa toate stăteau în jurul recitat rugăciuni Sheikh.
După aceea m-am alăturat parte la "zikre" - este un rit deosebit de cult, precum şi repetarea lui numele lui Dumnezeu. Ea poate fi foarte lung, pentru cateva ore.
Apoi, mentorul meu, Abdul Jalil-a dat exerciţii specifice, cu tehnica de respiratie.
Zikr pot fi efectuate de ritm cardiac, cantand cu voce tare pentru el, "Allah ... Allah ... Allah ...", leagana ritmic cap. tu cult nu numai sufletul, ci şi corpului, astfel, o bataie de inima va intra în starea de unire cu divinul. The Sufii efectua, de asemenea, exerciţii "murakaba" - contemplarea, veghe, concentraţia de gânduri - este ca şi cum meditaţie speciale. Există, de asemenea "muhasebe" - introspectie.
Importantă şi constantă practica cele mai multe dintre Sufi - un mahabba "- o manifestare de dragoste şi bunătate faţă de creaţia lui Dumnezeu.
- Ai mentine contactul cu Sheikh lor acum, atunci când sunt departe de ea?
- Am să corespundă cu Sheikh Abdul-Jalil pe Internet în mod constant. Uneori, de comunicare într-un vis. Profesor ajunge la o astfel de concentrare puternică a unui Dumnezeu care poate transmite gândurile ucenicii lor!
- Ce le-aţi prins sufismul?
- Acasă, sufismul nu pot fi separate la Islam, să-l ia în considerare ca o filosofice şi mistice învăţăturile separat. Sufi - un musulman în primul rând, urmaţi instrucţiunile ferm Sharia.
Întreaga teorie a sufismul este bazat pe dragoste prin intermediul lui Dumnezeu, la cunoaşterea de sine, faţă de sine, iubire pentru alţii, indiferent de rasă, naţionalitate şi afiliere religioasa.
Sufi poate fi determinată prin blândeţea naturii, blând cu femei şi copii. Toate comunicările sunt construite pe încredere şi înţelegere. În sufismul mă atrage practica de purificare spirituală. Acest medicament pentru suflet si inima.
Pace Te iubesc purifică de bolile lumesc, atât spirituale şi corporale, dă sens, speranţă şi de înţelepciune. Apropo, mulţi europeni vin acum la islam prin sufismul este. El este unul dintre poduri în dialogul civilizaţiilor.
- Cum sufismul grave pot rezista islamului radical?
- Nu este o idee bună de a pune întrebarea, numindu-Islam "radicale" sau "neradikalrata ". Islamul este Islam. De obicei, în spatele fluxurilor extreme sunt forţe care nu sunt legate de Islam.
S-ar putea spune că astăzi s-au opus sufismul efectiv tendinţe fundamentale, cum ar Wahhabism şi politizată partid Hizb ut-Tahrir, de fapt, fiind doar de descurajare.
Astăzi, noi, în Asia Centrală şi Kârgâzstan, unul dintre fanatism religios opuse ale grupurilor este "tablir seama" (islamice Call), care a ajuns la noi din oraş pakistanez Rayvana. suporterii ei local, probabil, descurajate de hainele lor musulmani, au câteva metode conservatoare de lucru, dar, în ciuda acestui fapt, nimeni nu poate rezista bine Wahhabism ca "dau seama tablir - au fost fondatorii Sufi Ordine sheikhs Naqshbandi din India.
Această pace în interiorul, la care predică iubirea, nu o islamul politizate, acestea pot contribui la revigorarea oykumenu islamic şi pentru a atinge înnoire spirituală.
- Şi ce este clerul nostru oficial, nu poate face faţă acestor provocări?
- Mi se pare, încă mai continuă linia de "oficial" Islamului. O paralelă rula procese complet diferite în sfera spirituală, şi dominată de Islam aşa-numita popular "."
Sincer, am viaţa comunităţii musulmane în sine, deoarece nu există nici mentori spirituali autoritate recunoscută sheikhs. Acest lucru creează un teren fertil pentru organizaţii precum Hizb ut-Tahrir, având mai mult sprijin. Şi membri ai muftiu nu oferă alternative. În hizbutovtsev au un program - o utopie să se stabilească califat, există un potenţial ideologic, de alfabetizare şi susţinători activi. Şi oamenii de rând a afirmat.
- Avem nevoie să predice un modern, simplificat Islam, construit pe bazele clasic, nu contravine legii Sharia.
Şi guvernul nostru are nevoie pentru a ajuta serios renaşterii spirituale, cum ar fi Rusia. Astăzi avem nevoie de sprijin la nivel de stat a potenţialului spiritual al moale, tolerant, paşnic Islam, inclusiv orientarea Sufi.
***
Dans până la tineri ...
Asta e dulce siruri de caractere
Reda o melodie, prietenul meu,
asa ca am bătut din palme şi a cântat,
pierde viaţa în dans.
Hafiz.
Poate că nici un alt aspect al sufismul nu este provocat controverse şi în acelaşi timp, nu a fost la fel de popular ca muzica si dans.
recunoaşterea lui de sufismul este obligat în această artă, care este mult mai aproape de cultura noastră populară decât o rugăciune şi metafizică.
Nusrat Fateh cântăreaţă pakistanez Ali Khan, ritualul instruit de "qawwali" Chishti Ordine, a făcut note peste tot în lume şi a colaborat cu muzicieni americani pentru a crea acompaniament muzical pentru filme. Cum ar trebui să o vizualizare fenomene cum ar contemporane din punct de vedere al rolului jucat de muzică şi dans într-o tradiţie Sufi vechi?
În secolul al XII-lea, Al-Ghazali, în tratatul său pe sufismul în scris cu privire la modul de a asculta în mod corespunzător la muzică şi cum să se încadreze într-o transă.
De obicei, texte Sufi afirmă că muzica nu a fost niciodată admise la toate, şi, astfel, a recunoscut că muzica trebuie să fie abordate din perspectiva legii islamice, el, ca orice altceva, trebuie să fie judecaţi de sondare morale.
Un alt exemplu de muzica Sufi care a captivat occidentali, a fost maulavitov muzica pentru un ritual de la sine, din cauza care au numit dervisii "de tip revolving. Acum, această practică o dată pe ascuns a pune la un stadiu soi.
Dervisii apar în calote albe alungite din fetru, cu o origine din Asia Centrală, precum şi cu o haină neagră, şi sunt evacuate in timpul dansului, şi Sufii apărea în haine albe. O astfel de schimbare de haine simbolizează moartea şi învierea. Când rotiţi derviş ţine mâna dreaptă cu care se confruntă cer, şi stânga - la sol. Mişcarea de la prima lent si impunator, cu un satNivelul de accelerare în ritmul muzicii, dar ei nu vor deveni niciodată necontrolate. Şi ca rezultat - o stare de extaz.
mwb.newacropol.ru