Asociaţia Green Revolution şi CycleLogistics încurajează utilizarea cargo-bicicletelor
În contextul unui număr mare de ambuteiaje rutiere, creşterii concentraţiei de gaze poluante în atmosferă şi a faptului că bunurile uşoare sunt adesea transportate pe distanţe foarte scurte cu vehicule de gabarit mare, se doreşte înlocuirea vehiculele motorizate cu biciclete pentru transportul mărfurilor uşoare.
Asociaţia Green Revolution susţine iniţiativa CycleLogostics implementând, în perioada 10 septembrie 2013 – 30 aprilie 2014, diferite acţiuni de promovare a bicicletei ca mijloc principal de deplasare şi transport de mărfuri uşoare. Zonele principale de acţiune sunt cele din interiorul oraşelor europene, predispuse la poluare şi aglomeraţie, principala cauză fiind autoturismele.
Se ştie faptul că un autoturism care circulă neîncărcat la capacitate maximă este o irosire de resurse. În acest sens, CycleLogistics încurajează utilizarea bicicletei în deplasările zilnice, la cumpărături, în plimbările de week-end şi nu numai.
Producătorii de cargo-biciclete au scos pe piaţa numeroase modele de biciclete şi accesorii, cu diferite funcţionalităţi, iar tot ceea ce trebuie să facă biciclistul e să aleagă modelul cel mai potrivit, ţinând cont de lungimea călătoriilor şi greutatea bunurilor transportate.
În ceea ce priveşte avantajele logisticii velo, menţionăm scăderea consumului de energie şi a emisiilor de CO2, decongestionarea traficului, scăderea nivelului de zgomot şi a poluării, extinderea spaţiului disponibil pentru cetăţeni și creşterea calităţii vieţii în mediul urban.
Cargo-bicileta, soluția ieftină, sănătoasă şi rapidă pentru livrări în zonele urbane
Marele avantaj pe care îl oferă maşina este spaţiul de depozitare, dar alegerea bicicletei este o soluţie mai ieftină, sănătoasă şi rapidă. Deşi pare greu de imaginat că se pot face cumpărături, livrări şi transporturi de bunuri pe bicicletă, locuitorii şi întreprinzătorii din câteva oraşe europene demonstrează că aceasta este cea mai eficientă opţiune.
Studiile demarate în cadrul proiectului CycleLogistics au demonstrat că bicicletele şi cargo-bicicletele ar putea suporta 51% din toate livrările realizate în oraşele europene, care în momentul de faţă folosesc diverse autovehicule motorizate, dar și 90% din totalul deplasărilor la supermarketuri.
Dacă aceste călătorii s-ar face cu bicicletă, ar însemna o reducere de 37 milioane de tone CO2 pe an sau 1% din emisiile curente la nivelul Europei, conform Centrului de Mobilitate din Austria. Oraşe precum Copenhaga, Bruxelles sau Londra au tradiţie în utilizarea bicicletelor cargo pentru transportul/livrarea bunurilor uşoare şi ne dorim să facem cunoscut acest concept şi publicului din România.
Derulat din mai 2011 până în aprilie 2013, CycleLogistics este un proiect finanţat de Uniunea Europeană prin programul Intelligent Energy Europe (IEE), cu o acoperire de 11 ţări în Europa, ce îşi propune reducerea energiei folosite în transportul urban de mărfuri.