Taxarea vehiculelor electrice timp de cinci minute, va fi în curând o realitate?
Taxarea vehiculelor electrice timp de cinci minute, va fi în curând o realitate?
Timpul îndelungat al taxării bateriilor este unul din principalii factori care împiedică răspândirea vehiculelor electrice.
În prezent pentru o încărcare completă a maşinii electrice sunt necesare 3- 9 ore. Acest lucru înseamnă că maşina trebuie să stea pentru mult timp într-un loc, fie că aproape de birou sau de casă.
Producătorii auto spun că pentru un locuitor obişnuit cei 150 de kilometri, pe care le pot trece maşinile lor electrice, sunt de ajuns. Însă maşinile nu sunt folosite numai pentru navetă.
Există, de asemenea, excursii în vacanţă la mare, la rude de la ţară sau într-un alt oraş şi multe alte deplasări în spaţiu, care depăşesc distanţa de 150 de kilometri. În plus, unul din cei mai mari consumatori de benzină sunt companiile de transport. Iar activitatea lor necesită traseuri mult mai îndelungate.
Până în prezent, distanţa limitată este principalul dezavantaj al vehiculelor electrice. Şi dacă automobilul electric ar putea fi reîncărcat in 5 minute? Dacă încărcarea vehiculului electric va dura nu mai mult decât alimentarea unei maşini pe benzină obişnuite? Va fi o revoluţie şi staţiile de alimentare cu combustibil vor fi alăturate la proces.
De fapt, taxarea de 5 minute nu este atât de departe de realitate pe cât se pare.
În martie 2009 Byoungwoo Kang şi Gerbrand Ceder de la Institutul de Tehnologie din Massachusetts au anunţat despre dezvoltarea tehnologiei, care sporeşte de o 100 de ori volumul bateriilor litiu-ion convenţionale. Aceste baterii pot fi reîncărcate cu o 100 de ori mai rapid şi să producă o capacitate de energie mult mai mare.
De exemplu, dacă vom utiliza tehnologia în cauză în bateria telefonului mobil, atunci acesta poate fi complet reîncărcat în 10 secunde. Teoretic, bateria vehiculului electric, care este de multe ori mai mare, poate fi reîncărcată în 5 minute. Dar această încărcare rapidă are limitele sale. De exemplu, vehiculele electrice cu astfel de baterii nu pot fi reîncărcate rapid de la prizele convenţionale, deoarece acest proces necesită o putere de 180 kW.
Ca o soluţie la această problemă poate fi utilizat al doilea bloc de acumulatoare, bazat pe aceeaşi tehnologie. Acest bloc ar putea fi încărcat ziua şi noapte, atunci când consumul energiei electrice la domiciliu este mic şi energia ar putea fi folosită pentru încărcarea vehiculului electric timp de 5 minute sau ca o sursă suplimentară de aprovizionare cu energie pentru casă.
Compania japoneză Energy Use Technology Research K.K. a primit un brevet pentru un încărcător de baterii. Acest dispozitiv este lent alimentat de la reţea şi atunci când este încărcat poate transfera rapid toată energia la bateria vehiculului electric. Procesul durează aproximativ 5 minute. Se aşteaptă că această tehnologie va fi disponibilă pe piaţă peste 2 ani.
Aşa că, acum există tehnologii care sunt în măsură să taxeze baterii pentru vehicul electric timp de 5 minute. Dar toate ele au nevoie de cercetări ulterioare şi îmbunătăţiri, în scopul reducerii costurilor şi atingerii unei siguranţe sporite.
Atunci când aceste sisteme vor fi disponibile, locul evident şi cel mai logic pentru amplasarea staţiilor de încărcare pot deveni benzinării, care sunt împrăştiate peste tot în lume într-un număr uriaş. Întrebarea este dacă companiile de petrol se vor ocupa de reîncărcarea vehiculelor electrice. Pe de o parte, acest lucru le priveşte de sursa principală de venituri, pe de altă parte, le oferă un nou mod de a-şi asigura viitorul după scăderea cererii la benzină şi motorină.
Cel mai probabil, că rolul-cheie în acest subiect va juca poziţia statelor, care pot contribui la răspândirea dispozitivelor de încărcare în ţările lor.
Sursa: facepla.net