Maşinile electrice vor fi dotate cu baterii detaşabile
Producătorul american de maşini electrice Tesla Motors va dota vehiculele lor cu baterii detaşabile. Pentru a înlocui elemente de energie compania va construi în viitorul apropiat staţii publice speciale. Acest lucru se afirmă în documentele depuse la Comisia pentru hârtii de valoare şi burse din SUA (U.S. Securities and Exchange Commission, SEC).
Se presupune că înlocuirea bateriei la maşina electrică va dura nu mai mult de 10 minute. În momentul de față este cel mai rapid mod de a continua călătoria cu maşina electrică cu o baterie descărcată. Pentru comparație, bateriile Model S se încarcă pe jumătate timp de 30 de minute, după ce se asigură rezerva de energie pentru 240 km.
Vorbe despre faptul că Tesla poate oferi cumpărătorilor bateriile detașabile opționale Model S au început în 2009. Atunci s-a spus despre achiziţionarea bateriilor suplimentare, adică s-a presupus că la staţii vor fi depozitate baterii procurate anterior de proprietarii sedanelor electrice, ci nu selectate aleatoriu la depozit.
Dacă schema într-adevăr va funcţiona ca atare, atunci pentru o călătorie lungă asigurată cu surse suplimentare de energie, proprietarii maşinilor deloc ieftine vor trebui să plătească suplimentar. Acum, prețul la Model S în funcție de capacitatea bateriei se ridică de la 62,4 mii de dolari până la 87,4 mii. Cea mai costisitoare opțiune este modelul cu o rezervă de energie pentru aproape 425 km, capabil să accelereze până la 100 km / h în 4, 2 secunde.
Detaliile despre planurile companiei Tesla încă nu sunt afişate, dar judecând după declarațiile șefului companiei, schema înlocuirii bateriei va fi mai interesantă. Recent, directorul general executiv, Elon Musk, în microblogul său pe Twitter a promis să demonstreze modul în care "mașinile Tesla Model S vor fi reîncărcate oriunde în țară mai rapid decât ați putea umple rezervorul cu combustibil". El deocamdată nu a specificat detaliile.
Bateriile înlocuibile deja acum sunt folosite în sedanul Renault Fluence Z.E. (Zero Emisson), dotat cu sisteme de propulsie electrice. Bateria descărcată în maşina franceză se schimbă în mod automat cu ajutorul unui robot pe cea încărcată timp de trei minute la puncte de schimb speciale QuickDrop. Astfel, între conducătorii auto se petrece un schimb constant de baterii, în care stația de încărcare acționează ca un intermediar. În Franța, Fluence Z.E. costă 21,3 mii de euro.
În Rusia astfel de maşini, probabil, nu vor apărea în curând pentru că producătorii lor nu sunt interesați de importul în țară a transporturilor în cauză. Interferă taxele de import, dar Ministerul de Industrie și Comerț este gata să le anuleze, așa cum a declarat ministrul adjunct al Industriei și Comerțului, Viktor Evtuhov. În opinia importatorilor, anularea taxelor de import în 2014 va crește în mod semnificativ livrările vehiculelor electrice în Rusia. Deocamdată, volumul importurilor lor se calculează la zeci de maşini.
Sursa: energy-fresh.ru