Volvo continuă să lucreze la acumulatoare, încorporate în caroseria autovehiculului
Volvo continuă să lucreze la acumulatoare, încorporate în caroseria autovehiculului
Volvo va construi piesele caroseriei din material, care acumulează energie electrică. Unul dintre principalii producători auto din lume examinează serios acest concept drept viitorul real al transportului electric. Densitatea "ambalării" energiei într-o baterie litiu-ion este de zece ori mai mică, decât la combustibil de hidrocarburi obişnuit, astfel încât problema de plasare a bateriei - una din problemele majore ale aspectului modern al vehicul electric şi unul dintre factorii, care împiedică comercializarea vehiculelor electrice.
În acelaşi timp, în partea din spate a maşinii sunt multe goluri neutilizate, care pot fi folosite pentru stocarea energiei electrice, cu utilizarea materialelor speciale pentru a crea o baterie de formă şi de mărime arbitrară.
Volvo Cars lucrează în prezent la panouri pentru baterie în cadrul proiectului, conceput pentru următorii trei ani, care a fost iniţiat de către Imperial College din Londra. Bugetul proiectului este de 3,5 milioane de Euro (sau 4,7 milioane de dolari), fapt, care denunţă intenţiile serioase ale companiei şi credinţa ei în perspectivele acestei tendinţe. După cum spun cercetatorii, material, dezvoltat din fibre de carbon şi cauciuc polimer, vă permite ca energia electrică să fie salvată cu o densitate mai mare şi să fie taxată mai rapid, decât la alte baterii moderne. În plus, noul material este foarte rezistent şi compresibil, ceea ce înseamnă că dezvoltatorii vor avea posibilitatea să redea panourilor aproape orice formă.
Volvo propune nu numai incorporarea bateriilor de tip nou în caroserie, dar, de asemenea, producerea elementelor separate, cum ar fi uşi, capota, acoperiş şi alte părţi din material nou. Totodată, materialul nou este cu 15% mai uşor, decât oţelul. Bateriile noi promit să fie destul de intense, astfel încât, chiar şi fiind incorporate doar în uşi, capotă si acoperiş, acestea vor asigura kilometrajul de 130 km la o singură incarcare, fără a reduce volumul util al salonului si portbagajului.
În prezent, prototipul bateriei perspective se află la etapa de testare preliminară, deocamdată aceasta încă nu este capabilă să furnizeze energie în întregime unui vehicul electric şi are o formă, care poate fi instalată în roata de rezervă.
Noua tehnologie, în cazul producerii în serie, va găsi, cu siguranţă, aplicare nu numai în vehicule electrice, dar şi în aproape orice altă tehnică, care necesită o sursă sigură de alimentare autonomă: telefoane mobile, laptop-uri, avioane electrice, etc.
Sursa cu link pe autoblog.com