Startup Good Eggs – serviciul local de livrare a produselor ecologice
În august 2011 doi antreprenori de succes și-au pus scop de a începe o activitate tehnologică care ar susține comercializarea alimentelor locale. În acel moment ei au fost doar la începutul drumului finanțat de investitori din companiile lor anterioare – ei nu au avut nici o idee ce vor construi, știau doar că vor numi compania viitoare Good Eggs.
Inițial compania tehnică care a fost creată pentru a sprijini fermierii locali a încercat să unească rețeaua de producători cu o platforma on-line și să le ajută la distribuție și logistică", - explică Josh Morgenthau.
În februarie 2013 ei au lansat o platformă on-line de produse organice locale în San Francisco. Apoi au realizat proiecte pilot în Los Angeles, New Orleans și Brooklyn, adunând în total 350 de producători și au format o echipa de 80 de angajați. Spiro și Salant sunt fericiți că conceptul lor a reușit și sunt gata să extinde compania.
Pentru cei care nu pot ajunge întotdeauna la piața de fermieri este o modalitate alternativă de a cumpăra aceleași produse. Clienții pot alege și ridica comenzile lor la punctele de desfacere situate în localitate sau plăti 3,99 dolari în plus pentru livrarea mărfii la ușa lor.
Modelul Good Eggs este simplu: clienții postează comenzile lor on-line care se duc direct la producătorii ce încep colectarea produselor. A doua zi comanda va fi gata, agricultorii recoltă legumele, brutarul scoate pâinea din cuptor și aduc toate la depozit alimentar. Angajații împachetează producția și o livrează direct la ușa clientului.
Unul din motivele succesului companiei – ea folosește software-ul personalizat de-a lungul desfășurării procesului. Producătorii știu exact volumul producției colectate și ce trebuie să facă, acest lucru reduce semnificativ cantitatea deșeurilor. Compania nu face stocuri de alimente, toate alimentele locale, care sunt aduse la depozit sunt vândute în prealabil și livrate cumpărătorilor în aceeași zi - ceea ce reduce adaosul comercial și într-adevăr simplifică procedura. În plus, produsele sunt mult mai proaspete atunci când sunt destinate pentru îndeplinirea unei comenzi.
Platforma Good Eggs este pe deplin adaptată la bucătărie și tradițiile alimentare locale. Aici sunt expuse doar produsele organice ale producătorilor locali, ale căror producție poate fi comandată ad-hoc sau permanent.
Fermierii respectă principiile agriculturii ecologice, cultivă produsele fără îngrășăminte, pesticide, antibiotice și hormonii de creștere, asigurând dezvoltarea agriculturii durabile și comerțul echitabil.
Ambalajul reutilizabil pentru produse alimentare, fabricat din materiale reciclate, cumpărătorii întors și reutilizează. Acest lucru reduce cu siguranță cheltuielile.
Distribuția și logistica este unul dintre domeniile cele mai dificile pentru aplicare atunci când vine vorba de alimente locale. Spre deosebire de cărți sau alte bunuri de folosință îndelungată, alimente sunt mărfuri perisabile și este dificil de a face legătură cu mic producător. În mod tradițional companiile au abordat această problemă prin construirea centrelor mari de desfacere, care au folosit depozitele și tehnologia hardware pentru a automatiza procesul de distribuție. Good Eggs are o abordare diferită de pre-vânzare a tuturor bunurilor înainte de a ajunge la depozit și a deschis mai multe centre mai mici în regiune, ceea ce reduce semnificativ inventarierea mărfurilor. Acest lucru a fost posibil datorită dezvoltării programelor software care creează un model scalabil al companiei.
Good Eggs are o flota de transporturi de încărcătură pentru a livra la timp produse la domiciliu sau la birou.
Compania a investit recent 8,5 milioane $ în dezvoltarea piețelor existente și lansarea celor noi în alte orașe în 2014. Acest lucru va pune compania Good Eggs pe un picior de egalitate financiar cu alte start-upuri de livrare a produselor alimentare locale, cum ar fi Farmigo , Relay Foods și Greenling, care de asemenea au atras pentru dezvoltare câte 10-12 milioane de dolari de investiții.