Tehnologia «SKYACTIV» de la Mazda
Tehnologia "SKYACTIV" de la Mazda
Tehnologie SkyActive de la Mazda asigură o economie semnificativă de combustibil. Consumul de până la 3 litri în ciclu urban!
Mazda Motor Corporation din Japonia a anunţat o nouă tehnologie SKYACTIV, care include motor, transmisie, corpul şi şasiu de nouă generaţie, care vor apărea la vehicule Mazda în 2011.
Mazda Demio, de asemenea, cunoscută sub numele de Mazda 2 la pieţe din afara Japoniei, va fi primul model construit după această tehnologie şi va apărea pentru prima dată în Japonia. Pe maşină va fi instalat motorul SKYACTIV-G, care va asigura eficienţa economică a maşinii: la 30 km - 1 litru de benzină fără ajutorul unui motor electric.
Noul motor Mazda Sky Engine
- SKYACTIV-G: un motor pe benzină extrem de eficient, cu injecţie directă şi cea mai mare compresie 14.0:1
- SKYACTIV-D: un motor diesel cu o mare rată de compresie 14.0:1 de generaţie nouă
- SKYACTIV-Drive: o transmisie extrem de eficientă de generatie nouă
- Cutia de viteze manuală de generatie nouă, compactă şi mult mai uşoară decât predecesorii săir
- Şasiu uşor, care asigură o securitate sporită
- Caroserie uşoară de generaţie nouă, care asigură o conducere precisă şi o călătorie confortabilă
Motor pe benzina SkyActive-G
Motor pe benzină cu combustie internă Skyactive-G
Primul motor, lansat în producţia de masă , rata de compresie al căruia este de 14.0: 1. Această opţiune a permis de a face motorului cu 15% mai econom şi a creşte puterea.
Motor diesel SkyActive-D
Curat ecologic, motor diesel de o generaţie nouă şi o rată de compresie ridicată. Economisirea combustibilului cu acest motor este de 20%, şi turbina în 2 etape asigură o creştere treptată a puterii şi viteza rotaţiilor (numărul maxim al cărora constituie 5200). Acest motor îndeplineşte toate standardele ecologice adoptate în lume (Euro6 - în Europa, Tier2Bin5 în America de Nord şi Post New în Japonia).
Transmisia automată SkyActive-Drive
Transmisie automată Skyactive
Transmisia automată de înaltă performanţă transferă funcţionarea cuplului motor cu pierderi minime. În acelaşi timp, aceasta a păstrat toate avantajele ale cutiilor de viteze automate conventionale, cum ar fi cutia de viteze fără trepte şi cutia de viteze cu ambreiaj dublu. O gamă extinsă de transmitere prevede un transfer eficient al puterii motorului. Toate aceste inovaţii au ajutat la reducerea consumului de carburanţi cu 4-7% comparativ cu transmisii folosite astăzi.
Cutia de viteze manuală SkyActive-MT
Transmisia manuală Skyactive
O trăsătură distinctivă a acestei cutiei de viteze este greutatea mai mică si compactarea. De asemenea, designerii au obţinut o schimbare uşoară a vitezei atât de repede că acest proces poate fi comparat cu schimbarea vitezei la maşina sport. O greutate mică şi o compactare au fost asigurate datorită revizuirii complete a construcţiei, acest lucru a făcut posibilă organizarea mai compactă a compartimentului motor. Iar reducerea frecării interne a pieselor, de asemenea, a contribuit la economia de combustibil.
Caroseria uşoară SkyActive-Body
Caroseria uşoară Skyactive
Această caroserie uşoară de generaţie nouă oferă pasagerilor o siguranţă mare. Noul design are o creştere în rigiditate cu 30%, şi ca urrmare - a conducerii. Geutatea caroseriei a fost redusă cu 8% prin utilizarea materialelor de oţel cu o rezistenţă mare. Fiecare parte a corpului a fost fabricată cât mat dreaptă, iar o nouă abordare la conectarea partilor ale caroseriei - le-a făcut mai durabile.
Şasiu uşor SkyActive-Chassis
Şasiu uşor Skyactive
Datorită şasiului nou a fost obţinut un echilibru între conducerea precisă şi confortul la deplase. În acest caz, obiectivul principal a fost pierderea în greutate. Acest sasiu este cu 14% mai uşor, decât predecesorul său.