Geneva 2010. O maşină deşteaptă pentru un megapolis al viitorului
Geneva 2010. O maşină deşteaptă pentru un megapolis al viitorului
Lângă standul de Smart la Geneva am admirat mult timp designul interesant al podiumului pe care micile creaturi de la Daimler se distrau nu mai rău, decât motanul Boris din reclama cunoscută.
Probabil, nimic din spaţiul înconjurător nu ar putea mai bine transmite mesajul principal al Smart-ului - apelul să renunţăm la atitudinea hiperserioasă faţă de noi-înşine. Pentru că, pe stand, instalat prudent în faţa brand-ului părintesc Mercedes, strălucea nu numai ForTwo electric, dar şi - opt modificări ale acestuia (!) Apropo, preţul la maşina de bază de dimensiune mică de producţie franceză – la ForTwo Coupe a fost deja declarat într-o broşură a Salonului auto elveţian: 14700 de franci elveţieni pentru versiunea Pure (şi 23600 pentru versiunea Passion cu un top deschis), până la 34150 pentru varianta decapotabilă în versiunea tuning Atelier Brabus.
Fiecare frază din comunicatul de presă este cel puţin un motto sau un slogan publicitar: "Deschide raţiunea", "Când o maşină mică înseamnă mai mult", "Cum să utilizăm magazine, restaurante şi cafenele, dacă lângă ele nu există o parcare? Oare scaunele din spate sunt aşa de necesare, dacă în majoritatea vehiculelor în afară de conducătorul auto, se află doar o singură persoană?"
În ForTwo accentul este făcut pe confort într-o formă mică, de aceea aici nu veţi găsi un facelift şocant, carcasa inofensivă TSC (tridition safety cell), într-un mod prevăzător, este dezvoltată pentru a rezista pe picior de egalitate la o ciocnire cu autoturisme masiv, ESP şi ABS; în sfârşit patru airbag-uri. Totodată, Pure Coupe este numai o treaptă spre varianta de lux a Passion cu jante din aliaj, acoperişul panoramic, controlul climatic de 3 zone şi alte mărunţişuri plăcute, pe care sunt obişnuţi să vadă în salon proprietarii BMW. Passion este doar cu două mii de dolari mai scumpă, decât Coupe convenţional.
Producerea versiunii electrice a startat la "Smartville – uzina Smart în oraşul francez Hambak în luna noiembrie a anului trecut. De fapt, este a doua generaţie Electric Drive - primele sute de exemplare ale Smart cu motorul electric timp de trei ani cu succes se deplasează prin Londra. Este greu să ne Imaginăm cum într-o maşină mică au fost încorporate baterii litiu-ion, dar inginerii au găsit o cale de ieşire, instalându-le într-un spaţiu mic între axe, acest fapt, în cele din urmă, nu a afectat dimensiunea salonului.
Motorul electric de 30 de kilowaţi, cum era şi de aşteptat, se află în spate - şi puteţi să-l încărcaţi de la o priză convenţională de 220 de volţi. În Germania, taxa integrală ar costa o noapte şi 2 euro, dar este suficientă pentru 135 de kilometri. Suma este mai mică, decât preţul a doi litri de combustibil în Europa. Primele chei de la autoturismele electrice noi au fost emise pe 17 decembrie la Berlin. Următorul pas ar trebui să fie o cursă de încercare pentru toţi doritorii din Europa şi SUA, pentru ca în 2012, conveierul de producţie a Smart Electric Drive să lucreze la maxim.
În ciuda faptului că motorul electric Smart permite să se accelereze la 60 km / h în 6.5 secunde, viteza maximă prevăzătoare a fost limitată până la o sută de kilometri pe oră. Apropo, baterii pentru maşina subcompactă de generaţia a doua au fost dezvoltate de Tesla Motors, şi, spre deosebire de versiunea de trei ani în urmă, nu necesită temperaturi ridicate, care vor menţine performanţele lor. Mai mult decât atât, parcă special pentru o iarnă rusă feroce, creatorii promit startarea instantanee chiar şi la minus douăzeci şi cinci de grade. În acelaşi timp, pentru a reîncărca bateriile pentru kilometrajul mediu zilnic de 30-40 km, veţi avea nevoie doar de trei ore.
Smart Electric Drive are şi alte calităţi, nu mai puţin plăcute - cum ar fi dimensiunea sumei impozabile. Principatul Monaco oficial a oferit proprietarilor carurilor electrici o subvenţie de 6.000 de euro, la care emisiile de CO2 vor fi mai puţine de 60 de grame la un kilometru şi chiar şi China şi Japonia au oferit subvenţii de stat de 6.500 dolari şi 11 mii de euro, respectiv.
Mark Langenbrink, directorul executiv şi şeful vânzărilor Smart Sales, a rezumat premiera liniei ForTwo la Geneva, după cum urmează: "Această maşină, cu sistemul său inovator de baterii, este ideală pentru megapolis: rapidă, economică, prietenoasă mediului înconjurător. Motorul cu zero emisii în spaţiul urban a devenit o realitate".